Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
718
BLOG

ANATOMIA UPADKU - Śmiertelny powiew wiatru

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

FABRYKA SNÓW DLA POLSKI I EUROPY ŚRODKOWO-WSCHODNIEJ 

10 KWIETNIA 2010 ROKU ZREALIZOWANO KOLEJNY SPEKTAKL TEGO SCENARIUSZA

KATYŃ 70 ROCZNICA ZAGŁADY (HOLOCAUST) ELITY POLSKIEJ NA KRESACH II  RZECZYPOSPOLITEJ

Potem miały miejsce te tragiczne wypadki okołosmoleńskie !

Fabryka snów realizuje scenariusz dla Europy Środkowo-Wschodniej !

Lasek o Smoleńsku: Grochem o ścianę? Nie jest tak źle. To nie było nasze ostatnie spotkanie

Lasek o Smoleńsku: Grochem o ścianę? Nie jest tak źle. To nie było nasze ostatnie spotkanie

pojęcia o lotnictwie" - Czego nowego pan się dowiedział z wczorajszych obrad zespołu Macierewicza? - pytała dr. Macieja Laska, szefa zespołu smoleńskiego przy kancelarii premiera, Janina Paradowska w Poranku Radia TOK FM. - Nic nowego - stwierdził Lasek. - Oprócz tego, że dzwonił Władimir Putin

Lasek: Milczeliśmy wystarczająco długo. Będzie kontropinia do raportu Macierewicza

Lasek: Milczeliśmy wystarczająco długo. Będzie kontropinia do raportu Macierewicza

Pytany, czy w najnowszym raporcie zespołu ekspertów Antoniego Macierewicza jest coś zaskakującego, Lasek stwierdził: - Tezy, które są stawiane przez ekspertów zespołu parlamentarnego, są tezami, które w zasadzie już przedstawiano nam od miesięcy, i wielokrotnie wskazywaliśmy, że nie ma żadnych

Premier o wynikach badań próbek z wraku: Dzisiaj kończy się awantura trotylowa. Czas na przeprosiny

Premier o wynikach badań próbek z wraku: Dzisiaj kończy się awantura trotylowa. Czas na przeprosiny

zawierać m.in. wyniki badań próbek zabezpieczonych z ekshumowanych dotychczas zwłok ofiar katastrofy, z elementów lakierowych i powłoki lakieru z samolotu, które utkwiły w brzozie. Lasek: Na początku lipca ruszy strona: faktysmolensk.gov.pl Według szefa Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych

Komisja Laska ostro o zespole Macierewicza. "Pokażcie dowody albo przeproście!" [4 PUNKTY]

Komisja Laska ostro o zespole Macierewicza. "Pokażcie dowody albo przeproście!" [4 PUNKTY]

Barbara Nowacka - córka Izabeli Jarugi-Nowackiej w rozmowie z Tomaszem Lisem wzeszły poniedziałek stwierdziła , że komisja Laska "medialnie działa słabo wporównaniu z zespołem Antoniego Macierewicza". - On osiąga kolosalne efekty. Masa ludzi uwierzyła, że to eksperci. Oddając dyskusję

Wdowa po gen. Błasiku: Lasek opowiada bzdury, sam może zasiąść na ławie oskarżonych [WIDEO]

Wdowa po gen. Błasiku: Lasek opowiada bzdury, sam może zasiąść na ławie oskarżonych [WIDEO]

- przekonywała. Zaatakowała także dr. Macieja Laska, który utrzymuje, że "siadajcie"w lotniczym żargonie może być poleceniem lądowania. - Tam nie było wideokamery i pan Lasek niech nie opowiada tych wszystkich bzdur, bo w końcu to oni mogą zasiąść, ale przed prokuratorami lub na ławie oskarżonych

KOLEJNY ŚWIADEK ?

 

Nie żyje prezes łódzkiego lotniska. Skakał ze spadochronem

https://www.radiolodz.pl/.../8003-nie-zyje-prezes-lodz...
Translate this page

Sep 14, 2014 - Nie żyje Przemysław Nowak, prezes łódzkiego lotniska. ... Przyczyny wypadku bada PKBWL, do Piotrkowa przyleciał przewodniczący Maciej  ...

RAPORT KOŃCOWY WYPADEK LOTNICZY zdarzenie nr: 1650/14 spadochron – NEOS 99 14 września 2014 r. – Piotrków Trybunalski Niniejszy raport jest dokumentem prezentującym stanowisko Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące okoliczności zdarzenia lotniczego, jego przyczyn i zaleceń profilaktycznych. Raport jest wynikiem badania przeprowadzonego jedynie w celach profilaktycznych w oparciu o obowiązujące przepisy prawa międzynarodowego, Unii Europejskiej i krajowego. Badanie zostało przeprowadzone bez konieczności stosowania prawnej procedury dowodowej. Sformułowania zawarte w niniejszym raporcie, w związku z art. 1 i 17 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 996/2010 z dnia 20 października 2010 r. w sprawie badania wypadków i incydentów w lotnictwie cywilnym oraz zapobiegania im oraz uchylającego dyrektywę 94/565/WE oraz Art. 134 ustawy Prawo lotnicze nie mogą być traktowane jako wskazanie winnych lub odpowiedzialnych za zaistniałe zdarzenie. Komisja nie orzeka co do winy i odpowiedzialności. W związku z powyższym wszelkie formy wykorzystania niniejszego raportu, w szczególności wydanych zaleceń dotyczących bezpieczeństwa, do celów innych niż zapobieganie wypadkom i poważnym incydentom lotniczym, może prowadzić do błędnych wniosków i interpretacji. Raport niniejszy został sporządzony w języku polskim. Inne wersje językowe mogą być przygotowywane jedynie w celach informacyjnych. 

https://www.komisje.transport.gov.pl/strony/lotnictwo/rejestr-2014-1320-1700/

 

ftp://193.23.63.158/Komisja/rejestr_2014/2014_1650_RW.pdf

 

ftp://193.23.63.158/Komisja/rejestr_2014/2014_1650_U.pdf

 

ftp://193.23.63.158/Komisja/rejestr_2014/2014_1650_RK.pdf

 

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych Spadochron NEOS 99; data: 14 września 2014 r. RAPORT KOŃCOWY Strona 4 z 10 1. INFORMACJE FAKTYCZNE I ANALIZA 1.1. Historia lotu, analiza okoliczności i przebiegu zdarzenia lotniczego W dniu zdarzenia skoczek spadochronowy wykonywał swój 17691 skok ze spadochronem, a czwarty w dniu wypadku [w piątym wylocie tego dnia]. Start samolotu rozpoczął się przed godziną 15.00. Po osiągnięciu wysokości zrzutu skoczkowie rozpoczęli opuszczanie pokładu samolotu. Odtworzenie przebiegu skoku przeprowadzono przede wszystkim na podstawie zapisu z kamery skoczka udostępnionego przez prokuraturę prowadzącą postępowanie. Zgodnie z nim skok przebiegał następująco2 : 00:41 - oddzielenie się od samolotu; Faza spadania: 00:41 – 01:39 - spadanie połączone z filmowaniem przebiegu skoku drugiego skoczka, kilkukrotne kontrole wysokości i rozejście się skoczków [separacja do otwarcia]; Proces otwarcia spadochronu głównego i lot na otwartej czaszy: 01:39 - kontrola wysokości [1.250 m] i zainicjowanie procesu otwarcia spadochronu głównego; 01:42 - początek napełniania się komór czaszy spadochronu głównego; 01:47 - zsunięcie się slidera do taśm nośnych – prawidłowo napełniona czasza spadochronu głównego; 01:47 – 01:53 - dowrót w prawą stronę do lotniska za pomocą dociągnięcia tylnej taśmy i przechylenia ciała; 01:53 – 02:00 - lot w kierunku lotniska próby złapania i dociągnięcia w dół slidera, zakończone ściągnięciem linek slidera; 02:00 - kontynuowanie lotu w kierunku lotniska; 02:28 - odhamowanie linek sterowniczych; 02:46 - kontrola wysokości tuż przed osiągnięciem północnowschodniego skraju lotniska, [520 m], kontynuowanie lotu w kierunku środka lotniska; 02:59 - zmiana kierunku lotu w lewo na południowy, [370 m]; 03:03 - zmiana kierunku lotu w prawo na zachód, a następnie kontynuowanie zakrętu - zakręt wykonywany linką sterowniczą [305 m]; 03:07 - zahamowanie obrotu lewą linką sterowniczą i lot w kierunku północnym; 1 Wg danych uzyskanych od organizatora skoków; 2 Podane czasy są czasem nagrania z kamery skoczka; Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych Spadochron NEOS 99; data: 14 września 2014 r. RAPORT KOŃCOWY Strona 5 z 10 03,08 – 03:09 - zaciągnięcie lewej linki sterowniczej i zmiana kierunku lotu [270 m] – rozpoczęcie kolejnego zakrętu, kontynuowanego, aż do kierunku południowego [245 m]; Rozpoczęcie manewru do lądowania: 03:09 – 03:11 - lot w kierunku południowym [225 m]; 03:11 – 03:18 - kolejny zakręt w prawo w kierunku południowo zachodnim i bez wyrównania [lotu po prostej] uchwycenie prawej przedniej taśmy nośnej i kontynuowanie obrotu – skoczek był ustawiony wówczas w kierunku prawie zachodnim – po wykonaniu obrotu o 360° skoczek [był ponownie na kierunku zachodnim] puścił prawą przednią taśmę i uchwycił prawą tylną taśmę nośną; 03:18,30 - skoczek puścił prawą tylną taśmę nośną i rozpoczął zaciąganie linek sterowniczych – będąc nadal w obrocie w prawo i skierowany w kierunku północnym; 03:19,20 - skoczek próbował wyrównać lot głęboko zaciągając obie linki sterownicze – nadal kontynuował zakręt w prawą stronę [będąc w głębokim przechyle]; 03:19,70 - nastąpiło zderzenie skoczka z ziemią. Należy stwierdzić, że od momentu opuszczenia pokładu samolotu, poprzez proces otwarcia i lot na spadochronie, aż do osiągnięcia wysokości podjęcia decyzji o rozpoczęciu podejścia do lądowania, skok przebiegał prawidłowo bez zakłóceń. Skoczek rozpoczął zakręt do lądowania w prawą stronę gdy był na wysokości około 225 m. Biorąc pod uwagę, że wyznaczony kierunek lądowania wynosił ~ 060° oraz to, że kierunek, od którego rozpoczął obrót wynosił ~ 240°, w ocenie Komisji można przyjąć, iż zamiarem skoczka było lądowanie zgodnie z wyznaczonym kierunkiem lądowania, po wykonaniu obrotu o 540°. Faktycznie jednak skoczek nie zdążył zakończyć zakrętu na założonym kierunku do lądowania. Analiza lotu skoczka na spadochronie w ocenie Komisji wskazuje na szereg nieprawidłowości. Skoczek lecąc w zakresie wysokości nastawionych na wysokościomierzu akustycznym 450 – 350 – 250 m, nadal wykonywał zakręty przy pomocy linek sterowniczych. Nie ustabilizował lotu spadochronu, co było niezbędne do precyzyjnej oceny swojego położenia. Rozpoczęcie zakrętu do lądowania około 30 m poniżej nastawionej wysokości, przy zastosowanej technice wykonania manewru, pozbawiło skoczka możliwości wyrównania lotu przed przyziemieniem. Miejsce, nad którym skoczek rozpoczął manewr do lądowania w ocenie Komisji również nie było prawidłowe. Nie dawało możliwości przerwania manewru i lądowania w kierunku północnym, gdyż wtedy na torze jego lotu znalazłyby się zaparkowane samochody. Należy zauważyć, że skoczek miał niczym nie ograniczoną możliwość rozpoczęcia Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych Spadochron NEOS 99; data: 14 września 2014 r. RAPORT KOŃCOWY Strona 6 z 10 wykonania manewru na zaplanowanej wysokości [250 m], gdy był bliżej środka lotniska, szczególnie, że w pobliżu nie było innych skoczków. 

 

PRZYZIEMIENIE :

20 m/s SKOK NA SPADOCHRONIE NEOS 99 w granicach normy ?

https://www.komisje.transport.gov.pl/strony/lotnictwo/rejestr-2015-870/

16 listopada 2015 r.

Zmarł Stanisław Żurkowski

Stanisław Żurkowski

Państwowa Komisja  Badania Wypadków Lotniczych z ogromnym żalem informuje społeczność lotniczą, że odszedł nagle nasz Kolega dr inż. Stanisław Żurkowski. 

Pracę na rzecz bezpieczeństwa lotniczego rozpoczął jeszcze w Głównej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, a w latach 2001-2002 pełnił funkcję jej Przewodniczącego.  

Po utworzeniu w 2002 r. Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (PKBWL) to właśnie jemu powierzono zadanie utworzenia nowego zespołu badaczy wypadków w lotnictwie cywilnym. Funkcję Przewodniczącego PKBWL pełnił do 2006 r.

Uczestniczył w badaniu najgłośniejszych wypadków lotniczych ostatnich lat. Był członkiem komisji badającej wypadek śmigłowca Mi-8 pod Piasecznem w grudniu 2003 r., a w 2009 r. został przewodniczącym zespołu biegłych prokuratury wojskowej w sprawie katastrofy samolotu C-295 CASA pod Mirosławcem. W komisji badającej wypadek Tu-154M pod Smoleńskiem pełnił funkcję przewodniczącego podkomisji technicznej. Brał udział w badaniu wypadku samolotu B-767 na Okęciu i wielu, wielu innych.

W swej pracy zawsze kierował się starannością, rzetelnością i bezstronnością doskonale rozumiejąc, że celem badania każdego wypadku jest poprawa bezpieczeństwa lotów. Był bezkompromisowy, a jednocześnie z wielką życzliwością podchodził do każdego, z kim zetknęła go praca zawodowa. 

To dla nas wszystkich ogromna strata. 

Koleżanki i Koledzy 

16 listopada 2015 r.

Do zadań PKBWL należy badanie wszystkich wypadków lotniczych i poważnych incydentów oraz nadzorowanie badania incydentów zaistniałych na terytorium RP. Celem badań jest ustalenie przyczyn i okoliczności zaistnienia wypadków. Komisja nie orzeka co do winy i odpowiedzialności natomiast na podstawie wyników badań proponuje odpowiednie środki dla zapobiegania wypadkom w przyszłości. Raporty końcowe wraz z zaleceniami Komisji stanowią podstawę do podjęcia przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego decyzji w sprawie podjecia działań profilaktycznych.

Tabela zawiera informacje w oparciu o prowadzony przez Państwową Komisje Badania Wypadków Lotniczych rejestr. Znaleźć tu można informacje o rodzaju zdarzenia, dacie, miejscu oraz rodzaju i typie statku powietrznego, który brał udział w zdarzeniu. Dodatkowo wskazany jest podmiot, na którym spoczywa obowiązek badania poszczególnych zdarzeń lotniczych.

Jeżeli mają Państwo jakieś uwagi bądź sugestie, proszę napisać na adres Komisji. W szczególności prosimy o informacje o wszelkich zauważonych błędach bądź nieścisłościach w treści publikowanych dokumentów. Dziękujemy za współpracę.

W oczekiwaniu na możliwość przeszukiwania tabeli mogą Państwo skorzystać z funkcji przeglądarki internetowej. Używając skrótu klawiszowego Ctrl+F otwiera się okno umożliwiające wpisanie szukanego wyrazu, następnie po potwierdzeniu klawiszem Enter, na stronie zostanie podświetlone szukane słowo. Przepraszamy za utrudnienia.

Rejestr zdarzeń 2015 (801-1200)  

Z Dedykacja dla PKBWLLP cz.I - blog Albatros ... z lotu ptaka

albatros.salon24.pl/690854,z-dedykacja-dla-pkbwllp-...
Translate this page
... godziny poranne ? Z Dedykacją dla PKBWLLP 10 kwietnia 2010 roku Beh Behemot > 2010-04-10 > Zdjęcie 4 z 6 Data 10.04.2010, 08:12:59 Szerokość...

ŚCIEMA z tym tzw. śledztwem Millera, PKBWLLP - blog ...

albatros.salon24.pl/642106,sciema-z-tym-tzw-sledztw...
Translate this page
Apr 16, 2015 - ŚCIEMA z tym tzw. śledztwem Millera, PKBWLLP. Dzięki FYM-e. Tobie i Bliskim Opieki Bożej. i Poczucia Bezpieczeństwa oraz Zdrowia.


UJAWNIAMY! To Miller decyduje, kto ma dostęp do ...

wpolityce.pl/.../149910-ujawniamy-to-miller-decyduje...
Translate this page
Jan 31, 2013 - Jerzy Miller oraz jego zastępca z PKBWLLP Mirosław Grochowski dysponują materiałami, które zebrała komisja Millera. Oni mają klucze to ...

http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/zurawski-czy-usa-znaja-prawde-o-smolensku,5766907006

 

Żurawski: Czy USA znają prawdę o Smoleńsku?

29.10.2012
  •  

O tym, kto może znać prawdę o katastrofie smoleńskiej oraz czy są szansę na ujawnienie dokumentów dot. 10 kwietnia portal Stefczyk.info rozmawia z politologiem Przemysławem Żurawskim vel Grajewskim.

Stefczyk.info: Które z państw jest w stanie ustalić na własne potrzeby prawdę o katastrofie smoleńskiej?

Przemysław Żurawski vel Grajewski: Sądzę, że są to Stany Zjednoczone. Nie sądzę jednak, by jakieś inne państwo poza Stanami, było zdolne po poczynienia takich ustaleń. Rozumiem bowiem, że chodzi o ustalenia, które są niezależne od Rosji. Do tego potrzebne są systemy satelitarne, satelity szpiegowskie. Nie wiem, czy USA miały nad tym obszarem jakieś satelity, ale przypuszczam, że tak. To jest możliwe, ale poruszamy się w obszarze przypuszczeń.

Na ile prawdopodobne jest, że USA ustaliły, co działo się 10 kwietnia?

Ja oczywiście nie wiem, czy tak było. Wydaje mi się jednak, że jeśli Amerykanie dysponują technologią, która pozwalała obserwować miejsce katastrofy, to istnieje prawdopodobieństwo, że sprawdziły co miało miejsce w Smoleńsku. Jednak zaznaczam, że to są czyste przypuszczenia i domysły. Jeśli jednak USA uzyskały takie materiały, to zapewne je przeanalizowały i wyciągnęły wnioski.

Czy gra geopolityczna np. na linii USA-Rosja może być szansą na poznanie prawdy o katastrofie smoleńskiej?

Zakładając, że Amerykanie mają takie materiały - co jest spekulacją - dziwne byłoby, gdyby nie analizowali tych dokumentów i nie myśleli, czy je wykorzystać publicznie. To są rozważania hipotetyczne, jednak można uznać, że jeśli mają te dokumenty to wykorzystają je i upublicznią, jeśli będzie to zgodne z ich interesami. Jeśli nie będzie zgodne, to tego nie zrobią. Jeśli w Smoleńsku doszło do zamachu, a USA mają na to dowód to upublicznienie tych wiadomości oznacza wojnę propagandową z Rosją. Decyzja w tej sprawie będzie decyzją polityczną. Szczególnie, że chodzi o materiały nie będące wynikiem śledztwa dziennikarskiego, a działaniem organów państwowych. One zostaną wykorzystane, jeśli będzie to zgodne z interesami amerykańskimi, np. jeśli dojdzie do poważnego spięcia rosyjsko-amerykańskiego.

Czy jeśli Polska wystosuje wniosek do państw NATO o pomoc ws. katastrofy smoleńskiej może się spodziewać pomocy? Czy rosyjskie wpływy są w stanie zablokować państwa Sojuszu?

Polska rządzona przez rząd Donalda Tuska nie może w mojej ocenie liczyć na żadne istotne wsparcie. Rząd jako partner do twardej gry przeciwko komukolwiek jest niewiarygodny. On zawsze ustępuje. Liczenie, że ktoś w imieniu Polski wejdzie w twardą grę przeciwko Rosji, w sytuacji, gdy Polska może się lada chwila wycofać, jest niezasadne. Sądzę, że wiarygodność tego rządu jako partnera w twardej grze jest na tyle niska, że na tego typu akcje liczyć nie można. Być może po zmianie rządu, będzie to możliwe. Jednak trzeba pamiętać, że upłynęło już ponad dwa lata od katastrofy. Gdyby wniosek o pomoc został wysłany do krajów NATO natychmiast szansa na pomoc byłaby większa. Obecnie inne wydarzenia przykrywają tę sprawę. Jeśli w Smoleńsku mieliśmy do czynienia z zamachem i są na to dowody, to zostanie to ujawnione dla celów któregoś z państw, a nie na żądanie Polski. Jeśli takich dowodów nie ma, to będzie utrzymywany stan niepewności ws. smoleńskiej. Nie wydaje mi się, byśmy mogli liczyć na jakąś skuteczną akcję w tej sprawie. W zakresie możliwości uzyskania pomocy państw trzecich przez Polskę czas gra na naszą niekorzyść. W zakresie możliwości utrzymania w tajemnicy prawdy o tragedii smoleńskiej czas działa z kolei na niekorzyść rosyjskich interesów.

Jeśli w Smoleńsku doszło do zamachu to czym to powinno skutkować? Jak w tym kontekście rozumieć zapisy Traktatu Waszyngtońskiego?

Gdyby to był rzeczywiście zamach, to zapewne wyczerpywałoby to zapisy Traktatu Waszyngtońskiego. To nie byłby atak na terytorium polski, ale byłby to ewidentny akt agresji. Sądzę jednak, że bez względu na rzeczywistość w tej chwili usiłowano by ukryć całą sprawę.

Rozmawiał TK
[Fot. Raport PKBWLLP]


Czytaj oryginalny artykuł na: http://www.stefczyk.info/publicystyka/opinie/zurawski-czy-usa-znaja-prawde-o-smolensku,5766907006#ixzz40WqlcJ7C
 

http://www.expressilustrowany.pl/artykul/3573683,przemyslaw-nowak-prezes-lodzkiego-lotniska-nie-zyje-zginal-podczas-skoku-ze-spadochronem,id,t.html

 

Przemysław Nowak, prezes łódzkiego lotniska nie żyje. Zginał podczas skoku ze spadochronem... Przemysław Nowak, prezes portu lotniczego im. Władysława Reymonta w Łodzi, nie żyje.

Z samolotu Turbolet wyskoczyło – na wysokości 4 tys. metrów – kilkunastu skoczków. Jak wstępnie ustalono, spadochron Przemysława Nowaka otworzył się prawidłowo. Gdy skoczek lądował, silny podmuch wiatru rzucił nim o ziemię. Mężczyzna doznał ciężkich obrażeń wielu narządów ciała, m.in. miał złamany kręgosłup i miednicę. W ciężkim stanie przetransportowano go śmigłowcem Lotniczego Pogotowia Ratunkowego do szpitala im. Kopernika w Łodzi. Mimo wysiłków lekarzy nie udało się go uratować. Zmarł około godz. 18. – To tragiczna wiadomość – mówi Ewa Bieńkowska, rzecznik łódzkiedgo portu lotniczego. – Przemysław Nowak był wspaniałym człowiekiem i szefem. 51-letni mężczyzna był doświadczonym skoczkiem, to była jego pasja. Miał na koncie około 1800 skoków. Wykonywał je prawie co tydzień na terenie aeroklubu w Piotrkowie Trybunalskim. Przyczyny i okoliczności wypadku wyjaśniają policja i prokuratura. Między innymi będą sprawdzać, czy organizator skoków zadbał, aby wszystko odbyło się zgodnie z przepisami i procedurami. Na miejsce tragedii przybyli członkowie Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Przemysław Nowak pochodził z Tarnowskich Gór. Był prezesem łódzkiego portu lotniczego od 1 lipca 2011 roku. Wcześniej, od lipca 2008 roku, pełnił funkcję prezesa zarządu Mazowieckiego Portu Lotniczego. W latach 1995 – 1999 był dyrektorem Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice. Polska Francja na żywo Natychmiast po wypadku wszystkie inne zaplanowane na niedzielę skoki spadochronowe zostały wstrzymane. Na piotrkowskie lotnisko przybyli specjaliści Komisji Badań Wypadków Lotniczych, którzy maja za zadanie ustalić przyczynę wypadku. Sprawą zajęła się również tamtejsza prokuratura. 

Czytaj więcej: http://www.expressilustrowany.pl/artykul/3573683,przemyslaw-nowak-prezes-lodzkiego-lotniska-nie-zyje-zginal-podczas-skoku-ze-spadochronem,id,t.html

Czytaj więcej: http://www.expressilustrowany.pl/artykul/3573683,przemyslaw-nowak-prezes-lodzkiego-lotniska-nie-zyje-zginal-podczas-skoku-ze-spadochronem,id,t.html

Tę smutną informację potwierdził rzecznik prasowy lotniska Ewa Bieńkowska. Wypadek awionetki na łódzkim lotnisku - FILM 51-letni Przemysław Nowak, prezes Portu Lotniczego im. Reymonta w Łodzi, został wczoraj ciężko ranny podczas skoku ze spadochronem i zmarł w szpitalu. Do wypadku doszło ok. godz. 15.20 na terenie aeroklubu w Piotrkowie Trybunalskim. 



Czytaj więcej: http://www.expressilustrowany.pl/artykul/3573683,przemyslaw-nowak-prezes-lodzkiego-lotniska-nie-zyje-zginal-podczas-skoku-ze-spadochronem,id,t.html

 
Byłyby też lekcje HISTORII dla innych !
 
 
ANATOMIA UPADKU część I - Smoleńsk 2010 - film ...
Video for film o smoleńsku national geographic▶ 1:09:48
https://www.youtube.com/watch?v=mRyM9eKwXLM
Feb 1, 2013 - Uploaded by pejzaz6
ANATOMIA UPADKU część I - Smoleńsk 2010 - film dokumentalny ... się dokument National Geographic ...
 
 
 
 
National Geographic Polska odcina się od filmu o Smoleńsku
niezalezna.pl/37982-national-geographic-polska-odci...
Translate this page
Feb 1, 2013 - Po fali oburzenia wywołanej emisją filmu „Śmierć Prezydenta” w telewizji National Geographic Channel czasopismo National Geographic ...
'Nie było zamachu w Smoleńsku' - film dokumentalny ...
 
https://www.youtube.com/watch?v=NX-jVBWAfXU
 
 
wyborcza.pl/1,75475,13278223,_Nie_bylo_zamachu...
Translate this page
Jan 23, 2013 - Nakręciliśmy programy o stu katastrofach lotniczych. ... National Geographic nadaje go od dziesięciu lat, wyprodukował już około stu filmów ...

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Polityka