Nagrobki na cmentarzu w Brzegach Górnych (Bieszczadzki Park Narodowy)
Nagrobki na cmentarzu w Brzegach Górnych (Bieszczadzki Park Narodowy)
Beszad Beszad
104
BLOG

Obecność a współistotność

Beszad Beszad Religia Obserwuj temat Obserwuj notkę 2

Jezus zaś tak wołał: "Ten, kto we Mnie wierzy, wierzy nie we Mnie, lecz w Tego, który Mnie posłał. A kto Mnie widzi, widzi Tego, który Mnie posłał. Ja przyszedłem na świat jako światło, aby każdy, kto we Mnie wierzy, nie pozostawał w ciemności. A jeżeli ktoś posłyszy słowa moje, ale ich nie zachowa, to Ja go nie sądzę. Nie przyszedłem bowiem po to, aby świat sądzić, ale aby świat zbawić. Kto gardzi Mną i nie przyjmuje słów moich, ten ma swego sędziego: słowo, które powiedziałem, ono to będzie go sądzić w dniu ostatecznym. Nie mówiłem bowiem sam od siebie, ale Ten, który Mnie posłał, Ojciec, On Mi nakazał, co mam powiedzieć i oznajmić. A wiem, że przykazanie Jego jest życiem wiecznym. To, co mówię, mówię tak, jak Mi Ojciec powiedział". (J 12,44-50)

Ewangelia św. Jana uświadamia nam kilka ważnych kwestii: 1) Nie trzeba szukać Boga w przerastających nas koncepcjach filozoficznych i spekulacjach teologicznych – On jest zawsze blisko i w sposób bardzo konkretny. 2) Bóg objawia nam siebie w Duchu Świętym – o tyle Go widzimy (czujemy, rozumiemy) i Mu wierzymy (zawierzamy, spoczywamy w Nim), o ile się na Niego otwieramy. 3) Jezus jest Bramą otwartą na oścież, więc Syn i Ojciec stanowią JEDNO. 4) Przyjmując Jezusa jako swego Pana, przyjmujemy samego Boga. 5) Odrzucając słowa Jezusa i tchnienie Ducha Świętego, odrzucamy Boga, ale sądzeni jesteśmy nie przez Niego, lecz przez Jego Słowo.

To ostatnie może wydawać się dziwne, czy wręcz wewnętrznie sprzeczne. Chodzi jednak o to, że Bóg nie skazuje człowieka na potępienie – to grzesznik sam wydaje się na udrękę nicości, nie chcąc swej bezradności zawierzyć Bogu, całą nadzieję lokując w swoich możliwościach i otaczającym go świecie. Każdy z nas nosi w sobie Słowo – ożywiające tchnienie Najwyższego, które ma moc wyprowadzić nas z ciemności. Słowo, które jednak nie zniewala, bo klucz do jego przyjęcia jest wyłącznie w środku, w moim i Twoim sercu. O tyle jesteśmy OBECNI, o ile otwieramy się na Chrystusa - bo tylko On jest pełną Obecnością. Wszystko jej pozbawione staje się przemijającą iluzją.

Zobacz galerię zdjęć:

Nagrobki na cmentarzu w Brzegach Górnych (Bieszczadzki Park Narodowy)
Nagrobki na cmentarzu w Brzegach Górnych (Bieszczadzki Park Narodowy) Nagrobki na cmentarzu w Brzegach Górnych (Bieszczadzki Park Narodowy)
Beszad
O mnie Beszad

Ślązak z krwi i kości, zakorzeniony w polskości.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo