ILS w Smoleńsku
Pytania:
1. Czy dnia 7 kwietnia 2010r. podczas lądowania delegacji Premiera Donalda Tuska system ILS był sprawny i czy to prawda, że został tam specjalnie założony w związku z uroczystościami i ladowaniem premiera FR i RP?
2. Czy dnia 7 kwietnia 2010r. kapitan Protasiuk jako drugi pilot wiedział o tym i uczestniczył w podejściu na autopilocie?
3. Czy strona polska została poinformowana, że przed 10 kwietnia 2010r. zdemontowano system ILS?
4. Jeżeli strona polska została poinformowana: czy informacja taka została przekazana kapitanowi Protasiukowi?
Dla tych którzy nie śledzili wczorajszej konferencji komisji Millera: kluczem do niepowodzenia lądowania MOGŁO być założenie o lądowaniu na autopilocie. Eksperci twierdzą, że bez ILS na lotnisku to w TU-154 nie zadziała. Jeżeli to prawda (ja się kompletnie nie znam - zebrałem fakty z mediów) to odpowiedzi na te pytania są kluczowe.
Bo jeżeli 7 kwietnia jako drugi pilot kapitan Protasiuk wylądował na autopilocie a 10 kwietnia nie wiedział, że ILS już zdjęto - to winę za błędną decyzję ponosi nie pilot a osoba która takiej - kluczowej - informacji nie przekazała.
Inne tematy w dziale Polityka