„Rock Me Baby” przypisywany jest B.B. Kingowi. Tekst napisał Joe Josea. Blues został nagrany w maju 1964 roku w wytwórni Kent Records.
Utwór stał się hitem na różnych listach przebojów. W rankingu U.S. Billboard Hot 100 znalazł się na 34 miejscu. Był to pierwszy hit B.B. Kinga, który wszedł do Top 40 w Ameryce. B.B. King nagrał go jeszcze raz w 1997 roku, na albumie "Deuces Wild".
Blues ten był bardzo chętnie wykonywany przez innych artystów. Nagrania pojawią się z dużą regularnością do dzisiaj. Wśród najbardziej znanych byli: Otis Reding, David Cassidy, Hot Tuna, Jefferson Airplane, Blue Cheer, Rolling Stones, Muddy Waters, Doors, Big Mama Thornton.
Najsłynniejsze wykonanie miało miejsce na Festiwalu w Monterey w 1967 roku. Dokonał go Jimi Hendrix. „Rock Me Baby” nagrany na żywo ukazał się na albumie "The Monterey International Pop Festival - Otis Redding/The Jimi Hendrix Experience", wydanym przez Reprise Records w 1970 roku. Ten album osiągnął 15. miejsce na liście magazynu Billboard.
Autorstwo melodii przez B.B. Kinga jest kłamstwem. Prawdziwym twórcą tego bluesa był, wspomniany trzy notki temu,przy okazji prezentacji Dust My Broom, Arthur Crudup.
W grudniu 1944 roku Crudup nagrał „Rock Me Mama”. Wersja wylansowana przez Kinga ma zmieniony tekst, nie melodię.
Arthur "Big Boy" Crudup (znany też jako "Pop" Crudup) urodził się w Forest w Delcie Mississippi w 1905 roku. Przez 20 lat wędrował z rodziną po południowych i środkowych stanach. Jego rodzice byli robotnikami szukającymi okazjonalnej pracy. Nie wiadomo jak i skąd nauczył się grać na gitarze, prawdopodobnie podczas wędrówek musiał często spotykać różnych bluesmanów. W każdym razie gdy wrócił w 1926 roku do Delty był już w stanie zainteresować publiczność swoją grą i śpiewem.
Śpiewał bluesa i gospel, głównie w okolicy Clarksdale. Tak spędzał życie przez kilkanaście lat. W 1939 roku pojawił się w Chicago. Był ulicznym grajkiem - grał na Maxwell Street i na innych ulicach. Mieszkał również na ulicy.
Znalazł go producent płyt i łowca talentów Lester Melrose. Zaprowadził go do Tampa Reda, który był jednym z pierwszych czarnych bluesmanów w Chicago. Tampa Red był dobrą duszą – przyjmował do swego domu i pomagał wszystkim muzykom przybywającym z Delty do Chicago.
W 1940 roku Melrose podpisał z Crudupem kontrakt dla RCA Victor Bluebird. Przez 10 lat Crudup sporo nagrywał, nie tylko dla RCA, ale i dla Ace Records, Checker Records and Trumpet Records. Na początku lat 50. przestał nagrywać, zorientował się, że na jego muzyce zarabia wielu ludzi, a najmniej on sam. Okazało się, że kontrakty, które podpisywał z wytwórniami były dla niego bardzo niekorzystne. Było to w tamtych czasach bardzo częste. Czarny muzyk, wzięty z ulicy, cieszył się z każdego kontraktu, nie zważając na szczegóły umowy. Zresztą nie znał się na tym zupełnie.
Praktycznie zrezygnował z występów. Pracował jako robotnik i tylko okazjonalnie sięgał po gitarę. Wznowił nagrania w początkowych latach 60. dla Fire Records i Delmark Records. Nie wiem jak był skonstruowany pierwszy kontrakt z Melrosem, jednak i w tym przypadku jego prawa autorskie były żadne. Wrócił do Mississippi gdzie utrzymywał się z pędzenia bimbru. Przed policją uciekł do Wirginii, tam pracował dorywczo i znowu występował jako uliczny grajek. W Wirginii spotkał dwie aktywistki, które próbowały zmienić warunki jego kontraktu. Osiągnęły pewne rezultaty ale w sumie niewielkie.
Crudup nadal więc nagrywał za małe pieniądze, a miał rodzinę na utrzymaniu. Nic dziwnego, że z bimbrownictwa nie zrezygnował. Zarabiał na tym znacznie więcej niż na muzyce.
Jego nagrania stawały się znane. Crudup otrzymał nawet przydomek „Ojca Rock and Rolla.” Niespecjalnie mu się taki przydomek podobał (dla większości bluesmanów pochodzących z Delty byłaby to degradacja), ale też i nie protestował.
Zmarł w 1976 roku. Dokładna data nie jest znana. Bardzo to symptomatyczne, podobnie jak jego całe życie. Był znanym muzykiem, ale mało kto interesował się nim samym.
Największe profity z muzyki Crudupa osiągnął nie kto inny, jak Elvis Presley. Takie przeboje Elvisa jak That's All Right (Mama)", "My Baby Left Me" oraz "So Glad You're Mine" były autorstwa Crudupa.
B.B. King firmując swoim nazwiskiem „Rock Me Baby” także z Crudupem się nie liczył.
W music boxie Arthur Crudup z "Rock Me Mama", BB King, Animals, Freddie King, Bloomfield i Jimi Hendrix live z Monterey Festival.

Arthur Big Boy Crudup
Rock My Baby, lyrics
Rock me baby, rock me all night long
Rock me baby, honey, rock me all night long
I want you to rock me baby,
like my back ain't got no bone
Roll me baby, like you roll a wagon wheel
I want you to roll me baby,
like you roll a wagon wheel
Want you to roll me baby,
you don't know how it makes me feel
Rock me baby, honey, rock me slow
Yeah, rock me pretty baby, baby rock me slow
Want you to rock me baby, till I want no more
Rock Me Mama, Big Boy Crudup lyrics
I got a good rockin' mama, yeah and the way she rock is all right
Got a good rockin' mama, and the way she rock is all right
She rock me in the mornin', she rock me late at night
Now, don't you want to rock?
Don't you want to rock?
Don't you want to rock?
Rock me, mama, rock me all night long
Yeah, good rockin' mama
We rocked last night and-a rocked the night before
We rocked last night and rocked the night before
Say, yes she rock me, rock me ev'ry night
Now, don't you want to rock?
Don't you want to rock?
Don't you want to rock?
Rock me, mama, rock me all night long
Rock it now man, oh yeah
Don't need no steam heat, yo body keeps me warm
Don't need no steam heater, her body keeps me warm
She rocks me at midnight, she rock me till the break o'day
Now, don't you want to rock?
Don't you want to rock?
Don't you want to rock?
Rock me, mama, rock me all night long
Inne tematy w dziale Kultura