biculewicz biculewicz
144
BLOG

SZANTAŻ PROWINCJONALNY

biculewicz biculewicz Społeczeństwo Obserwuj notkę 2

                                                    Karolowi Maliszewskiemu


Brawo

pisarz polski

noblistką!


Subtelność

bohaterem dnia

miesiąca i roku.

Nie szopka.

Nie gorzkie żale.

Nie męczeństwo literackie.

Lecz lekkość myśli

lecz afirmacja.


Już pisarz polski

nie musi

skakać

pod dyktando

nahajki fanatycznej.

Już nie musi rozwiązywać rebusów

podtekstów krzyżowych nahajki…

i ubezwłasnowolnienia.


Już nie musi

skakać

pod dyktando

nicości

ze słynnego wiaduktu

w Nowej Rudzie.


Już nie musi

kończyć

jako ofiara

losu i semafora.


Tak

panie Karolu

szedłem - przez ten wiadukt –

16 maja

2004 roku


pod dyktando

wiaterku historycznego

kroczkiem

może nawet

nieziemsko spokojnym.


Gwiazdy czuwają

nade mną

i nad panem

panie Karolu.


Gdy miałem 10 lat

i kręcone włosy

brakowało kilku milimetrów

abym wpadł - pod lokomotywę

na placu manewrowym.


Mój niebezpieczny i piękny Bóg

podał mi wtedy

rękę.


Gdyby nie On

nie byłoby co zbierać.


Zabawki mojego dorastania

zmieniały się co jakiś czas

rzecz jasna.


05.09.2020


biculewicz
O mnie biculewicz

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo