Sprzedaż wódek czystych osiągnęła już dwucyfrowe spadki w skali roku, słabnie też piwo, które wśród alkoholi najmocniej podrożało - podaje "Rzeczpospolita". Dziennik podkreśla, że choć Polacy piją mniej, to na alkohol wydali więcej niż rok wcześniej. Na rynku najlepiej radzą sobie piwa bezalkoholowe i wódki bezalkoholowe.
"Rzeczpospolita" zauważa, że firmy zajmujące się badaniem rynku alkoholi są zgodne co do tego, że "ubiegły rok nie był łatwy" dla przedsiębiorstw działających w tej branży. Najnowsze dane pokazują, że choć Polacy ograniczają spożycie alkoholu, bo sprzedaż wódki spadła o 12 proc., a piwa o 6 proc., to konsumenci wydali na alkohol o 3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Czytaj więcej na https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-sprzedaz-alkoholu-spada-ale-jeden-segment-ma-sie-bardzo-dobr,nId,7418058#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox