Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
430
BLOG

TU154M PLF101 - FMS, ACARS, NTSB: łączcie się w bólu Rodacy? - tylko gdzie???

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Polityka Obserwuj notkę 3

Przypominam stare Blogerskie śledztwo w związku z tym co w wywiadzie u Redaktora Jana Pospieszalskiego WARTO ROZMAWIAĆ 12 kwietnia 2021 roku i u Michała Rachonia w TVP Info powiedział były Szef Wywiadu i Kontrwywiadu Wojskowego Generał Brygady Andrzej Kowalski - w latach 2008-2011.

Postrzegany jako człowiek byłego Ministra Obrony Narodowej Antoniego Macierewicza.

DEZINFORMACJE!

https://blogpress.pl/node/10802

Dezinformacje

Portret użytkownika orlik2010

image

orlik2010, pon., 12/12/2011 - 22:08

Blogerzy prowadzący „niezależne śledztwo” od długiego czasu starają się znaleźć uzasadnienie dla skonstruowanych przez siebie scenariuszów katastrofy polskiego TU-154M, nazywanych często „hipotezą 2M”. Prowadzone przez nich poszukiwania przyniosły wiele interesujących spostrzeżeń. Jednak do tej pory ich dociekania (z których czasem są wyciagane zbyt daleko idące i krzywdzące konkretne osoby wnioski), nie były przeszkodą w badaniach prowadzonych przez osoby wspierające Zespół Parlamentarny.

Niestety, w ostatnich dniach sytuacja uległa zmianie. Blogerzy ci usiłują zakwestionować wiarygodność odczytów TAWS i FMS wykonanych w USA przez producenta tych urządzeń (Universal Avionics) na zlecenie NTSB (The National Transportation Safety Board). Wszyscy, którzy śledzą badania Zespołu Parlamentarnego, wiedzą doskonale, że te odczyty są podstawą badań. Zakwestionowanie prawdziwości protokółu NTSB postawi zatem wyniki naszych obliczeń pod wielkim znakiem zapytania.

Od pierwszej prezentacji przed Zespołem Parlamentarnym w lipcu tego roku podkreślałem (później również wielokrotnie prof. Binienda), że opieramy się głównie na dowodzie, jakim jest protokół NTSB. W prezentacjach, jak również na swoim blogu, wyraźnie stwierdziłem, że udokumentowane podważenie prawdziwości odczytów TAWS i FMS będzie musiało spowodować przeprowadzenie ponownych analiz.

Jednak raport NTSB jest dowodem rzeczowym z własnoręcznymi podpisami ekspertów. Nie można go podważyć niesprawdzonymi doniesieniami, przypuszczeniami czy, co gorsza, lukami w wiedzy.

Niestety, to się już dzieje, a ponieważ za pomocą ostatnio publikowanych na salon24.pl rewelacji, dotyczących nie tylko samego raportu, ale NTSB, usiłuje się zniwelować wiarygodność efektów wielomiesięcznej pracy naukowców zgromadzonych przy Zespole Parlamentarnym, jestem zmuszony opublikować wyjaśnienie.


1. NTSB i odczyty TAWS I FMS

Nie jest prawdą, że ze strony internetowej NTSB zniknęły informacje na temat katastrofy w Smoleńsku (ENG10RA025). Widnieją one nadal:

http://www.ntsb.gov/aviationquery/foreign.aspx; również dostępne jest zgłoszenie o pomoc w dochodzeniu ze strony MAK (w formacie pdf)


http://dms.ntsb.gov/aviation/AccidentReports/qseaze45iaf0kl45nrcu1q551/U...

https://www.ntsb.gov/Pages/dmsredirect.aspx

image


image


image

Mimo że wielu blogerów zwracało już uwagę, że za informacje podane w tym zgłoszeniu odpowiedzialna jest strona prowadząca śledztwo, fakt ten został całkowicie zignorowany przez prowadzących „śledztwo blogerskie.” Dlatego jeszcze raz przytoczę uwagę zamieszczoną na stronie NTSB - FOREIGN INVESTIGATIONS:

Recent Investigations with NTSB Participation

The official source for information on any ICAO aircraft accident or serious incident investigation rests with the state of occurrence. The data presented on this page is provided by the U.S. Accredited Representative and is intended only for informational purposes as a record of US participation for each specific event. Every attempt is made to confirm the information with the investigating authority of the state of occurrence prior to its appearance. However, for the most current official information, a hyperlink to the appropriate Web site of the foreign state is provided when available.


Factual

Factual

(08/18/2011)

Related Items

4/10/2010

Smolensk, Russia

TUPOLEV TU154

ENG10RA025

Fatal(89)

Nie ma chyba zatem najmniejszych wątpliwości, że widniejąca w zgłoszeniu godzina katastrofy podana została przez MAK (mak@mak.ru).

Pełen protokół NTSB dostępny jest w Załączniku nr 4 do protokółu komisji Millera. W żadnym z tych dwóch dokumentów nie ma wzmianki o godzinie katastrofy – nie było to obiektem badań powołanej grupy ekspertów.

TAWS DATA EXTRACTION FOR NTSB IDENTIFICATION: ENG10SA025 ORIGINAL

Conclusion

The data extracted from the TAWS appeared to be intact. There was no indication that memory had been corrupted in the accident.

FMS DATA EXTRACTION FOR NTSB IDENTIFICATION: ENG10SA025 ORIGINAL

Conclusion

The effort to extract data from the heavily damaged NCU Serial Number 1577 is ongoing. This data was not available for this report.

The data extracted from the NCU Serial Number 281 appeared to be completely intact. There was no indication that memory had been corrupted in the accident.

The amount of raw binary data that was captured electronically is very large. UASC software engineering can convert additional parameters to human-readable format if they are needed for the investigation.

Dalsze ignorowanie tych faktów, a opieranie się na przypuszczeniach i domysłach, może być odbierane tylko jako działanie zmierzające do publicznego zdewaluowania prac Zespołu Parlamentarnego oraz grup niezależnych naukowców z kraju i z zagranicy.


2. Ostatnie zdjęcia

Na portalu pomniksmolensk.pl opublikowane zostały cztery zdjęcia i krótki film z odlotu TU-154M z delegacją do Katynia w dniu 10.04.2010 roku. Zdjęcia te dostarczyła p. Zuzanna Kurtyka.

Trzy zdjęcia (jedno przedstawione w postaci powiększonych fragmentów) zrobione zostały jednym telefonem komórkowym Blackberry 8520. Wraz ze zdjęciami zapisana została data i godzina ich wykonania: 10.04.2010 od godz. 7:06:59 do 7:10:12. Czwarte zdjęcie wykonane zostało również przy pomocy telefonu Blackberry 8520 (prawdopodobnie o innym numerze seryjnym), przy innych nastawach i rozdzielczości, z zapisanym czasem 09.04.2010 22:16:19. Z porównania tego zdjęcia z poprzednimi widać, że zostało ono zrobione w tym samym miejscu i czasie. Zatem zapisany w nim czas nie może być prawidłowy, ponieważ wykonane ono zostało przy świetle dziennym.

Dołączony do zdjęć film, według zapisanego w nim czasu, nakręcony został 10.04.2010 roku o godzinie 5:18:42.

Zatem sekwencja czasowa odlotu TU-154M z lotniska Okęcie, w oparciu o materiały dostarczone przez p. Zuzannę Kurtykę i zapis TAWS, przedstawiać się może następująco:

7:06:59- oczekiwanie na przybycie pary prezydenckiej

7:08:30 - wejście pary prezydenckiej na pokład samolotu

7:10:12 - przygotowanie do kołowania

7:18:42 - kołowanie (oryginalny czas nagrania filmu 5:18:42)

7:27:11 - start samolotu (TAWS Alert Record 33 TAKEOFF 5:27:11)


zamieszczam notkę kano która jest pod adresem

http://fotoszop.salon24.pl/


orlik2010's blog Zaloguj się, by odpowiadać

Portret użytkownika Bardzostarywyborca

Salonowy dyskurs? Zobaczymy...

Bardzostarywyborca, ndz., 18/12/2011 - 02:12

Dodałem komentarz na str. http://nocri.blox.pl/2011/12/Katastrofa-TU-154-w-Smolensku-sensacje-Klic...


S-PO-jrzałem na ten salonowy bełkocik na temat Smoleńska, a PO-tem skierowałem się za PO-radą tutaj, gdyż u cenzora Janke nigdy z zasady nie PO-gardłuję, a tego autorka jeszcze nie PO-próbowałem, więc ryzyk-fizyk! Piszecie towarzyszu jakiś tam w rodzaju wicie-rozumicie a la Szmaciak (pewnie pamiętacie te określenia z lat 80. ub. w. - nadal jak najbardziej aktualne!), że nie od-PO-wiada wam termin "katastrofa NAD Smoleńskiem" - i tutaj (o dziwo!) zgadzam się z wami całkowicie. Wicie-rozumicie... Pewnie zaraz PO-pytacie: dlaczego?! Ano dlatego, że:


1. Żadnej katastrofy (ani nawet zamachu) w Smoleńsku nie było! Ani w północnym, ani w południowym, wschodnim czy zachodnim!


2. Zamach był zupełnie gdzie indziej! Gdzie? Pewnie jeszcze nie wiecie (albo udajecie), bo są rozmaite manipulacje w temacie. I dlatego to można towarzyszu dalej sobie PO-manipulować do woli, ku uciesze gawiedzi medialnej.


3. Pierwsze wskazówki znalazłem już parę dni PO tym zamachu w materiałach na str. http://zamach.eu/


4. A ostatnie w komentarzach, np. tym (pewnie to znacie, lecz na pewno nie rozumicie-wicie):

To nie katastrofa, to zamach terorystyczny

Samolot prezydencki został porwany i wylądował na zupełnie innym lotnisku. /Lipieck/. Do tego zamachu służby Rosji przygotowywali dostatecznie długo i przeprowadzili go w dogodnym miejscu i momencie. Dla tego celu oraz również dlatego, by na wszelki wypadek zabezpieczyć się przed działaniem NATO, przeprowadzili ćwiczenia wojsk lotniczych i straży pożarnej. W Smoleńsku przeprowadzili koszmarną inscenizację i zrzucili z helikopterów fragmenty starej Tutki na użytek pseudonaukowców i ekspertów z mózgami PO. W Smoleńsku nie przeprowadzano żadnej akcji ratunkowej, nie znaleziono ciał, nie było masywnych foteli, kokpitu, salonki, nie było pożaru, choć w zbiornikach było 15 ton paliwa. To, co obecnie leży na lotnisku, to bezużyteczny złom. Ciała, tylko niezbędne do identyfikacji, dowiezli z opóżnieniem, dlatego J. Kaczyński musiał zwolnić z dojazdem do Smoleńska. Obszar po inscenizacji został błyskawicznie wyczyszczony ze śladów. Mam wrażenie, że zamachowcom i ich poplecznikom zależy na kontynuowaniu dyskusji o katastrofie. Prawda jest w innym miejscu! Prawda zwycięży!!! MIEJSCE MORDERCÓW JEST PRZED SĄDEM!!!

Miś (nv), sob., 17/12/2011

na str. http://niezalezna.pl/20530-faktow-przybywa-politycy-po-umywaja-rece


Dlaczego wam o tym piszę, mając ciekawsze zajęcia niż PO-tłumaczenie tłukowi tego, czego i tak nigdy nie PO-jmie, bo ma w tym swój szmaciano-PO-paprany interesik? Ano z wrodzonej przekory i dla eksperymentu. Bo moskiewska "prawda" (w którą towarzyszu wierzycie od lat, jak w "nieśmiertelnego" Lenina) i tak się PO-rypie - jak "prawda" o Katyniu!


________________________________________________________

W Marcu 68 śpiewaliśmy na UW: "Pan prokurator ma rację, mamy w PO-lsce PO-kupację!..." PO-kupacja jest!


Zaloguj się, by odpowiadać

autor

Kisiel, śr., 21/03/2012 - 21:46

"Nie jest prawdą, że ze strony internetowej NTSB zniknęły informacje na temat katastrofy w Smoleńsku (ENG10RA025). Widnieją one nadal:

http://www.ntsb.gov/aviationquery/foreign.aspx;"


No i gdzie masz te dane ze strony?


Zaloguj się, by odpowiadaćPrzypominam też przemilczany LIST OTWARTY Kapitana rezerwy pilota: Капитан запаса Аркадий Протасов (aka flanker20).

LIST PRZEMILCZANY TAKŻE I PRZEZ MEDIA POLSKIE (polskojęzyczne?)

Открытое письмо г-же Анодиной

Oct. 3rd, 2012 at 3:43 PM

image

aleks_na_bugie

https://aleks-na-bugie.livejournal.com/

Оригинал взят у flanker20 в Открытое письмо г-же Анодиной

Прошу перепоста у всех, кому небезразлично установление истины в расследовании Смоленской катастрофы!

Председателю МАК

г-же Анодиной Т.Г.

ОТКРЫТОЕ ПИСЬМО

касательно результатов расследования МАК катастрофы польского правительственного самолета Ту-154М б/н 101 10.04.2010

Г-жа Анодина! Проведенное возглавляемым Вами Международным Авиационным Комитетом расследование трагической катастрофы под Смоленском имело настолько явную искусственно направляемую против погибшего экипажа - и более того, лиц из числа пассажиров(!), вообще не участвующих в процессе управления самолетом - обвинительную доминанту, что на момент его окончания и опубликования результатов практически не уменьшило количество людей, недоверчиво к нему относившихся, то есть оказалось попросту неубедительным. Представляя общественности на пресс-конференции 12.01.2011 результаты своего расследования Вы не рисковали услышать неудобные вопросы, потому что присутствовали только журналисты. Авиационных специалистов и летчиков среди них не было. К тому же, даже специалисту нужно достаточно много времени, чтобы критически проанализировать представленные данные. Неудобных вопросов по существу на пресс-конференции не прозвучало. Мне хотелось бы исправить это положение и задать Вам несколько таких вопросов. Не потому что я хочу досадить Вам, а чтобы "закрыть" белые пятна, которыми изобилует Ваш Окончательный отчет. Уверен, для Вас не составит труда честно ответить на них.

Итак, вопросы:

1. Почему Вы не опубликовали запись переговоров экипажа ни в виде звукового файла, ни хотя бы в виде текстовой расшифровки? Почему Вы не опубликовали отчеты специалистов фирмы UASC "TAWS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025" и "FMS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025"?

2. С какой целью 10.04.2010 на "Северный" прилетал Ил-76 б/н 78817? Согласно "Транскрипции переговоров на СКП аэродрома Смоленск (Северный)" (оригинал на сайте МАК) при выполнении этим самолетом первого захода на посадку в 09:25:54 на фоне нецензурной ругани членов ГРП "прослушивается гул самолета", что свидетельствует о пролете Ил-76 в непосредственной близости от БСКП. БСКП находится на расстоянии около 160м от осевой линии ВПП. Объясните, почему экипаж Ил-76, находившийся согласно все той же "Транскрипции переговоров на СКП аэродрома Смоленск (Северный)" в 09:25:32 на курсе и на глиссаде на удалении 1км (то есть его боковое удаление от оси ВПП не превышало 40м) - "09:25:32 - РЗП - Один, на курсе, глиссаде" - при наличии метеоминимума (видимость в 09:26 составляла 1000м - Окончательный отчет МАК, стр.54) и видимости огней приближения к моменту пролета торца отклонился от оси ВПП более чем на 100м? Является ли случайностью то, что Ил-76 в своем первом заходе пролетел над местом расположения обломков польского Ту-154? Какую выброску (что было сброшено и где) выполнил Ил-76 ("10:27:58 - Борт - (нрзб) закончил выброску, снижение на восток" - Транскрипция переговоров экипажа самолета Ту-54 б/н 101, МАК (опубликована польской стороной))?

3. При столкновении самолета с землей, приведшем к полному разрушению его конструкции, неизбежно должен был остаться след на поверхности не только от хвостового оперения и левой консоли крыла, но и от фюзеляжа. В Окончательном отчете Вами не представлено ни одного подтверждения наличия такого следа (от столкновения фюзеляжа с поверхностью) на месте расположения обломков Ту-154. Я надеюсь, Вы понимаете, что факт отсутствия углубления в мягком грунте в месте соприкосновения семидесяти восьми тонн металла, падающих с высоты не менее 15м и имеющих поступательную скорость около 260-270км/ч, может говороить только о том, что никакого столкновения фюзеляжа с землей не было. Поэтому, если отсутствие в Окончательном отчете данных о расположении и размерах следа от столкновения фюзеляжа с землей обусловлено небрежностью его составителей, то, пожалуйста, приведите эти данные сейчас - назовите глубину, длину, ширину углубления в почве, вызванного падением на нее фюзеляжа, а также удаление его (углубления) краев от торца и от оси ВПП.

4. Вам не может не быть известно, что использование в качестве основания для какого-либо вывода заведомо недостоверных данных делает недостоверным и сам вывод. Почему Вы в Окончательном отчете для оценки психоэмоционального состояния КВС А.Протасюка использовали заведомо ложный "Анализ психологических тестов и личностных особенностей КВС А.Протасюка", подписанный А.В.Клюевым, М.С.Жуковской, М.Мацандером и Н.Оленевым? Заведомая ложность этого документа видна любому непредвзятому читателю, поскольку вывод о "преобладании конформности в чертах характера А.Протасюка" сделан без указания значения нормы для шкалы UGD по опроснику NEO-FFI. Хотите возразить? Что ж, назовите значение нормы для шкалы UGD. Напомню, что показатели А.Протасюка 31/6 при шкале (0-48)/(1-10).

5. В "Транскрипции переговоров экипажа самолета Ту-154М б/н 101 ..." подписанной специалистами МАК А.А.Мартынюком и И.А.Красоткиной имеется следующий фрагмент:

"...

10:31:20 ШТ И в этот момент у нас 5 миль от центральной.

...

...

10:31:56 2П Да, а мы 5 миль где?

10:31:56 ШТ Сбоку.

..."

Как следует из содержания данного фрагмента, этот диалог происходит в момент пролета траверза КТА. На представленной Вами траектории полета польского самолета (см. Рис.43 Окончательного отчета стр.156) нет ни одной точки между вторым и третьим разворотом, которая была бы удалена от КТА на 5 миль. Почему Вы нарисовали траекторию, не соответствующую действительности?

6. Назовите причину, по которой автомат тяги увеличил обороты двигателей с ~40% до ~60% КНД в интервале времени 10:39:40 - 10:40:00 уже после того, как самолет был переведен в снижение по глиссаде (см. Рис 24 Окончательного отчета стр.78).

7. На Рис.49 Окончательного отчета (стр.186) зафиксировано триммирование штурвальной колонки автопилотом в интервале времени 10:40:53.5 - 10:40:55. В это время руки КВС лежали на штурвале (в 10:40:54.5 началось взятие штурвальной колонки на себя с целью отключения автопилота пересиливанием) и не могли управлять рукояткой СПУСК-ПОДЪЕМ. Объясните каким образом автопилот осуществлял активное пилотирование, если Вы утверждаете, что режим выполнения автоматического захода на посадку (АЗП) на аэродроме "Северный" был невозможен?

8. В отчете специалистов фирмы UASC "TAWS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025" (опубликован польской стороной) зафиксировано значение параметров GLIDESLOPE DEVIATION (отклонение от глиссады по высоте) и LOCALIZER DEVIATION (отклонение по курсу) для всех событий TAWS. Для событий, сгенерированных во время выполнения захода на посадку (#34, #35, #36, #37, #38), эти значения равны:

Glideslope Deviation: 0.095982 dots

Localizer Deviation: 0.108367 dots

Чем Вы можете объяснить эти значения, если, как Вы утверждаете, на "Северном" отсутствовала курсо-глиссадная система?

9. Вне всякого сомнения Вы предельно внимательно изучили отчеты специалистов фирмы UASC "TAWS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025" и "FMS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025" и имели возможность получить у них ответы на возникшие вопросы. Выяснили ли Вы причину того, что в логе события #33 TAWS, сгенерированного при выполнении взлета на аэродроме Варшавы, зафиксировано отрицательное(!) значение вертикальной скорости -345.840604 ft/min? Что является этой причиной? Влияет ли эта причина на значения вертикальной скорости, зафиксированные в других событиях TAWS? Как для устранения выявленной погрешности должны быть скорректированы значения вертикальной скорости, зафиксированные TAWS при выполнении захода на посадку?

10. Значения параметров FLIGHT PLAN ADHERENCE (признак следования флайт-плану) и CROSS TRACK (боковое удаление) в логах событий #34, #35, #36, #37, #38 TAWS (см. отчет "TAWS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025") однозначно свидетельствуют о том, что траектория полета не совпадала с активным флайт-планом FMS - так, например, в момент генерации события #34 на удалении около 5400м от торца ВПП боковое удаление от активного флайт-плана FMS составляло около 2км - и, следовательно, управление самолетом в боковом канале осуществлялось не FMS. Почему же Ваш Окончательный отчет содержит заведомо ложное утверждение о том, что "в боковом канале экипажем использовался один из двух режимов управления автопилотом: по сигналам FMS или от рукоятки РАЗВОРОТ" (стр.180)? Почему Вы намеренно вводите общественность в заблуждение, утверждая, что "полет проходил в соответствии с введенным планом от точки DRL к точке XUBS" (стр.180), хотя прекрасно знаете, что план, на который Вы ссылаетесь, был прописан в SECONDARY FMS, а управление автопилотом может осуществлять та FMS, которая является PRIMARY?

11. Ключевым моментом для установления причины катастрофы Ту-154М б/н 101 является изменение установки задатчика радиовысотомера со 100м (установлен перед снижением) на 60м. Этот факт свидетельствует о том, что к началу выполнения захода на посадку система захода была командиром выбрана и согласована с экипажем и, очевидно, с руководителем полетов. Почему Вы в своем 210-страничном отчете не уделили ни одной строчки ответу на вопрос: что и когда дало основания КВС А.Протасюку выбрать новое значение ВПР и установить задатчик радиовысотомера на 60м? Почему ни в "Транскрипции переговоров экипажа самолета Ту-154М б/н 101 ..." подписанной специалистами МАК А.А.Мартынюком и И.А.Красоткиной, ни в польских транскрипциях нет никаких свидетельств изменения установки задатчика и согласования этого действия с экипажем?

12. Согласно Table 3-10 FMS Serial Number 281 DME/VOR/TACAN Inputs на странице 25 отчета "FMS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025" (опубликован польской стороной) на момент потери питания FMS зафиксировано расстояние до маяка TACAN в Шяуляе - 325км. Расстояние между Смоленском и Шяуляем превышает 570км. Как Вы можете объяснить эту разницу? Какое отношение к полету польского Ту-154М б/н 101 10.04.2010 имеет военный аэродром Боровцы в окрестностях Полоцка (Беларусь)?

Спасибо.

Капитан запаса Аркадий Протасов (aka flanker20)

Текст отправлен на адрес:

mak@mak.ru

Текст размещен:

flanker20.livejournal.com

UPD 27.08.2012

Текст отправлен на электронный адрес редакции Gazeta.pl

Текст отправлен на электронный адрес редакции Nasz Dziennik

UPD 30.08.2012

Текст отправлен на электронный адрес сайта Compromat.ru

Текст отправлен на электронный адрес редакции Gazeta.ru

Текст отправлен на электронный адрес редакции Независимой газеты

Текст отправлен на электронный адрес редакции Новой газеты

UPD 07.09.2012

Текст отправлен на электронный адрес сайта Kasparov.ru

UPD 10.09.2012

Текст отправлен на электронный адрес редакции Polskatimes.pl

Leave a commentShareFlagLink

Не волнуйтесь, я жив и здоров. На пару с приятелем пару месяцев живем без интернета и мяса

Oct. 1st, 2012 at 3:05 PM

Не волнуйтесь, я жив и здоров.

На пару с приятелем пару месяцев живем без интернета и мяса и вареной жареной еды.

(теперь вот - "почти" без инета )))

2 commentsLeave a commentShareFlagLink

Aug. 18th, 2012

12:15 AM

""То, что вы сейчас сделали вряд ли нуждается в комментариях.

Мне стыдно, реально стыдно, что защищал вас перед своей совестью и перед людьми.

Щипаю-щипаю себя...но это не сон.""

Это запись в журнале у феминисток, где они хвастаются своей новой победой...над символом веры.

Чего угодно мог от них ждать, например, что сделают засаду при запуске спутника на Марс или в желудке у свежевыловленного кита.

Но это...

Ссылку давать не буду

W naszej blogosferze ukazała się woówczas bardzo ważna informacja jak pisał J.Mackiewicz:

"TYLKO PRAWDA JEST CIEKAWA"

https://blogpress.pl/node/12190

Ostatni lot Tu154M-101 na Białoruś

Portret użytkownika Polaczek

Polaczek, śr., 28/03/2012 - 12:31

Samolot rządowy Tu154M-101 wykonał swój ostatni lot nie do Smoleńska tylko na lotnisko zapasowe, znajdujące się na Białorusi o nazwie ,,Borowcy'' :

Аэродром Боровцы - 10км севернее Полоцка (район Боровуха-1)

Индекс: UMWB

Находится в ведении Минобороны

КТА: N55°36'33" E28°40'41"

ВПП 10/28: 2500x40 бетон

Hаэр: 145.00м

276 отдельный батальон охраны и обслуживания (аэродрома)

Бывшее место дислокации 276 ОВП

Odczytany stan komputera pokładowego FMS z samolotu Tu154M numer boczny 101, jak twierdzi komisja KBWL, przedstawiony w raporcie KBWL pod przewodnictwem Jerzego Millera w załączniku numer 4 :

http://mswia.datacenter-poland.pl/protokol/ZalacznikNr4-TechnikaLotniczaIJejEksploatacja.pdf

strona 495-496, 3.3.1.6.4 tabela 3-10 FMS Serial Number 281 DME/VOR/TACAN Inputs, przedstawia stan pamięci przed jej ,,zamrożeniem''. Tabela zawiera dane dotyczące pozycji samolotu względem urządzeń nawigacyjnych znajdujących się na lotniskach w Witebsku (VOR) i Siauliai ( TACAN ) na Litwie. Przecięcie się prostych wyznaczonych poprzez kierunki i odległości względem tych nadajników wskazują aktualną pozycję samolotu, znajdującego się na lotnisku na Białorusi.

image

image

image

image

Pozycja samolotu względem lotniska w Witebsku :

VOR Station Identifier VTB

VOR Station Position N 55:07.534 E 30:21.080

VOR Bearing 277.7°

Computed distance to VOR station 114169 m (61.65 NM)

VOR Frequency 112.70

VOR Station Declination E 8.1°

Pozycja samolotu względem lotniska w Siauliai

TACAN Identifier SQQ

TACAN Position N 55:53.427 E 23:24.143

TACAN Bearing 119.4°

Computed distance to TACAN station 325575 m (175.8 NM)

TACAN Frequency 116.30

TACAN Declination E 4.9°

Pozycja samolotu wzgledem stacji VOR i TACAN

Lotnisko Borowcy

Lotnisko Borowcy

http://www.byavia.net/forum/preview/topic.php?page=1&id=1114892

http://www.ourairports.com/navaids/SQQ/Siauliai_TACAN_LT/

http://www.ourairports.com/navaids/VTB/Vitebsk_VOR-DME_BY/

http://heading.pata.pl/dme.htm

http://heading.pata.pl/vor.htm

http://heading.pata.pl/tacan.htm

http://flanker20.livejournal.com

image

Wnioski :

System nawigacji samolotu, na pokładzie którego był zainstalowany komputer pokładowy poddany badaniom przez NTSB (FMS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025) , zmierzył powyższe parametry ( kierunki i odległości ) i zanotował je w pamięci komputera pokładowego FMS wskazując pozycję samolotu j/w, zaś znaczeniem tej informacji niech się zajmuje prokuratura.

PS. Raport KBWL strona 202 opisuje wymianę modułu RRS, stanowiącego źródło informacji dla FMS :

III. WYKAZ USZKODZEŃ ORAZ WYMIAN AGREGATÓW

1. 04.01.2010 r. (specjalność urządzenia radioelektroniczne dalej nazywana URE). W „Формуляр самолета ТУ-154М № 837. Часть 3. Радиоэлектронное оборудование” z 2009 r., w rozdziale „4. Комплект поставки и изменения в комплектации”, w podrozdziale „4.1. Изделия, установленные на самолете”, na str. 43 dokonano wpisu o wymianie RRS 1058-10-12 o nr 153 na RRS 1058-10-12 nr 147. Z informacji uzyskanych od personelu 36 splt wynika, że „zamiana bloku RRS nr 153 na blok nr 147, po ustnej uwadze dowódcy załogi co do pracy radiodalmierza RRS, podyktowana była potrzebą zlokalizowania ewentualnej niesprawności bloku lub instalacji samolotu”.

Wymiany bloku RRS nie odnotowano w „Książce obsługi statku powietrznego Nr 101 90A837”.

Informacja ta, tak jak inne o pseudo remontach, z daleka śmierdzi fałszerstwami.

Polaczek's blog Zaloguj się, by odpowiadać

Portret użytkownika Czarek Czerwiński

@Polaczek

Czarek Czerwiński, śr., 28/03/2012 - 12:00

To jest woda na młyn maskirowki. Ja nie idę tą drogą.

Do miłego

Zaloguj się, by odpowiadać

Portret użytkownika Polaczek

@CC

Polaczek, śr., 28/03/2012 - 12:10

To nie woda tylko liczby z raportu NTSB.

Co się tyczy sposobu zamordowania naszej ekipy w/w argumenty niczego nie wykluczają ani nie wskazują na metodę jaka została zastosowana.

Łączcie się, nie tylko w bólu, tylko gdzie ?

Zaloguj się, by odpowiadać

Portret użytkownika Polaczek

@CC

Polaczek, śr., 28/03/2012 - 12:20

O ile dane VORID, VORPOS mogą być ustawiane, o tyle VORBRG oraz VORDIST lub VTBRG i VTDIST, nie są wyssane z palca załogi tylko zostały obliczone na podstawie odpowiedzi tych stacji nadawczych.

Powyższe dziwolągi nie powstały w wyniku działania człowieka tylko są wynikiem pracy urządzeń pomiarowych.

Łączcie się, nie tylko w bólu, tylko gdzie ?

Zaloguj się, by odpowiadać

Portret użytkownika Czarek Czerwiński

@Polaczek

Czarek Czerwiński, śr., 28/03/2012 - 12:45

Nie ma sensu wyciągać zbyt pochopnych wniosków z tego co zostało zarejestrowane na ułamek sekundy przed zamrożeniem pamięci, bowiem samolot był już w rozsypce (a tym samym i przyrządy). Ale zapewne FYM czy inny NTSB ma inne zdanie - bowiem dla niektórych własna popularność jest najważniejsza.

Do miłego

Zaloguj się, by odpowiadać

Portret użytkownika Polaczek

@CC

Polaczek, śr., 28/03/2012 - 13:02

Na podstawie danych z FMS, na które ZP Macierewicza patrzy jak w wyrocznię, można wyciągnąć różne wnioski. Ruscy to tak zrobili aby i FYM i Macierewicz mieli rację. Jaka była prawda to się okaże gdy podjęte będą wreszcie prawdziwe badania i śledztwo a nie udawanie. Dlatego wszyscy powinni wreszcie domagać się :

a) usunięcia ze stanowisk wszystkich osób związanych z wydarzeniem z 10.04.2010.

b) ściągnięcia wszystkich fizycznych materiałów dowodowych od Ruskich.

c) powołania niezależnej polskiej komisji

d) wykonać ekshumacje wszystkich zwłok.

Łączcie się, nie tylko w bólu, tylko gdzie ?

Zaloguj się, by odpowiadać

prawda sie kiedys przebije..

fotomontage (niezweryfikowany), śr., 28/03/2012 - 17:36

bo taka jest kolej zycia,wykrywa sie zbrodnie po kilkudziesieciu latach...

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Zaloguj się, by odpowiadać

Portret użytkownika Andrzejek2010

2006

Andrzejek2010, czw., 29/03/2012 - 02:27

Mapy Google z tego obszaru pochodzą z 2006 roku. Jeżeli jest to trop właściwy to wywiady państw posiadają aktualne mapy i takie dane jak trasa każdej maszyny w powietrzu. Jest wiele metod profesjonalnych śledzenia ruchu lotniczego z ziemi oraz satelitów. Jeżeli było tak istotnie, to oznacza, że jest więcej asów w rękawach możnych tego świata.

Grają naszym krajem niczym w pokera.

Jeden z programów i to wcale nie profesjonalny:

http://www.flightradar24.com/ należy kliknąć w samolocik a pokaże się informacja szczegółowa.

Jeżeli pokazuje na bieżąco to z pewnością także nagrywa.

Pozostaje poprosić http://www.liveatc.net/ o udostępnienie zapisów archiwalnych.

A to dla chcących posłuchać rozmów z wieży kontroli lotów w Warszawie. W zestawieniu z podglądem lotu to fajna i pouczająca zabawka

EPWA Approach - Warsaw, Poland

http://www.liveatc.net/flisten.php?mount=epwa&icao=epwa

EPWA Tower - Warsaw, Poland

http://www.liveatc.net/flisten.php?mount=epwa2&icao=epwa

PS.

Samolot B. Obamy lecący do Polski był także widoczny w flightradar24 . Prędkość, wysokość itd... Dodatkowo, dzięki programowi, zdążyłem zobaczyć airforce 1 na własne oczy, lecącego nad moim domem i zrobić zdjęcia.

Zaloguj się, by odpowiadać

Portret użytkownika Margotte

@Andrzejek2010

Margotte, czw., 29/03/2012 - 16:38

Dzięki za linki. Poobserwuję, bo niekiedy widzę, jak samoloty się zbliżają do Okęcia. Zależy z której strony nadlatują.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

"Bez Waszego włączenia się w działania dla dobra Ojczyzny,

wielka pozytywna zmiana, której pragniemy, nie może się udać".

Zaloguj się, by odpowiadać

Portret użytkownika kayan

@Polaczek

kayan, czw., 29/03/2012 - 20:05

Popieram stanowisko Bernarda, ale jednak tutaj się zgodzę:

"(...) tak zrobili aby i FYM i Macierewicz mieli rację. Jaka była prawda to się okaże gdy podjęte będą wreszcie prawdziwe badania i śledztwo (...)"

I od siebie dodam, że po prostu PODZIWIAM Macierewicza za to, że MIMO ewidentnych nazwijmy to "braków" we wnioskach pracy jego komisji (to jest temat na inny temat) potrafił jako faktycznie JEDYNY poważny, choć ośmieszany, polityk, doprowadzić do tego, co się wczoraj odbyło w PE.

Mimo, że - powtórzę - zapewne doskonale zdaje sobie sprawę z pomyłek, ... z pomyłek wynikających z braku konsekwencji co do sposobu traktowania raportu MAK.

kayan

Zaloguj się, by odpowiadać

Portret użytkownika Polaczek

@Kayan

Polaczek, czw., 29/03/2012 - 23:59

Bez względu na poglądy ZP czy też Antoniego Macierewicza, bez względu na stawiane hipotezy, bez względu czy tam były wybuchy, maskirowka, hel, Marsjanie, sprawa wymaga godnego procedowania. Jeśli przyczyną owego zdarzenia miały być poważne zaniedbania, to tym bardziej poważnie i ze szczególną pieczołowitością należy badać tą sprawę ( nie wspominając już, że niektórzy badali ją na głębokości ponad jednego metra - kto tu z kogo powinien się śmiać ?).

Dlatego celem Zespołu Parlamentarnego pod przewodnictwem Antoniego Macierewicza jest doprowadzenie do rzetelnego zbadania tego zdarzenia. Sposoby zainicjowania niezależnej komisji są dowolne, zaś opinie na temat samego zdarzenia nie są celem komisji.

Łączcie się, nie tylko w bólu, tylko gdzie ?

Zaloguj się, by odpowiadać

Portret użytkownika Polaczek

All

Polaczek, pt., 30/03/2012 - 02:56

Na obrzeżu okręgu o promieniu 114169 m wokół lotniska w Witebsku Tu154M-101 nigdy nie był w czasie swojego istnienia w stosunku do stacji VOR pod kątem 277.7 stopnia, oczywiście co najmniej po wizycie w Pradze z 08.04.2010, kiedy musiał korzystać z systemu VOR/DME. Prezentowany lot z 10.04.2010 z Warszawy do Smoleńska nie pozwala na uzyskanie takiej kombinacji pomiaru względem stacji VOR VTB. Oznacza to fałszerstwo danych w FMS.

Łączcie się, nie tylko w bólu, tylko gdzie ?

Zaloguj się, by odpowiadać

Portret użytkownika Polaczek

Radek Sikorka

Polaczek, pt., 30/03/2012 - 03:27

zaczyna śpiewać w tonacji VOR i TACAN.

Łączcie się, nie tylko w bólu, tylko gdzie ?

Zaloguj się, by odpowiadać

RAPORT JERZEGO MILLERA I PKBWL DR LASKA nie tylko wymazala Pani Premier Beata Szydło po dojściu w roku 2015 PiS-u do wladzy i Posla Antoniego Macierewicza ale także i NTSB usunęłoze stron swojego rejestru wypadków lotniczych INDEKS Raportu:

NTSB (FMS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025)

Stało się to co sygnalizowali Blogerzy w roku 2012.

Coś bardzo dziwnego dzieje się z Raportowaniem tego zdarzenia tak tragicznego w następstwach dla Rzeczypospolitej Polskiej nawet w kontekście DZIAŁAŃ Rządu wobec COVID-19 (warto rozmawiać Jan Pospieszalski 12 kwietnia 2010 roku)

https://www.youtube.com/watch?v=WHc_B2dyDFs

Warto rozmawiać 12.04.2021

6670 wyświetleń•15 kwi 2021

Dodaj publiczny komentarz...

Dariusz Konwent

Dariusz Konwent

1 dzień temu

Czas najwyższy na takie debaty! Świetny program ,prosimy o więcej!!!

3

Niebiański Wicher

Niebiański Wicher

2 dni temu

Dziękujemy... i kopiujemy ????

15

Jey De

Jey De

2 dni temu

dzięki za opublikowanie, niech się niesie

11

Red Lips

Red Lips

2 dni temu

Nie mogę uwierzyć że publiczna telewizja to puściła choć przyznać muszę ze cieszy mnie to że w końcu zaczyna się mówić o tym zaplanowanym lud.boj.stwem

13

Tankowiec Tank

Tankowiec Tank

2 dni temu

Dr. Hałat rozjebal totalnie caly system tego nierzadu i ten ich Nowy Nieład , brawo panie Hałat , panie Pospieszalski idzie pan w dobrym kierunku z ujawnianiem tej coronoparanoji ale to ciagle za malo wiec niech pan sie niedaje zastraszyc kurskiemu i ujawnia jak najwiecej tego bandyckiego oszustwa

12

Michał Warszowski

Michał Warszowski

2 dni temu

Brawo

Super

8

Mar Kras

Mar Kras

2 dni temu

Dzięki

9

Ansgar Rock

Ansgar Rock

2 dni temu

Zaraz pachołki karakana każą wykasować

6

Pawel Westfahl

Pawel Westfahl

4 godziny temu

A lekarz choć zaszczepiony, pozwala przyjść po zrobieniu testu !!!

bona1956

bona1956

15 godzin temu

Mają jakiś cel że to puszczają, jeszcze nie zgłębiłam tego dlaczego, ale powinno się udać, oni są przewidywalni dla tych, którzy znają prawdę. Fakty o tym ratowniku medycznym w programie Sumlińskiego - milczą, to jest jedna z ich metod, przemilczanie, nie odnoszenie się do prawdy, do niewygodnych faktów. Kanalie, tacy ludzie zasiadają w naszym rządzie.

maria majka

maria majka

1 dzień temu

nie można ludzi zastraszać, i odbierać prawa do wolności, perspektywa paszportów c-owidowych to jest powrót do historii, II wojna światowa /obozy-segregacja/ wolność iluzoryczna

4

Adam

Adam

2 dni temu (edytowany)

Czyzby cenzura obciela lajki i wykasowala tysiace pozytywnych komentarzy dla programu????????? PISowi nie podoba sie prawda o ich rzadach??? Poniewaz kasuja gwiazdki,uzyje krzyzykow: ##### ###

3

Ansgar Rock

Ansgar Rock

2 dni temu

Jbć PiS

3

bigsmith

bigsmith

1 dzień temu

nikt nie wołał a każdy tego potrzebował. Zyjemy w świecie dezinformacji, we wiadomosciach jedno mówią a po wiadomościach drugie. Kto ma racje? Kogo słuchać? Weźcie mnie stąd gdzieś daleko od tego szamba.

PAN NACZELNIK PAŃSTWA NIE KORZYSTA Z INTERENETU?

I ŻYJE W KOKONIE NIEWIEDZY CO W TRAWIE PISZCZY.

JAKA JEST ROLA PEŁNOMOCNIKÓW NWO Z DAVOS 2019-2021 PODCZAS POBYTU W ROKU 2017 U PREZYDENTA FORUM SCHWABA.

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka