Ojcic
Ojcic
Eternity Eternity
114
BLOG

23 czerwca obchodzimy w Polsce Dzień Ojca

Eternity Eternity Osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

23 czerwca obchodzimy w Polsce Dzień Ojca. Tradycja ta została wprowadzona w 1965 roku. Podobnie jak w Dzień Matki – Dzień Ojca jest wyjątkowym dniem w szkołach, przedszkolach i żłobkach choć w tym roku zostanie zapewne nieco przyćmiony przez zakończenie roku szkolnego. Wiele placówek oświatowych celebrowało święto razem z Dniem Matki.

Dzień Ojca jest powszechnie obchodzony na całym świecie, choć nie ma jednej wspólnej daty tego święta. Celebruje się go jednak głównie pod koniec maja oraz w czerwcu.

Obchody święta zapoczątkowane zostały w Stanach Zjednoczonych. Pierwsze obchody odbyły się 19 czerwca 1910 roku w miasteczku Spokane w stanie Waszyngton za sprawą Sonory Smart Dodd, córki weterana wojny secesyjnej Williama Smarta.

Sonora Dodd, dowiedziawszy się o ustanowieniu Dnia Matki (3 lata wcześniej, w 1907) wpadła na pomysł, by analogiczne święto wprowadzić dla uczczenia trudu opieki nad rodziną i zasług wszystkich ojców – w szczególności jej własnego, który po śmierci matki samotnie wychowywał ją oraz pięcioro młodszego rodzeństwa.

Kiedy kilka dni temu, 18 czerwca wszedłem do FB zobaczyłem setki wspomnień o ojcu moich przyjaciół. Oczywiście, my, którzy już strąciliśmy ojca w sposób szczególny wspominamy ten dzien. Niestety, kiedy wspominam w salonie niedawny Dzień Matki trudno mi uwierzyć. Nikle zainteresowanie, brak wspomnień, miłości.

Dzień Matki, zawsze byłaś przy mnie, nawet, kiedy mnie nie było…

https://www.salon24.pl/u/eternity/1303931,dzien-matki-zawsze-bylas-przy-mnie-nawet-kiedy-mnie-nie-bylo

Na moje zapytanie, dlaczego tak się dzieje otrzymałem przykre wyjaśnienie. Cześć uczestników salonu24 wstydzi się swoich rodziców. Pozostawiam to bez komentarza.

Mój kochany ojciec Łodzianin z pokoleń /1919-1992/ był wspaniałym człowiekiem. Dzisiejszy dzień wraz z żona i dorosłymi dziećmi obchodzimy w szczególny sposób.

Mamy wspólny obiad, wspomnienia, zdjęcia, video.

Twój ulubieniec

Wiem, że byłem twoim ulubieńcem, tato, to jasne,

Kochałeś mnie bardziej niż pizzę i piwo,

Mogę być trochę stronniczy, to prawda,

Ale byłeś najlepszym tatą, jakiego kiedykolwiek znałem.

Autor: Brann Rafferty

Zdjęcia: rodzinne - proszę nie kopiować 

Zobacz galerię zdjęć:

Syn jak ojciec...
Syn jak ojciec... Ojciec Ojciec z rodzina Ojciec z rodzina
Eternity
O mnie Eternity

Try to be Meraki, - means “to do something with soul, creativity, or love”

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości