Benon 1 Benon 1
277
BLOG

3500 zł emerytury dla ocalałych z Holokaustu

Benon 1 Benon 1 Polityka Obserwuj notkę 1

Drodzy Ocaleni z Holokaustu!

Mam nadzieję, że część z Was przeczyta moje słowa. Proszę byście przekazali je innym Ocalonym. Liczę także, że moje przesłanie dotrze do Was przez Dobrych Ludzi, którym z góry dziękuję za pośrednictwo.

W Stanach Zjednoczonych trwają obecnie prace nad projektem ustawy nr 1226 zobowiązującej władze amerykańskie do wspierania roszczeń organizacji żydowskich do bezdziedzicznego mienia po zgładzonych w Holokauście. Z pieniędzy uzyskanych za to mienie organizacje żydowskie mają Wam Szanowni Ocaleni udzielać pomocy materialnej. 

Są szacunki, które określają wartość mienia pożydowskiego w Polsce nawet na bilion (tysiąc miliardów) złotych.

Jeżeli Polska będzie zmuszona zaspokoić te roszczenia i jeżeli wspomniane szacunki są trafne, to organizacje żydowskie powinny Wam Drodzy Ocaleni wypłacać emerytury o średniej wysokości mniej więcej 3500 zł. Ta kwota stanowi obecnie równowartość około 1023 amerykańskich dolarów albo 834 euro, albo 3530 izraelskich szekli. Jest ona o prawie 64 procent wyższa od przeciętnej emerytury w Polsce w 2017 roku.

W jaki sposób określiłem ową kwotę? W Holokauście zginęło około 90 procent polskich Żydów. Można zatem założyć, że wartość bezdziedzicznego mienia pożydowskiego wynosi 90 procent podanej wcześniej sumy biliona złotych, czyli 900 mld złotych. Przyjmijmy, że 30 procent z owych 900 mld złotych pochłoną koszty administracyjne a 70 procent – to jest 630 mld złotych – zostanie przeznaczonych na wypłatę emerytur. W 2016 roku żyło na świecie około 500 tys. ocalałych z Holokaustu i tę liczbę przyjąłem do swoich obliczeń. Zgodnie z tym na jednego żyjącego ocalonego przypadnie kwota 1,26 mln zł. Najmłodsi ocaleni z holokaustu mają dzisiaj przeszło 70 lat. Załóżmy, że każdy z nich będzie żył jeszcze 30 lat – chociaż życzę wszystkim Ocalonym aby żyli znacznie dłużej. Przy powyższym założeniu każdemu z Was Drodzy Ocaleni będzie można miesięcznie wypłacać wspomnianą kwotę 3500 zł.

Przyznam szczerze, że jestem przeciwny amerykańskiemu projektowi ustawy nr 1226, bowiem we wszystkich krajach, gdzie prawo cywilne jest oparte na prawie rzymskim majątek po osobie, która nie ma spadkobierców dziedziczy państwo. Ponadto to nie Państwo Polskie było inspiratorem i wykonawcą Holokaustu. Jeżeli jednak władze Mojego Kraju ugną się przed siłą i będziemy musieli wypłacić organizacjom żydowskim kontrybucje, to chciałbym aby były one przeznaczone na Wasze potrzeby Drodzy Ocaleni, a nie na zaspokojenie rozbuchanych apetytów menadżerów Przedsiębiorstwa Holokaust, przed którymi przestrzega profesor Norman Finkelstein.

Dlatego oczekuję Szanowni Ocaleni, że z taką samą stanowczością z jaką część z Was wtargnęła niedawno na teren ambasady Mojego Kraju w Izraelu, wymożecie na organizacjach żydowskich podjęcie uchwał, w których zapewnią, że jeżeli uzyskają od Polski jakieś pieniądze, to zostaną one rozdzielone według korzystnych dla Was proporcji – przynajmniej tak dobrych jak te które wyżej przedstawiłem.

Benon 1
O mnie Benon 1

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka