biculewicz biculewicz
49
BLOG

FOTOPLASTYKON ABBY

biculewicz biculewicz Kultura Obserwuj notkę 0

- Nie rozpadaj się jeszcze

w przebłyskach poranku.

- Nie rozpadaj się jeszcze

w kolorze mleka.

- Nie rozpadaj się jeszcze

muzyko.

- Nie rozpadaj się jeszcze

mamo.

- Nie rozpadaj się jeszcze

Violin.


- Nie rozpadaj się jeszcze

fotoplastykonie

Kontora i Szajny.

- Nie rozpadaj się jeszcze

fotoplastykonie

Lutra i Kalwina.

- Nie rozpadaj się jeszcze

strużynko gwieździsta.

- Nie rozpadaj się jeszcze

zapowiedzio przeczuć.

- Nie rozpadaj się jeszcze

fotoplastykonie

Galileusza. I Swifta.


Gdy piszę nowy wiersz

poczucie nowości –

ogarnia moją wątrobę…

i staję się

małym środkiem wszechświata.

I staję się –

Mesjaszem pięciominutowym.

I staję się –

fotoplastykonem Abby.

Otwiera się w mojej głowie

aksamit wieczności…


Zaczyna się

nowy dzień.

Każdy by tak chciał.

Będziesz dla mnie

piękną intrygą Borgesa

wśród gwiazd.

Wyzwaniem, otwierających się

- kuluarów papilarnych.

Będziesz dla mnie

kondorem, który przysiadł

na zrębach

twojej tajemnicy

i mojej głowy.

Będziesz dla mnie

grą na zwłokę,

szeptem

i białą muzyką.


- Nie rozpadaj się jeszcze

Violin.

- Nie rozpadaj się jeszcze

Magdo Umer.

- Nie rozpadaj się jeszcze

Ewo Demarczyk.


Ja wiem. Nie da się

symboli ponadczasowych

pogonić nahajką klasztorną.

Nie da się, Ziemi

opanować do końca –

sztampą papieską.

Tak, Violin

zaczyna się

nowy czas –

czas zerowej tolerancji

dla świętych krów.

Prostak – musi ustąpić

z loży szyderców.

Mniej fikać!

Więcej myśleć.


26.03.2022


biculewicz
O mnie biculewicz

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura