Na zdjęciu: Karolina Baca-Pogorzelska i Maciej Bednarski. Fot. Twitter/@PogorzelskaBaca
Na zdjęciu: Karolina Baca-Pogorzelska i Maciej Bednarski. Fot. Twitter/@PogorzelskaBaca

Nie żyje Polski ochotnik walczący na Ukrainie. Mawiał: "To jest też nasza wojna"

Redakcja Redakcja Ukraina Obserwuj temat Obserwuj notkę 152
Polska dziennikarka Karolina Baca-Pogorzelska, która przebywa na Ukrainie, opublikowała smutną wiadomość. Po poważnym wypadku drogowym, w szpitalu w Charkowie zmarł polski ochotnik walczący przeciw siłom rosyjskim - Maciej Bednarski. Miał 49 lat.

Nie żyje Maciej Bednarski 

49-letni Maciej Bednarski zmarł dwa tygodnie po wypadku, w którym został ranny. Przeszedł operację, ale lekarzom nie udało się uratować jego życia.

W emocjonalnym wpisie pożegnał go dziennikarka "Wprost" Karolina Baca-Pogorzelska. "Odszedłeś dzień po tym, jak mi się przyśniłeś, wstałeś ze szpitalnego łóżka w tym kitlu, w jakim Cię widziałam ostatni raz, gdy pozwolili mi do Ciebie wejść, bez śladów wypadku i operacji i znalazłeś mnie na korytarzu. I powiedziałeś to swoje Karolyna, którym przedrzeźniałeś, sam wiesz, kogo. Nie usłyszę już tego nigdy. Nie zobaczę uśmiechu i karcącego wzroku, gdy mówiłam: no nie zdążyłam odpocząć. Nie będziesz się śmiał ze mnie w Czarnomorce, jak jem ostrygi. Nie pójdziemy na następny spacer po Sałtiwce" – napisała.


Walczył o polską wolność 

Baca-Pogorzelska, która od marca ubiegłego roku przebywa na Ukrainie, podziękowała w swoim poście lekarzom z wojskowego szpitala w Charkowie za to, że robili wszystko, by go uratować.

"Odliczałam czas do Twoich 50. urodzin, bo przecież to już w styczniu. Ale na wojnie nie można planować niczego, prawda? Choć nie ma Cię tu, to zawsze będziesz z nami. Tacy jak Ty nie odchodzą tak po prostu. Dziękuję lekarzom z wojskowego szpitala w Charkowie za to, że robili wszystko, by Cię uratować" – dodała dziennikarka. 

Bednarski jeszcze w październiku tego roku udzielił wywiadu w Radio ZET. Tłumaczył w nim, że zaciągnął się, aby walczyć także o polską wolność. – To jest też nasza wojna – podkreślał. Polski ochotnik był młodszym sierżantem sił zbrojnych Ukrainy służącym w 53. Brygadzie w piechocie zmotoryzowanej. Przed wojną na Ukrainie pracował w porcie w Gdyni. 

MP

Na zdjęciu: Karolina Baca-Pogorzelska i Maciej Bednarski. Fot. Twitter/@PogorzelskaBaca

Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka