Edward-Teach Edward-Teach
189
BLOG

Gospodarka czasu epidemii.

Edward-Teach Edward-Teach Handel Obserwuj temat Obserwuj notkę 7

Teraz o ekonomii. Wiem, że w czasie zarazy mówienie o pieniądzach to lekka niezręczność, ale nawet w tym czasie trzeba z czegoś żyć, płacić pensje lekarzom i oczywiście posłom. Tak więc patrząc na samego siebie. Chciałem kupić książkę o wiślanych statkach pasażerskich za 55 PLN, ale jej nie kupie. Uznałem bowiem, że w wobec niepewnej przyszłości lepiej odłożyć ten zakup na później tym bardziej, że mam w moje biblioteczce ileś tam książek, które jeszcze nie zdążyłem przeczytać. Tak się bowiem składa, że w moim przypadku szybkość kupowania nowych książek i gazet jest większa niż czas jaki mam na ich czytanie. Na tej samej zasadzie. Ktoś inny nie kupi w sklepie kolejnej kiecki (abstrahując od tego że sklepy są zamknięte) ponieważ ma w szafie piętnaście innych kiecek, na które brakuje miejsca. Nie weźmie nowego kredytu ponieważ nie spłacił jeszcze starego. Nie kupi nowego samochodu, bo stary jakoś jeździ. Itp. itd.

image

Całą nasza konsumpcyjna gospodarka opiera się na haśle "Kupuj niepotrzebne, Wyrzucaj nie zniszczone". Teraz to się zmieni. Ludzi będą kupowali wyłącznie, rzeczy, które są im naprawdę potrzebne. Na przykład, żywność. Ograniczą konsumpcję jak tylko się da. Problem w tym, że wielu stosunkowo biednych ludzi, żyje z konsumpcyjnej gospodarki ( na przykład pracownicy galerii handlowych) i dla nich będzie to prawdziwy dramat.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka