Grant Wahl nie żyje. Amerykański dziennikarz piłkarski zmarł podczas relacjonowania meczu Holandii z Argentyną. (fot. Twitter)
Grant Wahl nie żyje. Amerykański dziennikarz piłkarski zmarł podczas relacjonowania meczu Holandii z Argentyną. (fot. Twitter)

Nie żyje znany amerykański dziennikarz. To on został zatrzymany za koszulkę LGBTQ

Redakcja Redakcja Piłka nożna Obserwuj temat Obserwuj notkę 40
Grant Wahl, znany dziennikarz piłkarski z USA, zmarł w piątek podczas relacjonowania meczu Holandii z Argentyną w Katarze – poinformował agent Wahla. Informację potwierdziła żona dziennikarza. Brat Wahla twierdzi, że dziennikarz został zabity.

— Jestem tak wdzięczna za wsparcie ze strony rodziny piłkarskiej mojego męża Granta Wahla i tak wielu przyjaciół, którzy odezwali się dziś wieczorem. Jestem w kompletnym szoku — przekazała żona dziennikarza Celine Gounder.

Grant Wahl nie żyje. Zmarł podczas meczu

Grant Wahl, były dziennikarz sportowy Sports Illustrated, jeszcze w piątek udostępniał na Twitterze wpisy relacjonujące mecz Holandia – Argentyna.

Agent dziennikarza Tim Scanlan poinformował agencję Reutera, że problemy wystąpiły u mężczyzny w doliczonym czasie gry. W loży prasowej podjęta została próba uratowania mężczyzny. Następnie Wahla przewieziono do szpitala, gdzie potwierdzono jego zgon.

— Wszyscy są poruszeni i jest to naprawdę traumatyczne — powiedział Tim Scanlan. — Był prawdziwym orędownikiem zarówno męskich, jak i kobiecych rozgrywek i naprawdę po prostu głęboko zależało mu na sporcie. Był empatycznym i po prostu naprawdę genialnym autorem — dodał.

Agencja Reutera zaznacza, że w szczegóły dotyczące śmierci dziennikarza nie były w pełni znane, gdy pojawiła się ta wiadomość, a Departament Stanu USA nie odpowiedział od razu na prośbę Reutersa o komentarz.

Grant Wahl zatrzymany w Katarze za koszulkę LGBTQ

Pod koniec listopada Grant Wahl poinformował, że został zatrzymany podczas próby wejścia na stadion w Katarze, mając na sobie tęczową koszulkę, na znak solidarności z osobami LGBTQ.

Przekazał wówczas, że ochrona odmówiła mu wstępu na mecz USA – Walia na stadionie Ahmad Bin Ali w Al Rayyan. Mężczyznę poproszono również o zdjęcie koszulki.

Wahl w katarskim szpitalu

W poniedziałek Wahl poinformował, że podczas pobytu w Katarze był on również w szpitalu.

— Nie miałem COVID-19 (badam się tu regularnie), ale poszedłem dziś do kliniki medycznej w głównym centrum medialnym i powiedzieli, że prawdopodobnie mam zapalenie oskrzeli — przekazał dziennikarz.

Z kolei rzecznik Departamentu Stanu USA Ned Price poinformował za pośrednictwem Twittera, że resort był w ścisłym kontakcie z żoną Granta Wahla.

— Jesteśmy zaangażowani z wysokimi urzędnikami katarskimi, aby zapewnić, że prośby jego rodziny są spełnione tak szybko, jak to możliwe — poinformował Price.

Brat Granta Wahla: "Oni go zabili"

W naturalne przyczyny Wahla nie wierzy jego brat, Eric. Mężczyzna umieścił wideo w mediach społecznościowych. - Jestem gejem, to dlatego mój brat chciał wejść na stadion w koszulce z tęczą. Mój brat był zdrowy. Mówił mi, że po tym zdarzeniu otrzymywał pogróżki. Nie sądzę, że umarł, uważam, że go zabili - mówi na nagraniu Eric Wahl.


RB

Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Sport