Pod koniec 1969 roku Decca/ABKCO wydała w Londynie nowy album zespołu Rolling Stones pod tytułem Let It Bleed.
Na ostatnim, dziewiątym miejscu tej płyty znajdowała się piosenka "You Can't Always Get What You Want". Autorami byli Mick Jagger i Keith Richards.
Samo nagranie odbyło się w London's Olympic Sound Studios w dniach 16-17 listopada 1969. Wyjątkowo, jak na Rolling Stones, wzięło w nim udział mnóstwo ludzi. Przede wszystkim było tam 60 członków chóru London Bach Choir. Chór ten otwiera piosenkę. Dla lepszego efektu chór nadpisywał poprzednią ścieżkę, czyli na płycie słychać 120 śpiewaków.

The Rolling Stones w 1968 roku
Skład zespołu też był niespodziewany. Nie grał Brian Jones, który znowu był na narkotykowej trasie. Zastąpił go Al Kooper – piano, organy i waltornia (róg). Z tym rogiem to była taka historia: po zakończeniu nagrania całej płyty Kooper zwrócił się do Jaggera z prośbą o włączenie jakiegoś fragmentu zagranego na rogu; Mick nie bardzo widział po co, jednak Kooper się upierał; w końcu zespół uznał, że można by to zrobić w "You Can't Always Get What You Want". Uzyskany efekt okazał się świetny i ciekawy, dopasowany charakterem do chóru.
Producentem płyty był Jimmy Miller, niezły perkusista, który jednak nie występował w zespołach. Na perkusji grał, jak zwykle, Charlie Watts. Miller nie był zadowolony z jego gry. Twierdził, że jest za słaby technicznie do tej piosenki. Al Kooper obserwował ich obu przy pracy. W pewnym momencie Miller rzekł: „Daj, pokażę ci jak to ma być zagrane”. Na to Watts: „Dlaczego w takim razie nie zagrasz tego sam” i wyszedł ze studia. W ten sposób perkusistą w tym utworze został Jimmy Miller.
Grał jeszcze Rocky Dijon na kongach i marakasach. W tle śpiewała Nanette Workman, która nie wiadomo jak zmieniona została w opisie płyty na Nanette Newman.

Rolling Stones w 1969 roku
W tekście piosenki występuje „Chelsea drugstore”, w której bohater piosenki spotyka niejakiego „Mr. Jimmy”.
Mr. Jimmy to prawdziwa postać – w każdym razie tak twierdzi Mick Jagger. W 1964 roku Rolling Stones odbywali tour w Ameryce. Podczas pobytu w Excelsior w stanie Minnesota Jagger wyszedł do lokalnej drogerii by kupić Cherry Coke, colę z domieszką cherry. W sklepie takiej coli nie było i sprzedawca podał Mickowi zwykłą coca-colę. Na to stojący za Jaggerem mężczyzna wypowiedział te słowa: "You Can't Always Get What You Want" (Nie możesz zawsze dostać tego co chcesz).
Tym facetem był Jimmy Hutmaker, miejscowy włóczęga powszechnie znany w całym mieście jako Mr. Jimmy. W tekście piosenki nie wygląda on dobrze – „did he look pretty ill”.
Mick Jagger zaprosił go na następny występ Stonesów w Minneapolis, przysłał nawet po niego limuzynę. Nie było potrzeby, Mr. Jimmy stał się w Excelsior sławny i zawiózł go na koncert jeden z biznesmenów.
Chelsea drugstore była rzeczywiście w dzielnicy Chelsea. Prawdopodobnie przy King's Road. Stanley Kubrick kręcił tam fragment „Mechanicznej Pomarańczy”. Jest znakiem czasu, że na jej miejscu znajduje się dzisiaj McDonalds.
Zespół był bardzo zadowolony z tej piosenki. Mick Jagger tak mówił: „To jest bardzo dobra piosenka, nawet jeżeli tylko ja sam tak uważam. Ma świetną orkiestrację dzięki pomocy Jacka Nietzsche. Ma piękną melodię a na dodatek każdy może się identyfikować z jej słowami.” W 2003 roku tak ją podsumował: „You Can't Always Get What You Want była czymś co jest proste do gry na gitarzeakustycznej – jedna z rodzaju piosenek do łóżka.”
You Can't Always Get What You Want była również wydana na singlu, na stronie B. Na czele płyty był utwór „Honky Tonk Women”. Po ukazaniu się płyty i albumu na rynku wielu członków chóru London Bach Choir chciało wycofać nazwę z płyty. Oburzeni byli tytułem albumu Let It Bleed (bleed – krwawić, wykrwawić) oraz umieszczeniem tam piosenki o seryjnym mordercy "Midnight Rambler". Ostatecznie pretensje załagodzono.
Richie Unterberger, dziennikarz i krytyk muzyczny mówił, że zdaniem Johna Lennona Rolling Stones zawsze kopiują nowe nagrania Beatlesów i że You Can't Always Get What You Want była odpowiedzią na Hey Jude. Patrząc na tytuł albumu Let It Bleed, wyraźnie kojarzący się z Let It Be trzeba by powiedzieć, że coś jest na rzeczy.
Według Unterbergera tekst piosenki oznacza pożegnanie się Stonesów z szaloną, nieustanną balangą lat 60. Następna dekada była już całkiem inna. Jednak główne przesłanie o konieczności pewnego samoograniczenia jest ponadczasowe, chociaż nie jest takie znowu odkrywcze.
W music boxie oprócz Rolling Stones: Radiators, Art Matthies oraz Calgary Chorale.
You Can't Always Get What You Want, lyrics
I saw her today at a reception
A glass of wine in her hand
I knew she would meet her connection
At her feet was her footloose man
No, you can't always get what you want
You can't always get what you want
You can't always get what you want
And if you try sometime you find
You get what you need
I saw her today at the reception
A glass of wine in her hand
I knew she was gonna meet her connection
At her feet was her footloose man
You can't always get what you want
You can't always get what you want
You can't always get what you want
But if you try sometimes you might find
You get what you need
Oh yeah, hey hey hey, oh...
And I went down to the demonstration
To get my fair share of abuse
Singing, "We're gonna vent our frustration
If we don't we're gonna blow a 50-amp fuse"
Sing it to me now...
You can't always get what you want
You can't always get what you want
You can't always get what you want
But if you try sometimes well you just might find
You get what you need
Oh baby, yeah, yeah!
I went down to the Chelsea drugstore
To get your prescription filled
I was standing in line with Mr. Jimmy
And man, did he look pretty ill
We decided that we would have a soda
My favorite flavor, cherry red
I sung my song to Mr. Jimmy
Yeah, and he said one word to me, and that was "dead"
I said to him
You can't always get what you want, no!
You can't always get what you want (tell ya baby)
You can't always get what you want (no)
But if you try sometimes you just might find
You get what you need
Oh yes! Woo!
You get what you need--yeah, oh baby!
Oh yeah!
I saw her today at the reception
In her glass was a bleeding man
She was practiced at the art of deception
Well I could tell by her blood-stained hands
You can't always get what you want
You can't always get what you want
You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find
You just might find
You get what you need
You can't always get what you want (no, no baby)
You can't always get what you want
You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find
You just might find
You get what you need, ah yes...
Inne tematy w dziale Kultura