na zdjęciu: Fabryka autobusów Scania w Słupsku. fot. Andrzej Otrębski - praca własna, CC BY-SA 4.0
na zdjęciu: Fabryka autobusów Scania w Słupsku. fot. Andrzej Otrębski - praca własna, CC BY-SA 4.0

Blisko 900 osób zostanie na lodzie. Koncern potwierdził zamknięcie zakładu

Redakcja Redakcja Biznes Obserwuj temat Obserwuj notkę 17
Słupska fabryka nadwozi autobusów koncernu Scania zostanie zamknięta. Zakład skończy działalność w pierwszym kwartale 2024 roku. W konsekwencji bez pracy zostanie 847 osób zatrudnionych dotychczas w fabryce mieszczącej się w Słupsku.

Fabryka Scania w Słupsku zostanie zamknięta

Jak czytamy w oświadczeniu firmy, "koncern Scania zdecydował o stopniowym wygaszaniu części produkcji i zamknięciu fabryki nadwozi autobusów w Słupsku".

Przedstawiciele firmy zaznaczają, że Scania chce skoncentrować się teraz na budowie podwozi. Tym samym zakład w Kobylnicy koło Słupska będzie pracować w dotychczasowym trybie.


Scania zamyka fabrykę w Słupsku. Koncern podał przyczyny

Koncern Scania jako przyczyny swojej decyzji podał "negatywne zmiany na globalnym rynku w segmencie autobusów". Scania tłumaczy, że to wpłynęło na spadek liczby zamówień na nowe pojazdy.

"Segment autobusów mocno odczuł negatywne skutki pandemii koronawirusa i choć sytuacja na rynku stopniowo się normuje, tempo odbudowy jest niewystarczające" - czytamy w oświadczeniu.

Aktualnie w zakładzie Scania Production Słupsk S.A. pracuje 1047 osób, z czego 847 w zakładzie produkcji nadwozi autobusów w Słupsku, a także 200 osób w zakładzie produkcji podwozi typu K w Kobylnicy koło Słupska. Decyzja o zamknięciu produkcji obejmuje słupski zakład.


Co ze zwolnionymi pracownikami zakładu Scania?

Koncern gwarantuje, że wszyscy pracownicy, których dotkną zaplanowane zwolnienia dostaną świadczenia wynikające z ich praw. "Oprócz wykraczających ponad obowiązek prawny odpraw, firma przygotowuje wsparcie obejmujące m.in. doradztwo zawodowe, możliwość szkoleń w celu zmiany kwalifikacji zawodowych oraz inne świadczenia" - czytamy w oświadczeniu.

- To trudna decyzja poprzedzona szczegółowymi, licznymi analizami prowadzonymi na poziomie koncernu Scania. Musimy pożegnać część naszych pracowników z ciężkim sercem i ogromnym szacunkiem do ich dotychczasowej pracy. Rozpoczynamy rozmowy ze związkami zawodowymi. Zaproponujemy wsparcie dla zwalnianych pracowników oferując więcej niż wynika z przepisów prawa - mówi cytowany przez RMF24 Robert Eriksson, dyrektor zarządzający Scania Production Słupsk S.A.

na zdjęciu: Fabryka autobusów Scania w Słupsku. fot. Andrzej Otrębski - praca własna, CC BY-SA 4.0

SW


Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka