Iwona Węgrowska oszukana w internecie. Źródło: Instagram/@iwona_wegrowska_iva_official
Iwona Węgrowska oszukana w internecie. Źródło: Instagram/@iwona_wegrowska_iva_official

Piosenkarka nie wyglądała na pierwszą naiwną. Oszuści zgotowali jej piekło

Redakcja Redakcja Cyberbezpieczeństwo Obserwuj temat Obserwuj notkę 45
Internetowe oszustwa, czyli scamy to duży problem w wirtualnym świecie. Nieuważne lub niedoświadczone osoby w łatwy sposób mogą stracić duże pieniądze przez perfidnych oszustów. Przekonała się o tym na własnej skórze Iwona Węgrowska. Konto polskiej piosenkarki zostało "oczyszczone do dna".

Węgrowska padła ofiarą oszustwa internetowego 

Iwona Węgrowska znana jest ze swoich występów w grupie "Abracadabra" i kariery solowej. Wcześniej dała się poznać jako uczestniczka jednej z edycji "Baru". Artystka aktywnie udziela się w social mediach. To właśnie za pośrednictwem Facebooka poskarżyła się, że padła ofiarą oszustów w internecie. Jak do tego doszło?

"Uważajcie na tego typu wiadomości! Ja niestety zostałam OKRADZIONA! Oszuści wyczyścili mi konto! Uwierzyłam, że mam niedopłatę 4 zł i zrobiłam przelew, udostępniając swój login do banku" - napisała Węgrowska.

"Jaki człowiek głupi i naiwny" 

Ta metoda wyłudzania znana jest jako "phishing". Ofiary takich oszustw otrzymują fałszywą wiadomość, która wymaga od nich podania wrażliwych danych (Jak właśnie login do konta bankowego) na stronie, która ma imitować bezpieczną i sprawdzoną. Choć dużo mówi się o zachowaniu ostrożności i niepodawaniu tak ważnych informacji bez namysłu, Iwona Węgrowska nie była tak uważna.

Zapewniła również, że oszustwo zgłosiła do organów ścigania. "To jest skandal i brak słów na to wszystko, co się dzieje! Sprawę zgłosiłam oczywiście na policję!", po czym podsumowała sprawę krótką refleksją: "Jaki człowiek głupi i naiwny".

Internauci uważają, że zachowanie Węgrowskiej jest nierozsądne 

Iwona Węgrowska to tylko jedna z wielu osób padających ofiarą tego typu scamów. Należy pamiętać, że banki nie informują sms-ami, czy też mailami o konieczności zapłaty "paru groszy", a przed podaniem wrażliwych danych w internecie należy zastanowić się dwa razy. Internauci punktują również, że nierozsądne jest trzymanie całych oszczędności na koncie:


"Dziwi mnie ze ktoś trzyma oszczędności w banku lub ma konto z dużą gotówką".


"Dlatego gotówki nie trzyma się w banku, nie używa kart i nie ma problemu" - piszą komentujący w portalu o2.pl

Salonik 

Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie