Wąsik świadkiem komisji śledczej. Wręczył coś posłowi Szczerbie

Redakcja Redakcja Sejm i Senat Obserwuj temat Obserwuj notkę 46
Maciej Wąsik stawił się na przesłuchanie przed komisją śledczą ds. afery wizowej. Od początku "buzuje" między przewodniczącym Michałem Szczerbą a posłami PiS, zasiadającymi w gremium. Wąsik pokazał Szczerbie dokument z decyzją Sądu Najwyższego ws. odwołania od decyzji marszałka Szymona Hołowni ws. wygaszeniu mandatu.

Dokumenty na komisji ds. wiz

Na początku posiedzenia komisji śledczej kandydat do europarlamentu z listy PiS nie krył zdziwienia, że został zaproszony na posiedzenie ws. wiz. - Z pewnym zdziwieniem zanotowałem to, że zostałem wezwany przed tę komisję. Stawiłem się, chociaż nie otrzymałem pisemnego wezwania - zaznaczył Maciej Wąsik. Były wiceszef MSWiA został zwolniony z obowiązku zachowania tajemnicy o informacjach niejawnych z klauzulą "tajne" przez premiera Donalda Tuska. Pismo, adresowane do Michała Szczerby, przewodniczący komisji śledczej przekazał świadkowi. - Z treści pisma wynika, że ze ściśle tajnych informacji nie jestem zwolniony. Dziękuję bardzo - podkreślił sam zainteresowany.  

Transmisja na żywo z przesłuchania Macieja Wąsika na naszym Facebooku:

Postanowienie Sądu Najwyższego

Wąsik wcześniej złożył na ręce Szczerby inny dokument. To postanowienie Izby Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych Sądu Najwyższego, z którego wynika, że polityk wciąż jest posłem. Jego mandat został jednak wygaszony przez marszałka Szymona Hołownię. - Marek Sowa w tej chwili sprawdził na stronie sejmowej i nie figuruje pan jako poseł - ripostował Szczerba. - Pan marszałek czy informatycy nie będą decydować o tym, kto jest posłem - mówił świadek. 

Wąsik przekonywał na wstępie, że nie był odpowiedzialny za politykę wizową w resorcie spraw wewnętrznych i administracji, a w kolegium ds. służb specjalnych pełnił funkcję sekretarza. Szczerba w międzyczasie wyłącza głos politykom PiS, którzy zwracają uwagę na domniemane łamanie standardów w zadawaniu pytań i sugestiach rzucanych przez przewodniczącego. 


Fot. Maciej Wąsik, świadek przed komisją śledczą ds. afery wizowej/PAP

GW

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj46 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Polityka