Jak informuje portal Wirtualnemedia,TV Republika podpisała już pierwsze umowy dystrybucyjne.
Na razie są to głównie mniejsze kablówki. W sumie jest to kilkadziesiąt sieci, a stacja znalazła się u większości w nich w pakietach podstawowych cyfrowych i analogowych (czyli abonent nie będzie dodatkowo płacił).
Szacunkowa liczba odbiorców, do których dotrze w tej formie TV Republika wynosi obecnie 1 mln.
Docelowo właśnie na taki model dystrybucji chce postawić kanał. Mniejszość stanowią sieci, które zaoferują kanał w systemie a la carte (cena miesięczna ma wynosić około 5 zł od abonenta).
Z tzw. wielka piątką sieci: UPC, Vectra, Multimedia, Toya i Inea rozmowy są prowadzonei.
Finalizowane są także negocjacje z Netią i Cyfrowym Polsatem.
TV Republika oczekuje, że największa polska platforma - podobnie jak małe kablówki - także włączy nowy kanał do jednego z podstawowych pakietów. Cyfrowy Polsat oficjalnie informuje tylko, że rozmowy trwają.
Wczoraj, transmisje w Interncie obejrzało około 200 000 osób.
Telewizja ma wystartować w maju.