379 obserwujących
1786 notek
4533k odsłony
5394 odsłony

Nie chcę być dyżurnym durniem Europy

Wykop Skomentuj166

To co serwują nam media i politycy koalicji rządzącej w związku z zakupem i wprowadzeniem do eksploatacji Pendolino ma się tak do rzetelnej informacji jak rzeczywistość do wróżb ulicznych Cyganek.
W dodatku sposób informowania Polaków o uruchomieniu pociągu Pendolino Anno Domini 2014 i pełne zachwytów opinie mediów nieodparcie muszą europejczykom kojarzyć Polaków na równi z kultowym Krokodylem Dundee w Los Angeles. Dysonans między wpajaniem Polakom przekonania o kluczowej roli Polski w UE w powiązaniu z zachwytem nad przyspieszeniem podróży pociągiem w Polsce do czasu osiąganego (prawie!) Kilkadziesiąt lat temu jest kuriozalny!
Przykład: „Lata przygotowań, miesiące testów i pełne napięcia oczekiwanie. Dziś pociąg Pendolino po raz pierwszy zabrał pasażerów.Inauguracyjna podróż rozpoczęła się w Krakowie, pięć minut po godzinie szóstej. „
A prawda jest brutalna. Próbujemy nadrobić zaniedbania inwestycji w infrastrukturę kolejową. Kupiliśmy pociągi Alstom z osiągami niemożliwymi do wykorzystania na istniejących trasach. Czyli za drogo. Musimy zatem wrócić 15 mln Eu z dotacji. W dodatku nie pobudowano perspektywicznie odrębnej linii dla szybkich pociągów jedynie unowocześniono istniejące trakcje i tory. Wskutek tego wydłużą się niektóre połączenia, inne znikną. Utrudniony znacznie będzie przebieg linii pociągów towarowych. Rząd uznał jak kiedyś nowobogaccy po transformacji: wystarczy fura, skóra i komóra aby Polacy poczuli się pełna gębą w Europie XXI wieku. Polakom Pendolino a ministrowi –zegarek. I wszystko cacy.
Jak zabrzmieć może w Europie ton informowania o uruchomieniu połączeń szybszych od tych, które spowodował utratę połowy pasażerów PKP?
     Ponad 30 lat temu z powodów biznesowych zdecydowałam w Paryżu o konieczności wizyty w Burgundii. Wydawało mi się to niemożliwe podczas tej wizyty we Francji bo plan mieliśmy napięty. Nie miałam czasu na wizytę w fabryce w
rejonie Montceau-les-Mines oddalonej o około 300 km od stolicy Francji. Dzięki TGV dotarliśmy tam w niewiele ponad godzinę….(trasa Paryż-Lyon).Europejskie osiągi prędkości handlowej pociągów od wielu lat nawet przekraczają  200 km. Średnia prędkość handlowa Pendolino to 100-126 km. · Nie idźcie ta drogą panie i panowie dziennikarze! Czynicie z nas publicznie odpowiedniki Krokodyla Dundee. A stąd już tylko krok abyśmy stali się europejskimi Mowgli. W dodatku szkodzicie temu niemiłościwie panującemu nam rządowi – wszak PO i PSL zgodnym chórem wmawiają nam, że jesteśmy potęga europejską. No chyba, że chcecie w ten przewrotny sposób udowodnić im kolejne kłamstwa.  To wtedy piszcie jeszcze więcej. Byle nie o zachwytach naszych, myślących Polaków. Bo ja za durnia w Europie „robić” nie zamierzam.
    P.S. Rekord prędkości maksymalnej, wynoszący 574,8 km/h, został ustanowiony 3 kwietnia 2007 przez pociąg TGV V150 we Francji. Jest to obecnie obowiązujący rekord prędkości pojazdu szynowego[1].Wraz z kryzysem naftowym w roku 1973 porzucono ideę zasilania szybkich pociągów za pomocą paliw ropopochodnych na rzecz trakcji elektrycznej. Rok później eksperymentalny elektryczny zespół trakcyjnyZébulon rozpoczął testy. W ciągu 20 miesięcy przejechał blisko milion kilometrów, z czego 25.000 z prędkościami powyżej 300 km/h. Zadowolenie rządu francuskiego z postępów nad pracami nad pociągiem dużych prędkości przejawiło się w pełnym sfinansowaniu badań w roku 1976. Krótko potem rozpoczęto budowę pierwszej linii przeznaczonej dla szybkich pociągów, łączącej Paryż z Lyonem.
Pociągi TGV odniosły znaczący sukces mierzony udziałem w rynku przewozów pasażerskich. Dzięki TGV we Francji została odwrócona tendencja spadku udziału kolei w transporcie osobowym. W miarę rozwoju sieci dużych prędkości TGV przejmowały część lub większość pasażerów korzystających dotąd z połączeń lotniczych. Niemal zupełnej likwidacji uległa sieć połączeń lotniczych na trasie Paryż – Lyon. TGV zdobyły też większościowy udział w przewozach na trasie Paryż – Marsylia (68% w 2004). W przewozach osobowych na trasie Paryż – Londyn – Bruksela większościowy udział ma spółka Eurostar, (66% na trasie Paryż – Londyn i 63% na trasie Bruksela – Londyn).Chronologia rekordów prędkości ustanawianych przez TGV:

·         8 grudnia 1972 – 318 km/h – TGV001 napędzany turbiną gazową

·         26 lutego 1981 – 380 km/h – TGV Sud-Est 16[12].

·         grudzień 1988 – 408,7 km/h – TGV Sud-Est 117

·         5 grudnia 1989 – 482,4 km/h – TGV Atlantique 325

·         18 maja 1990 – 515,3 km/h – TGV Atlantique 325[12]

Do osiągnięcia dużych prędkości TGV wymagają specjalnie przystosowanych linii kolejowych, zwanych LGV' – Ligne à Grande Vitesse (fr. Linia o Dużej Prędkości). 

LGV są liniami kolejowymi budowanymi w rozstawie szyn 1435 mm, zelektryfikowanymi napięciem 25 kV o częstotliwości 50 Hz. Używane szyny bezstykowe są identyczne jak na innych liniach kolejowych, o profilu Vignole'a i masie 60 kg/m. Różnice pomiędzy liniami klasycznymi a LGV są następujące:

Wykop Skomentuj166
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale