doku doku
198
BLOG

Zasady kulturalnej dyskusji

doku doku Obyczaje Obserwuj temat Obserwuj notkę 5

1. Zasada merytoryczna - musisz zacytować krytykowany ustęp (nie myl z ubikacją), a nie pisać "sam przeczytaj" czy coś w tym stylu - musisz zacytować to, co chcesz skrytykować - nie możesz pisać "tam się kryje..." - musisz zacytować, żeby było jasne, gdzie jest to "tam". W moim poście wszystko jest klarowne, nic się nigdzie nie "kryje". Bez zacytowania fragmentu  pokazujesz tylko to, że jesteś chamem i kłamcą, bo kłamiesz (nie wprost), że napisałem coś głupiego. Komentarz: "ale głupia notka" - bez cytatu uzasadniającego tę opinię, oczywiście też jest chamstwem, którego nie toleruję. Na każdą merytoryczną krytykę odpowiadam uczciwie, ale na niemerytoryczny atak odpowiadam ostrzeżeniem: "blokuję za niemerytoryczne chamstwo".

2. Zasada uczciwości - czyli niestosowania sztuczek erystycznych. Podam przykład: piszę "numer id. recepty", a ty piszesz "kod dostępu do recepty" - udajesz, że nie zauważyłeś, jakbyś myślał, że "kod dostępu do recepty" to jest zupełnie inny numer, niż "nr id. recepty". Napisz to wprost, pokaż że jesteś uczciwy - wtedy cię nie zablokuję - napisz, czy twoim zdaniem są to dwa różne numery, czy to jest ten sam numer.... albo napisz, że nie zauważyłeś, że ja piszę o tym numerze. Udawanie głupiego lub ślepego, to najczęstsza sztuczka nieuczciwych dyskutantów, dlatego wybrałem ten przykład. Ale nie toleruję też gorszych sztuczek, np. wycieczek osobistych.

3. Zasada chamstwa uzasadnionego - możesz być chamem, ale pod warunkiem, że ma to merytoryczne uzasadnienie. Kiedy nazywam kogoś głupcem, najpierw cytuję głupotę i dowodzę tej głupoty. Kiedy nazywam kogoś łobuzem, najpierw cytuję sztuczkę erystyczną, którą zastosował, a potem demaskuję nieuczciwość dyskutanta. Każde chamstwo musi mieć merytoryczne uzasadnienie.

4. Zasada samoobrony - kiedy jakiś nieuczciwy cham atakuje mnie po chamsku bez uzasadnienia merytorycznego, mam prawo złamać swoje zasady - mam prawo w samoobronie nazwać go chamem i zablokować

Oczywiście najważniejsza jest zasada merytoryczna - ona może uratować każdego przed zablokowaniem, ale łamanie jej może każdego pogrążyć. Nawet grzecznych lizusów zablokuję, jeśli będą chwalić moje posty i nie uzasadnią swoich pochwał.

Każdemu chamowi wybaczę, jeśli odpowie merytorycznie. Musi skomentować merytorycznie mój komentarz w jakiejś dyskusji i  przypomnieć mi, że kiedyś go zablokowałem, kiedy jeszcze nie robił za niemerytorycznego trolla, ale teraz już się poprawił i prosi mnie o odblokowanie, bo przyczyny bana są już nieaktualne

doku
O mnie doku

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości