Amstern Amstern
198
BLOG

Wyniki wyborów w Niemczech na przykladzie mojej parafii (oficjalne)

Amstern Amstern Polityka Obserwuj notkę 5

Procenty z jednej miejscowosci wzglednie powiatu nie graja w skali Niemiec wiekszej roli, wiec pomine.
Natomiast interesujaca jest liczba bezposrednich mandatow i mandatow z listy. Otoz z mojej parafii nadal zasiadaja w Bundestagu poslowie Rachel (CDU, mandat bezposredni), Nietan (SPD), Krischer (Zieloni) i doszla poslanka Kloke (FDP). Tym samym moja parafia pobila miasto Aachen, ktore ma tylko trzech poslow: CDU, SPD i Lewica. Wiekszosc innych okregow wyborczych ma tylko jednego posla wzglednie jedna poslanke.

Z racji bliskiego sasiedztwa zajrzalem, czy w Würselen kandydowal osobiscie Martin Schulz. Nie kandydowal. Ale u niego wygrala wysoko SPD i kandydatka SPD Moll. Schulz zasiadzie w Bundestagu z listy krajowej.
Kanclerz Merkel uzyskala w swoim okregu wyborczym Rügen-Greifswald mandat bezposredni z 44% glosow.
Z innych ciekawszch, nie widze w Bayreuth posla Koschyka Hartmuta, kolege z partyzantki. No i trzeba bedzie na nowo policzyc trójke Polakow, czy jeszcze sa, czy jest ich moze wiecej.

Najdluzej w Bundestagu zasiada Schäuble - od 1972 roku. Najmlodszym poslem jest Zielony majacy 19 lat.
W Bawarii CSU uzyskala 100 % bezposrednich mandatow. W reszcie kraju CDU wzielo tez grubo ponad miare. W zwiazku z tym przez mandaty wyrownawcze Bundestag rozrosl sie z 598 do 709 poslow. W Bundestagu z braku miejsca dostawi sie skladane krzeselka.

Dawniej, to byly kampanie wyborcze - SPD walczaca o odzyskanie wschodnich ziem utraconych w ramach reparacji wojennych dla Polski:

image

A dzisiaj - nuda, drony nalewajace kawe do filizanki:

image

A propos jeszcze Rambo z Lubska, o ktorym codziennie korygowano wiadomosci w prasie:
ten Polak, ktory na A67 jechal pod prad i zamordowal 3 osoby, nie zawrócil na autostradzie. Jak podaje policja z zeznan swiadkow - kierowca dostawczaka stanal na wjezdzie na autostrade A67. Stal i za nim formowal sie korek. W koncu z ktoregos wozu za nim wysiadl kierowca i podbiegl do dostawczaka. Wtedy tamtem ruszyl z kopyta i wjechal na autostrade pod prad. Zabil trzy osoby, tysiacom utrudnil zycie.
 


(838)  790 888

Amstern
O mnie Amstern

Czlowiek Bardzo Dobrej Woli Prezes Klubu Sympatyków Bab Kameralnych O mnie: "Zamiast wyciągnięcia wniosków, nasz nieoceniony Amstern kilkakrotnie mnie opluł, a następnie zaczął żądać przesłania mu obiecanego statutu."  Michal Tyrpa 20.12.07 9:44 "Z Amsternem trafil pan w sedno.Jest to zadeklarowany Niemiec... Byc moze ze jest on Zydem z gatunku wypedzonego ziomala pana Hupki..." Miroslaw Kraszewski 21.12.07 00:50 "Absztyfikanta nie znam, ale Amsterm daje pewną rekojmię, że Tyrpa niekoniecznie w tym niby trollowym sporze musi mieć rację." Galopujący Major 22.12.07 12:31 Polecaja mnie (gratuluje dobrego gustu!): Zdzislaw Sztorm Voit Dorcia Blee Obserwator z daleka Cichutki Brat_Olin Marmotte Stach Docent Stopczyk Maddogowo -Rysiek- Polecali mnie: Sosenka Witek Ci, u ktorych mam szlaban, TEZ swiadcza o mnie: Michal St. de Zieleskiewicz Michal Tyrpa Ellenai Miroslaw Kraszewski Vantomas-Galicja 1 Fotomontage Gw1990 Toyah Katarzyna Lukasz Warzecha Spitfire Antypolonizm nigdy więcej Koteusz ZeZeM Essencjusz Elig Slowik Krzysztof J. Kotowski Joanna Mieszko-Wiórkiewicz Anna Czarnowidz J.P.50 Marcinkk 1.1 Mialem szlaban u: Maryla U mnie szlaban maja:

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka