Albatros ... z lotu ptaka
Droga do Prawdy nie zawsze jest kręta.
69 obserwujących
1446 notek
1252k odsłony
201 odsłon

Halo tu Ziemia - raport z oblężonej wieży ruchu lotniczego

Wykop Skomentuj

RAPORT Z OBLĘŻONEJ … WIEŻY (tydzień trzeci)


Protest Kontrolerów Ruchu Lotniczego Wieża Okęcie - DlaPilota

https://dlapilota.pl › wiadomosci › dlapilota › protest-kontrolerow-ruchu-l...

7 gru 2019 - Na profilu Protest Kontrolerów Ruchu Lotniczego Wieża Okęcie / ATCO TWR EPWA na portalu społecznościowym Facebook została ...

image


image

image

Wieża EPWA im. Fryderyka Chopina Warszawa Okęcie

https://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilota/protest-kontrolerow-ruchu-lotniczego-wieza-okecie-oswiadczenie-po-spotkaniu

Na profilu Protest Kontrolerów Ruchu Lotniczego Wieża Okęcie / ATCO TWR EPWA na portalu społecznościowym Facebook została opublikowana informacja odnośnie bieżącej sytuacji związanej z protestem na wieży lotniska Okęcie oraz spotkania z Pracodawcą, które miało miejsce 6 grudnia.

"Wczoraj po południu odbyło się wielogodzinne spotkanie przedstawicieli naszego Związku Zawodowego z Pracodawcą. Początkowo udało się wypracować kompromis w części omawianych zagadnień.

Niestety nie osiągneliśmy porozumienia w sprawie zabezpieczenia interesów trzydziestu trzech osób, które będąc Kontrolerami Ruchu Lotniczego, zrezygnowały z dodatkowych funkcji (Senior Kontroler, Instruktor i Asesor). Pracodawca potraktował nasze rezygnacje z funkcji jako rezygnacje z zatrudnienia w PAŻP!

Dziś, kluczowym dla naszego środowiska jest zagwarantowanie powrotu do pracy naszych dwóch Kolegów-związkowców, wobec których 2 grudnia rozpoczęto procedurę rozwiązania umowy o pracę.

Trwająca już prawie tydzień, bardzo trudna sytuacja na warszawskiej Wieży, wzmocniła solidarność całego zespołu. Jako team jesteśmy jednomyślni - swoją decyzją Pracodawca próbuje rozbić jedność załogi. Nie zgodzimy się na wykluczenie naszych Kolegów z zespołu Wieży na Okęciu.

Pamiętajcie, że wszystkie nasze działania są skupione na bezpieczeństwie Pasażerów. Walczymy o przywrócenie warunków pracy i procedur gwarantujących najwyższy poziom obsługi ruchu lotniczego".

Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia, jedne z dwóch najważniejszych dla Polaków świąt w roku. Wszyscy zasiądą wkrótce do wigilijnych stołów, przełamią się opłatkiem, przy rozświetlonych choinkach zabrzmią słowa kolęd. Nie będzie to dane wszystkim, bo przecież tysiące osób w kraju w tym czasie pełnić będzie jakąś służbę, wykonując swe codzienne zadania tak, by pozostali mogli czuć się bezpiecznie. Jedną z takich grup zawodowych jest środowisko kontrolerów ruchu lotniczego. Z Centrum Zarządzania Ruchem Lotniczym na warszawskim Okęciu kierują ruchem znajdujących się w powietrzu maszyn, z warszawskiej Wieży pilnują, by samoloty bezpiecznie startowały i lądowały, dając możliwość wszystkim dotrzeć na tę najpiękniejszą polską wieczerzę.

Jednak w tym roku sytuacja kontrolerów Służby Kontroli Lotniska będzie odmienna niż podczas dotychczasowych, świątecznych dyżurów. Trwający już trzy tygodnie ich spór z pracodawcą nie został, wbrew słowom tego ostatniego, zakończony, a problemy tej służby nie zostały w najmniejszym stopniu zażegnane. Jest wręcz przeciwnie.

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, słowami pełniącego obowiązki prezesa, poinformowała, co prawda, że zakończyła spór, u którego przyczyn legły zarówno niekompetencja kierownictwa w sposobie zarządzania podległym personelem, jak też w planowaniu jego prac, jednak nie jest to prawda. Pełniący obowiązki kierownika warszawskiej Wieży został, co prawda odwołany ze swojego stanowiska, o czym PAŻP poinformowała zarówno Okręgowego Inspektora Pracy, jak i „wszystkie organy i instytucje, które były informowane o przebiegu (…) sporu zbiorowego”, jednak pracodawca, w sposób godny czasów dawno minionych, zamierza go powołać w najbliższy, przedświąteczny poniedziałek, na stanowisko … kierownika wszystkich wież w Polsce, co po pierwsze oznacza, że będzie zarządzał warszawskimi kontrolerami z wyższego fotela, a po drugie wróży jak najgorzej personelowi pozostałych wież terenowych. Przypominamy bowiem, że nie ma on ważnych uprawnień żadnego ośrodka wieżowego w Polsce i do tej pory pracował w zupełnie innym organie kontroli ruchu lotniczego, współpracującym zaledwie z Wieżą warszawską. Przypominają się czasy, gdy odwoływani z ważnych resortów siłowych partyjni dygnitarze, otrzymywali awanse na inne stanowiska, jednak nawet wówczas, przynajmniej dla pozoru kierowano ich czasowo na pomniejsze funkcje (awans w bok), by dopiero z czasem mogli ponownie wypłynąć w jakimś ministerstwie. Tu sytuacja jest groźniejsza, bo świadczy o niebywałej arogancji wszystkich „pełniących obowiązki”. To zresztą swoisty fenomen, całkiem spora grupa decydentów w PAŻP, od wielu miesięcy „pełni obowiązki”, podczas gdy stanowisko Wiceprezesa ds. Operacyjnych pozostaje w tym czasie wolne. Może najwyższy czas, by zweryfikować ich umiejętności w zarządzaniu i zdecydować, czy mają je nadal „pełnić”, czy też kierować firmą o strategicznym znaczeniu w rzeczywisty sposób, biorąc na siebie pełną odpowiedzialność za swoje zaniechania i decyzje? Wydaje się, że o ile kontrolerzy ruchu lotniczego doskonale wypełniają swoje zadania kontrolerskie, to z podejmowaniem decyzji personalnych i zarządczych o wiele lepiej przez lata radzili sobie ludzie spoza personelu operacyjnego.

Wykop Skomentuj
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale