7 obserwujących
29 notek
27k odsłon
472 odsłony

Bzdety kuwety - lot ślizgowy

Wykop Skomentuj21

Blagier kuwetowy nie ustaje w zaprzeczaniu rzeczywistości. Tym razem twierdzi, że nie jest możliwy lot na jałowym ciągu silników. Tymczasem były w historii awiacji zdarzenia, w których samoloty pasażerskie przelatywały lotem ślizgowym, po utracie ciągu we wszystkich dostępnych silnikach dość znaczne dystanse.

Najdłuższy lot ślizgowy to lądowanie na Azorach, gdzie samolot A330 przeleciał około 120km. ( https://pl.wikipedia.org/wiki/Awaryjne_lądowanie_lotu_Air_Transat_236 )

Inne znane przypadki to szybowiec z Gimli, gdzie B787 przeleciał też dość znaczny dystans. Pamiętamy też lądowanie na rzece Hudson w Nowym Jorku. Tam lot ślizgowy był znacznie krótszy, ale też samolot stracił ciąg w silnikach na stosunkowo małej wysokości, krótką chwilę po starcie.

Wszystkie te przypadki pokazują, że samoloty pasażerskie wykazują zdolności do lotów ślizgowych podobnie jak szybowce. Nie dorównują wprawdzie pod tym względem szybowcom. Ich doskonałość aerodynamiczna wynosi około 1:10, podczas gdy byle jaki szybowiec szkolny osiąga doskonałość 25, a wyczynowe nawet powyżej 50. Jednak samolot pasażerski z założenia jest projektowany do inncych celów niż szybownictwo, więc nie czepiajmy się stosunkowo niskiej doskonałości.

Skoro już jesteśmy przy doskonałości, to wynika z niej, że samolot lecący z prędkością około 75m/s przy opadaniu rzędu 7m/s przestaje potrzebować silników do stabilnego lotu. Tak więc automat ciągu miał prawo zredukować obroty do minimalnych. A że piloci nie mieli prawa korzystać z automatu ciągu na podejściu nieprecyzyjnym to już inna sprawa.

Tak więc twierdzenia blagiera, jak zwykle, nie są warte nawet ćwierci funta kłaków.

#katastrofa smoleńska

Wykop Skomentuj21
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka