Dziś możesz mieć problem z płatnościami. fot. Pixabay
Dziś możesz mieć problem z płatnościami. fot. Pixabay

Przykra niespodzianka dla klientów banków tuż przed świętami. Wielka awaria Blika

Redakcja Redakcja Finanse Obserwuj temat Obserwuj notkę 16
Zespół Blika złożył swoim klientom świąteczne życzenia i nieoczekiwanie sprezentował swoim użytkownikom kłopoty na dzień przed wigilią. Jak informują w sieci Polacy, Blik padł i nie działa w żadnym banku. "Pracujemy nad jego rozwiązaniem" - odpowiada wściekłym klientom obsługa Blika. Wśród banków, u których występują problemy z płatnościami Blikiem, są ING Bank Śląski, PKO BP, mBank, Pekao, Millennium i Santander.

BLIK - awaria. Klienci ING i PKO BP informują o problemach z systemem

Pod życzeniami świątecznymi zdesperowani klienci PKO BP, ING czy mBank informują o wielkiej awarii.

"Wesołych Świat - człowiek stoi 15 minut przy kasie i BLIK NIE ODPOWIADA”. "Doładowanie konta blikiem też nie działa, bo nie generuje kodu", "Wykonywałem blika i dostałem informację, że operacja nie została zrealizowana, po czym zabrało mi z konta określoną kwotę" - to tylko niektóre z wpisów. Blik nie działa w żadnym banku.

Awaria BLIK. ING, PKO BP i mBank informują o kłopotach z płatnościami

Także użytkownicy portalu Downdetector zgłaszają problemy z bankowością mobilną i płatnościami - chodzi o mBank, PKO i Pekao, Santander, ING i Millennium. W tym przypadku również może chodzić o kłopoty z BLIK-iem.

"Od godziny 14:00 mamy problemy z działaniem usług opartych na kodach Blik. Nie działa generowanie i potwierdzanie kodów w aplikacji mobilnej Moje ING. Awaria ma źródło w problemach technicznych dostawcy tego rozwiązania - Polskiego Standardu Płatności - i obejmuje wszystkie banki korzystające z Blik" - napisał ING Bank Śląski w komunikacie.

"Prosimy, w miarę możliwości, o korzystanie z innych sposobów płatności, wpłat i wypłat z bankomatów. Specjaliści po stronie dostawcy usługi, Polskiego Standardu Płatności, intensywnie pracują nad przywróceniem tej funkcjonalności" - wyjaśnił ING w komunikacie.

Piotr Rutkowski, zastępca rzecznika mBanku, napisał w mediach społecznościowych: "Blik w świątecznej gorączce co chwila pada i wstaje. Klienci mBanku - jeśli Wam nie działa, to spróbujcie proszę innej formy płatności".

Zespół Blika odpisał niektórym internautom, że pracuje nad rozwiązaniem problemu i prosi o cierpliwość.

Co to jest BLIK

BLIK to polski system płatności mobilnych. Nie jest stworzony przez żaden bank, ale do jego prawidłowego działania, potrzebna jest bankowa aplikacja mobilna. Nie istnieje więc dedykowana aplikacja Blik. 

System BLIK jest obsługiwany przez większość banków. Można z niego korzystać w ING, PKO BP, mBank, Pekao, Millennium czy Santander.

Idea Bliku polega na tym, że za pośrednictwem aplikacji, generowany jest kod Blik, który trzeba wprowadzić w odpowiednim polu podczas zakupów w internecie, na terminalu w sklepie albo w bankomacie. Następnie jest nawiązywane połączenie z telefonem płacącego, a transakcję trzeba potwierdzić PIN-em w swoim urządzeniu. I już, zapłacone! Wszystko odbywa się szybko, łatwo i bezpiecznie. Przeczytaj więcej, jak płacić Blikiem

Operatorem systemu płatności mobilnych Blik jest firma Polski Standard Płatności.

ja

Czytaj też:

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka