Fot. IPN
Fot. IPN
Lesnodorski Lesnodorski
647
BLOG

Peerelowska skamielina przemówiła po raz kolejny... Czytajcie wspomnienia echo24

Lesnodorski Lesnodorski Społeczeństwo Obserwuj notkę 23

Czytelnicy tego portalu mają unikatową możliwość spojrzeć dziś za peerelowską kurtynę. Zachęcam do lektury cudzego tekstu, gdyż naprawdę warto się z nim wnikliwie zapoznać, przeczytać zdanie po zdaniu i pomyśleć co się za nimi kryje. Bardzo jestem ciekaw Państwa refleksji. Tutaj mała, esencjonalna próbka:

,,Na nowym mieszkaniu okazało się, że za ścianą mieszka ubek. Na domiar złego, ten ponury człowiek miał na parterze kolesia, a jakże by inaczej również pracownika Urzędu Bezpieczeństwa. Dopóki mama żyła dawali mi spokój, ale jak zmarła, z początkiem lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku ów ubecki duet zaczął się domagać bym się wyprowadził, bo, cytuję: „Oni w swoim bloku inteligenta nie potrzebują”.

Kto z Krakowa ten wie, że niemiecka dzielnica, która powstała przy parku Krakowskim, była sztandarowym przedsięwzięciem budowlanym GG. Rzut kamieniem stąd do głównego gmachu ówczesnego ,,rządu" Generalnego Gubernatorstwa. I kilka kroków na Pomorską do dawnej siedziby Gestapo.

Po wojnie osiedleni zostali w tym miejscu ubecy, którzy pracowali w pocie czoła w katowni na tejże samej Pomorskiej. Ulica Chopina stała się również siedliszczem dla bardzo wysokich funkcjonariuszy partyjnych - w tym najgłówniejszego, jeśli mnie pamięć nie myli. Echo24 ma wyjątkowe szczęście znajdować się najzupełniej przypadkowo w bardzo zagadkowych miejscach.

Najśmieszniejsze, że mam jeszcze jedną z opowieść o Chopina, w którą trudno uwierzyć. Ale nie ma ona związku z KP. Więc nie będę jej przytaczał.

Całość wyznań echo24:

https://www.salon24.pl/u/salonowcy/1019046,bunczuczny-giertych-i-niepokorny-dysydent-epoki-minionej-tragikomiczna-opowiesc-z-moralem


-----


Lesnodorski
O mnie Lesnodorski

Tylko prawda jest ciekawa. Tego nie przeczytasz gdzie indziej. Ripostuję zwykle na zasadach symetrii. Wszystkie umieszczone teksty na tym blogu należą do mnie i mogą być kopiowane do użytku publicznego tylko za moją zgodą.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo