brasileirao brasileirao
578
BLOG

Stadion Narodowy - jeszcze jedna wpadka

brasileirao brasileirao Gospodarka Obserwuj notkę 5

Jakieś pięć lat temu z kawałkiem pracowałem w Dzienniku Bałtyckim, któremu zaproponowałem krytyczną analizę pomysłu na Euro 2012. Mimo, że dotarłem do portugalskich ekspertów mówiących, że Euro było wpadką bo po turnieju liczba kibiców na meczach ligowych niewiele wzrosła, szef redakcji ekonomicznej wyśmiał moje rewelacje.  Lata lecą,  argumenty przybywają z każdym miesiącem.

Dziś mam kolejny. Stadion na 58 tys widzów ma 1765 miejsc parkingowych! Jedno na 33 osoby.

Ponieważ - z przyczyn dla mnie kompletnie niezrozumiałych - koledzy z mediów i różnej maści znawcy lubują się w porównaniach do Niemców, porównałem i ja.

Najczęściej porównujemy się do Allianz Arena. To porównałem i ja: 69901 miejsc na trybunach - 9800 miejsc parkingowych. Średnia nieco ponad 7 osób na miejsce parkingowe, prawie pięć razy więcej niż w Warszawie!

Poszedłem jednak innym tropem i nie porównałem ze stadionem najbardziej znanym, lecz o podobnej pojemności. Esprit Arena w Dusseldorfie niedługo gościć będzie Kliczkę. 54600 miejsc na trybunach - 18 000 miejsc na parkingach!

Zajrzałem do wieśniaków z 3-tysięcznego Hoffenheim. Neckar-Arena, stadion na 30-tysięcy ludzi ma 2500 miejsc i 2100 miejsc w pobliżu stadionu.

Postanowiłem więc poszukać czegoś naprawdę kiepskiego. Znalazłem w Berlinie, Stadion Olimpijski! 815 miejsc na mogącym pomieścić 74 000 widzów obiekcie.

Niestety, akurat na tym stadionie byłem. Byłem też kiedyś na należącym do kompleksu olimpijskiego Waldbuhne i zapewniam, że w okolicy zmieszczą się tysiące samochodów, a do tego transport miejski daje możliwość dotarcia U i S-bahnem, nie wspominając o busach...

W zasadzie mógłbym tą wyliczanką dobijać konstruktorów Narodowego jeszcze przez wiele linijek, bo przecież jeszcze jest Veltins Arena, Imtech Arena, Signal Iduna Park, że o nowym stadionie Bayeru Leverkusen nie wspomnę.

Mam tylko jedno pytanie: skoro tak chętnie porównujemy się do Niemców to dlaczego nie skopiujemy od nich tego co robią dobrze?

Żadnego kombinowania, po prostu zerżnąć pomysł, taki ctrl c i ctrl v. Nie będzie oryginalnie ale przynajmniej wygodnie dla obywateli.

 

 

brasileirao
O mnie brasileirao

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (5)

Inne tematy w dziale Gospodarka