Krzysztof J. Wojtas Krzysztof J. Wojtas
226
BLOG

Gęsie wykroczenie drogowe

Krzysztof J. Wojtas Krzysztof J. Wojtas Zwierzęta Obserwuj temat Obserwuj notkę 8

Cóż, ja pracuję i musiałem udać się po niezbędne materiały - samochodem typu Boxer.


Zaznaczam, że rzecz działa się dzisiaj około południa w Alei Hrabskiej miedzy Falentami  Aleją Krakowską. Aleja Hrabska  to droga przecinająca rezerwat "Stawy Raszyńskie" - od południa jest Staw Falencki, a na północy Staw Pałacowy.

Jadąc zauważyłem gęś (gąsiora) na skraju jezdni po mojej prawej stronie.

Zwolniłem i starałem się "szerokim łukiem", czyli zjeżdżając na lewy pas (akurat ani przede mną, ani za mną nikt nie jechał - w dali widać było nadjeżdżającą ciężarówkę).

Jednak było to za mało - okazało się, że gąsior prowadził rodzinę z 6 gąsiątkami, a mój przejazd spowodował ich wystraszenie się. Kiedy zorientowałem się w sytuacji - zatrzymałem pojazd.  Mniej więcej tył samochodu znalazł się na wysokości gąsiora.

Ten wystartował i przeleciał na środek jezdni  circa 3 m przed maskę. Spojrzał na mnie z niesmakiem i niezadowoleniem, że aż poczułem się głupio. Z naprzeciwka kierowca ciężarówki widząc, że stoję na lewym pasie też zatrzymał się. Szybko utworzył się sznur samochodów w jedną i drugą stronę.

Gąsior spokojnie odczekał, aż młode z matką dojdą do niego i spokojnym krokiem przeszli na drugą stronę jezdni.


Czuję się niezręcznie; pasów co prawda nie ma w tym miejscu, nie jechałem szybko, może 50 km/h, ale mimo wszystko odczuwam pewien niesmak - może widząc gąsiora należało od razu się zatrzymać (pewnie byłoby to ze 4 m wcześniej)? 

Fakt, że myślałem, że rodzinka przechodzi jezdnię w przeciwnym kierunku. 


Cóż. Koronawirus koronawirusem, a patrzmy bardziej na życie przyrody, które toczy się niezależnie od naszych problemów. Niemniej postawa gąsiora zadziwiła mnie i napełniła szacunkiem; do tej pory czuję na sobie jego wzrok.

członek SKPB, instruktor PZN, sternik jachtowy. 3 dzieci - dorośli. "Zaliczyłem" samotnie wycieczkę przez Kazachstan, Kirgizję, Chiny (prowincje Sinkiang, Tybet _ Kailash Kora, Quinghai, Gansu). Ostatnio, czyli od kilkudziesięciu już lat, zajmuję się porównaniami systemów filozoficznych kształtujących cywilizacje. Bazą jest myśl Konecznego, ale znacznie odbiegam od tamtych zasad. Tej tematyce, ale z naciskiem na podstawy rzeczypospolitej tworzę portal www.poczetRP.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości