Soki owocowe od polskich producentów. Fot. PKN Orlen
Soki owocowe od polskich producentów. Fot. PKN Orlen

Kampania społeczna na stacjach Orlenu - "Pij polskie soki"

Redakcja Redakcja Paliwa Obserwuj temat Obserwuj notkę 33

Koncern paliwowo-energetyczny PKN Orlen wesprze polskich sadowników i rodzinne lokalne firmy przetwórcze. Na stacjach należących do koncernu będzie można kupować soki z polskich, lokalnych firm. 

W programie pilotażowym soki były dostępne na 200 stacjach należacych do koncernu. Do końca sierpnia pojawią się w całej sieci. Będą to soki produkowane przez firmy: Bracia Sadownicy, Maspex, Owocowe Smaki (marka Agrestada), Sad Sandomierski oraz Sok z gór. 

Koncern widzi potencjał do rozwoju sprzedaży detalicznej produktów pochodzących od polskich wytwórców. W obecnie trudnej sytuacji polskich sadowników (niskie ceny skupu) jest to "oczywistym wyborem i przejawem nowoczesnego patriotyzmu gospodarczego" - mówi prezes Orlenu, Daniel Obajtek. Jak dodaje, projekt jest dla koncernu także korzystny biznesowo. 

Przeprowadzone przez instytut Kantar badania pokazują, że 87% respondentów (w tym kierowców) zachęca do zakupu informacja o krajowym pochodzeniu produktów. Z kolei 80% badanych uważa polskie produkty za lepsze i bardziej ekologiczne. Na decyzje konsumenckie duży wpływ ma także skala produkcji. Ponad 70% Polaków świadomie wybiera towary wyprodukowane w małej, rodzinnej firmie, wspierającej lokalny rozwój. Według 75% respondentów aktywną rolę we wsparciu drobnej przedsiębiorczości w Polsce powinny odgrywać duże, narodowe koncerny. 

- Mamy do czynienia z coraz bardziej świadomym konsumentem, oczekującym nie tylko kompleksowej usługi, ale też ściśle określonego pochodzenia kupowanych towarów - mówi Patrycja Klarecka z PKN Orlen. Obecnie ponad 50% produktów dostęnych na stacjach Orlenu zostało wytworzonych w Polsce. 

- W tym roku mamy urodzaj polskich owoców. Chcielibyśmy włączyć naszych konsumentów w społeczny nurt. Chcemy uświadomić im, że picie polskich soków z polskich owoców wpływa na rozwój polskiej gospodarki - mówi Klarecka. 

image
Soki owocowe z polskich firm. Fot. PKN Orlen.

PKN Orlen planuje sprzedaż polskich soków także na swoich stacjach w Czechach i w Niemczech. 

Segment detaliczny to ważny obszar działalności PKN Orlen. Na koniec czerwca 2018 r. koncern miał w Polsce 1 771 stacji paliw, z tego 1330 własnych. W części tych placówek, poza kawiarniami Stop Cafe, można zrobić także zakupy spożywcze w sklepach O!Shop.  

źródła:

Informacja prasowa PKN Orlen , badanie "Moda na polskość. Postawy, opinie i oczekiwania Polaków" , polskieradio.pl 

BG

© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.


Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka