Reklamowanie alkoholu przez celebrytów spotyka się z coraz większym ostracyzmem w ich środowisku – przekonał się o tym Tomasz Karolak, który niedawno wystąpił w kampanii jednej z popularnych marek piwa. Znana z TVN dziennikarka Beata Sadowska nie miała litości dla aktora: “To jest obrzydliwe, bezmyślne i szkodliwe społecznie” - uważa.
Karolak i inni aktorzy w reklamach Łomży
Przed kilkoma dniami Tomasz Karolak kolejny raz stał wzbudził poruszenie w sieci. Niestroniący od kontrowersji aktor wystąpił w świątecznej reklamie Łomży, wcielając się w rolę zmęczonego sezonem bożonarodzeniowym Świętego Mikołaja, który relaksuje się sięgając po napój wyskokowy. Oprócz niego w klipach tej firmy występuje znany aktor Adam Woronowicz. Kampania momentalnie wywołała aferę, a internetowi aktywiści antyalkoholowi szybko ruszyli do krytyki celebryty. Sprawę nagłośnić postanowiła także znana z występów w TVN dziennikarka Beata Sadowska, która poświęciła reklamie z Karolakiem obszerny wpis w mediach społecznościowych.
Prezenterka nie ukrywała swojego oburzenia faktem, że popularna marka piwa użyła wizerunku Świętego Mikołaja i atmosfery Bożego Narodzenia w celu reklamy napojów wyskokowych. Sadowska zaznaczyła, że w Polsce problem alkoholizmu jest wciąż bardzo poważny, a wiele polskich dzieci – także w okresie świątecznym – pada ofiarą przemocy ze strony rodziców będących pod wpływem alkoholu.
Butelki i choinka
“To nie będzie miły świąteczny post, choć ze świętami związany. Choinka z pustych (w domyśle: już wypitych) butelek i nawalony Święty Mikołaj wpadający przez komin i roznoszący »dobrze wyważony« prezent (...) Kto to wymyślił? Kto zaakceptował? Kto wypuścił w świat ten »rodzinny świąteczny« spot?! Naprawdę spojrzycie w oczy dzieciom chowającym się po kątach w przemocowo-alkoholowych domach? Dla nich święta to trauma, bo nie ma szkoły, a tam przynajmniej są bezpieczne. To im chcecie pokazać, że picie jest cool, bo skoro robi to Święty Mikołaj i żeby się bardziej nawalić kradnie nawet prezenty, to przecież musi być cool!” – napisała.
Sadowska stanowczo skrytykowała zarówno producenta trunku, jak i występującego w reklamie Tomasza Karolaka, podkreślając, że kampania jest bezmyślna i szkodliwa społecznie.
“No więc nie jest ani cool, ani nawet 6/7. Za to jest obrzydliwe, bezmyślne i szkodliwe społecznie. Nie, nie będę komentowała udziału Tomka Karolaka w tym »dziele«, bo co tu komentować. Koń jaki jest, każdy widzi” – stwierdziła dziennikarka.
Fot. Tomasz Karolak w reklamie Łomży/screen
Salonik24
Inne tematy w dziale Rozmaitości