Wczoraj cytowałem uwagę śp. gen. Petelickiego dotyczącą politycznego wrestlingu PO i PiS.
http://drugizywot.salon24.pl/622322,co-sp-gen-petelicki-powiedzial-o-pis-i-po
(Jest jeszcze druga część wywiadu - http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/amerykanie-maja-wszystkie-rozmowy-oni-znaja-prawde/hhs34 I w poprzednim i tym wpisie cytaty są z pierwszej części)
Najistotniejsza po przywołanej wczoraj jest inna uwaga gen. Petelickiego:
„(..)w dwóch identycznych katastrofach samolotów wojskowychnajpierw straciliśmy prawie całe dowództwo lotnictwa, a następnie całe dowództwo sił zbrojnych z ich zwierzchnikiem prezydentem RP na czele. „
Generał Petelicki wiedział co mówi.
Ta niewinna z pozoru uwaga wpleciona w zdanie może przytłaczać chcących myśleć, gdy się w nią lepiej wczytać.
Identyczne....
Gdyby to było jeszcze „podobne“, nawet „bardzo podobne“ ,ale identyczne?
Nikt tego nie mówi przecież do dziś z „ważniaków’, żadne Macierewicze et consortes, żadni inni generałowie, ministrowie, wiceministrowie, posłowie ani dopuszczani do dużych mediów eksperci.
10.04.2010 to była inscenizacja katastrofy, z czego fałszywe wrakowisko nie jest bynajmniej najobszerniejszą częścią tak zwanej maskirowki.
Więc identyczne?
I ja i nie tylko ja, nie od dziś uważam, że tzw. katastrofa Casy (w Mirosławcu) to była również inscenizacja katastrofy samolotowej

Na tym zdjęciu statecznik Casy sterczy w taki sam sposób jak ten w Smoleńsku (czy też miejscu przedstawianym nam jako polana smoleńska)
Jest to zresztą zrobione specjalnie. Taki charakter pisma (jak i w innych przypadkach), bez obawy , że rozpoznanie go spowoduje jakieś reakcje u istotnych czynników.
Ale przejdźmy do dokładniejszego porównania. Zostało zrobione już bodaj w 2010 roku.
LP
|
Opis
|
Mirosławiec
|
Smoleńsk
|
1
|
Brak zapisu FDR z ostatnich sekund przebiegu katastrofy
|
Tak
|
Tak
|
2
|
Samolot zszedł z kursu
|
80 stopni
|
30 stopni
|
3
|
Piloci mieli problem językowy w rozmowie z wieżą
|
Tak
|
Tak
|
4
|
Nieuzasadnione luki czasowe w locie w pobliżu lotniska
|
Tak
|
Tak
|
5
|
Problem autentyczności kontaktu pilotów z wieżą
|
Tak
|
Częściowo
|
6
|
Wyłączony EGPWS
|
Tak
|
Źle ustawiony
|
7
|
Wybieg myślowy raportu: zarzut błędnie wybranego momentu wyłączenia autopilota
|
Tak
|
Tak
|
8
|
Niewłaściwa prędkość opadania
|
Tak
|
Tak
|
9
|
Problem pomieszania jednostek miar metryczne/angielskie
|
Tak
|
Tak
|
10
|
Pilot zabłądził, a miał być ponoć do ostatniej chwili w położeniu prawidłowym
|
Tak
|
Tak
|
11
|
Granie na czas – przez „załogę” - przy podejściu do lądowania
|
Tak
|
Tak
|
12
|
Samolot rozbił się, bo z niewidomych powodów
w ostatnich sekundach stał się niesterowalny,
albo pilot nie miał właściwego kontaktu z systemem sterowania
|
Tak
|
Tak
|
13
|
W ostatnich sekundach piloci nie odpowiadali
na wezwania wieży
|
Tak
|
Tak
|
14
|
Załoga niedouczona, a w zasadzie amatorska
|
Tak
|
Tak
|
15
|
Dziwne okoliczności procedury odlotu
|
Tak
|
Tak
|
16
|
Brak listy pasażerów
|
Tak
|
Tak
|
Autor zestawienia :Krzysztof Cierpisz
Tak.
Katastrofa w Mirosławcu (katastrofa Casy) była taką samą inscenizacją katastrofy samolotowej jak ta w Smoleńsku.
(I śp. gen. Petelicki w zawoalowany sposób, ale jednak to powiedział)
Inne tematy w dziale Polityka