Emil 1 Emil 1
140
BLOG

Odszedł Ray Manzarek

Emil 1 Emil 1 Kultura Obserwuj notkę 1

W wieku 74 lat zmarł Ray Manzarek, klawiszowiec zespołu The Doors. Jego nazwisko jest znacznie mniej znane wśród konsumentów muzyki, niż kolegi z zespołu, Jima Morrisona, a przecież to właśnie on był liderem i głównym twórcą muzyki zespołu. Morrison, przy całym szacunku dla jego charyzmy i talentów poetyckch, mimo wszystko pełnił głównie rolę opakowania...  
Z  ich twórczością zetknąłem się na początku lat 90., kiedy w kinach przebojem był film biograficzny „The Doors” – oczywiście z ich muzyką, która została przy tej okazji ponownie wylansowana (trochę w ramach ówczesnej mody na lata 60.). Największe wrażenie zrobiła na mnie wtedy nie poezja i wokal JM, tylko właśnie klawisze RM – i tak pozostało. Bez tych klawiszy trudno sobie wyobrazić The Doors, a z innym wokalem i tekstami, jak najbardziej. Po tragicznej śmierci Morrisona lider zatrudnił innego frontmena i kontynuował działalność grupy -  niestety bez większych sukcesów i bez nowych nagrań, podczas gdy Morrison pozostał legendą. Zawsze wydawało mi się to niesprawiedliwe, ale czy aby na pewno słusznie? W końcu czekoladki w ładnie zapakowanej bombonierce kosztują znacznie drożej, niż takie same, w zwykłej torebce (i być może też lepiej smakują...).
Dla mnie jednak  The Doors to jednak przede wszystkim Ray Manzarek. Czekoladki też wolę kupować na wagę.

 

Emil 1
O mnie Emil 1

...    

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura