Screenshot  TVN24
Screenshot TVN24
Lesnodorski Lesnodorski
560
BLOG

U źródeł nasizmu w Polsce. Tom II. Co prof. Chmaj ma dłuższego? Już chyba wiemy...

Lesnodorski Lesnodorski PO Obserwuj temat Obserwuj notkę 10

,,Pół roku po zmianie przywództwa w Platformie Obywatelskiej, partia odcina się od swojego "zaplecza eksperckiego" jakim do niedawna była Fundacja Państwo Prawa" - czytamy w jednej z najnowszych publikacji na łamach Interii. ,,Z dnia na dzień organizacja niemal przestała istnieć, a jeszcze niedawno otrzymywała solidne wsparcie od PO. Tylko w 2019 r. to 420 tys. zł, a w ciągu czterech lat prawdopodobnie ponad 3 mln zł".

To pytanie nieustannie mnie nurtuje ilekroć widzę pana profesora Marka Chmaja w TVN, a zdaje się on nie opuszczać tego studia w ostatnich dniach. Naukowiec prezentowany jest tam jako konstytucjonalista, profesor Uniwersytetu SWPS.

W swoim życiu kończyłem różne sorbony, w tym najstarszy uniwersytet w Polsce, ale o Uniwersytecie SWPS nie słyszałem, więc zainteresowało mnie co się kryje za zagadkowo brzmiącym skrótem. Nie było prosto znaleźć odpowiedź na to pytanie, gdyż żadna publikacja nazwy podanej w TVN nie rozwija. Nie ujawnia jej również Wikipedia, gdzie obszernie prezentowana jest sylwetka konstytucjonalisty. 

SWPS, jak się okazało, to po prostu Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej. Uczelnia założona została przez trójką naukowców (m.in. prof. Janusza Reykowskiego, betonowego marksistę), których „kilkanaście lat temu, jako trzech uczonych Instytutu Psychologii Polskiej Akademii Nauk, połączyła jedna śmiała idea: nieodparta chęć stworzenia najlepszej uczelni w kraju.” :)) 

Pan profesor Marek Chmaj znany jest w Warszawie jako posiadacz maserati, ale widziano go również w ferrari, które – jak stwierdził to jednym z wywiadów – udostępnione zostało mu do testowania. Dlaczego wybrał on akurat te marki, skoro mógłby wyglądać dużo bardziej stylowo w lśniącej chromami czajce, albo nieco skromniejszej wołdze? Prof. Chmaj pojawia się w telewizji spowity w udrapowany wokół szyi długi zawój. Zastanawia mnie co ma on dłuższego? Czy ów szalik, czy może dorobek naukowy, skoro z niezachwianą pewnością wypowiada się jako profesor SWPS, nie dając dojść w telewizji dojść do głosu konstytucjonalistom z trochę bardziej renomowanych uczelni.

Sam jestem absolwentem wydziału prawa i administracji, wiec mam za sobą jakieś liźniecie prawa konstytucyjnego Bardzo cieszy mnie awantura wokół Trybunału Konstytucyjnego, gdyż przyczyniła się do tego, że padł kolejny mit – jakim jest w Polsce niezawisłość sędziowska. Niezawiśli, jak się okazuje, są tylko ,,nasi" sędziowie, czyli nominowani do Trybunału przez rządzące w minionym ćwierćwieczu ekipy, a sędziowie upolitycznieni to ci, których pragnie wskazać obca ideowo koalicja.

Jeśli przyjąć, ze trybunał jest strażnikiem zgodności stanowionego prawa z konstytucją i gwarantem porządku konstytucyjnego to w praktyce oznacza to, że chroni on jedynie prawo stanowione przez nasistów, czyli naszych, a obcy…? Obcy po prostu niech się bujają.

---

Tak pisałem pięć lat temu. ,,To właśnie znany konstytucjonalista przez kilka lat był twarzą Fundacji Państwo Prawa. Wciąż pozostaje przewodniczącym Rady Fundacji" informuje Interia. Tajemnica chyba jednak się wydała się. Może okazać się, że dłuższa niż szalik  jest lista honorariów.

+

Więcej - Interia

https://fakty.interia.pl/autor/lukasz-szpyrka/news-platforma-obywatelska-odcina-sie-od-fundacji-panstwo-prawa,nId,4568857#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

Lesnodorski
O mnie Lesnodorski

Tylko prawda jest ciekawa. Tego nie przeczytasz gdzie indziej. Ripostuję zwykle na zasadach symetrii. Wszystkie umieszczone teksty na tym blogu należą do mnie i mogą być kopiowane do użytku publicznego tylko za moją zgodą.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka