Eternity
Eternity
Eternity Eternity
557
BLOG

Wiedeń 1976 jak walczyłem z socjalizmem...

Eternity Eternity Osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 50

Latem 1976 roku, my młodzi znaleźliśmy się we Wiedniu. Mogliśmy poprosić o azyl polityczny, lub złożyć papiery o emigracje w US, Kanadzie, Australii lub RPA. Po wielu wahaniach wybraliśmy Kanadę, bo konsul zaproponował na Vancouver BC. Bajka, którą nie mogliśmy odrzucić. W międzyczasie spacerowałem po pięknym Wiedniu ‘zwalczając’ znany mi z Polski socjalizm. Byłem tez w tzw. Gasthaus’ie na spotkaniu z kanclerzem Bruno Kreisky. Był demokrata przez 13 lat, ale nie socjalista we wschodnim wydaniu. Swobodny, otwarty, przyjazny, bez ochrony. Byłem oczarowany.

Powracając do tematu.

Jaki jest główny argument przeciwko socjalizmowi?

Jeden z argumentów krytycznych wobec socjalizmu mówi, że w każdym społeczeństwie, w którym wszyscy posiadają jednakowe bogactwo, nie może być materialnej zachęty do pracy, ponieważ nie otrzymuje się nagród za dobrze wykonaną pracę. Dalej argumentuje się, że bodźce zwiększają produktywność wszystkich ludzi i że utrata tych efektów doprowadziłaby do stagnacji.

Są tez inne opinie.

Co Upton Sinclair sądził o socjalizmie?

Sinclair uważał, że socjalizm jest dla amerykańskich liberałów środkiem do najpełniejszego osiągnięcia ideałów, które wyznawali. Sinclair brzydził się wyzyskiem klasy robotniczej i nierównością ekonomiczną. Uważał, że Ameryka powinna być krainą możliwości dla wszystkich ludzi, pod warunkiem, że są chętni do pracy.

A co Ty zrobiłeś celem obalenia tej formy sowieckiego szczęścia życia?


Zobacz galerię zdjęć:

Syn, nasz 1-szy stary, ale jary 'garbus'
Syn, nasz 1-szy stary, ale jary 'garbus'
Eternity
O mnie Eternity

Try to be Meraki, - means “to do something with soul, creativity, or love”

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości