fot. Facebook
fot. Facebook

Marcin Gortat mówił o wstydzie z bycia Polakiem. Burza w internecie

Redakcja Redakcja Koszykówka Obserwuj temat Obserwuj notkę 223
Marcin Gortat wsadził kij w mrowisko. Nasz legendarny koszykarz udzielił wywiadu, w którym nie krył radości ze słabego wyniku PiS w ostatnich wyborach parlamentarnych. Wspomniał też o wstydzie z bycia Polakiem. Jego wypowiedź zdenerwowała internautów. Wytykają mu hipokryzję i przypominają jego słowa sprzed lat.

Gortat: Rząd przyjął kurs na Rosję czy Białoruś

Marcin Gortat udzielił wywiadu portalowi "WP Sportowe Fakty". Jednak głównym wątkiem rozmowy nie był sport, a... polityka. Sportowiec jest bowiem znanym krytykiem rządu PiS. Mimo to deklaruje się jako patriota. Często występuje na tle polskiej flagi, brał też udział w zbiórkach dla weteranów Wojska Polskiego.

- W Stanach Zjednoczonych wstyd było powiedzieć, że jest się Polakiem - przyznał Marcin Gortat. - To, co się działo, było przerażające. Przecież to był kurs na Rosję czy Białoruś. Ja się na ten kierunek nie godziłem i dawałem temu wyraz - dodał.

Ale gwiazda NBA podkreśliła, że ma wysokie oczekiwania wobec przyszłego rządu, który najprawdopodobniej powstanie z dotychczasowych partii opozycyjnych. Sportowiec domaga się od nowych władz m.in. liberalizacji prawa aborcyjnego, obniżki podatków dla przedsiębiorców i podwyżek dla nauczycieli.

- Mam pięć szkół sportowych i nauczycieli mi brakuje. Kiedy słyszałem, jak minister Przemysław Czarnek mówił, że w edukacji nie ma problemów z wakatami, zastanawiałem się, w jakim świecie on żyje - podsumował Marcin Gortat w rozmowie z serwisem sportowym.

Hipokryzja koszykarza? Gortat wywołał awanturę

Słowa sportowca o "wstydzie z bycia Polakiem" wywołały poruszenie na platformie X (dawniej Twitter). Część internautów twierdzi, że takich słów nie powinien wypowiadać patriota. Inni zwracają uwagę na hipokryzję Gortata.

Dziennikarz Wojciech Wybranowski przypomniał, że Gortat powiedział kiedyś: "nie podam ręki komuś, kto wstydzi się, że jest Polakiem".

Wpis Wybranowskiego skomentowała też artystka Agnieszka Zwierko. Śpiewaczka nie zostawiła suchej nitki na postawie legendy polskiego sportu.

- Jestem śpiewaczką operową. Jeżdżę po całym świecie. NIGDY nie wstydziłam się Polski i bardzo mnie za to szanują. Te bzdury o wstydzie czy nieużywaniu języka ojczystego za granicą to domena chyba ośmiogwiazdkowców… - stwierdziła pod wpisem dziennikarza.


MB

Fot. Marcin Gortat

Czytaj dalej:


Komentarze

Inne tematy w dziale Sport