n.waldemar n.waldemar
363
BLOG

Stan posiadania banków polskich w 2011 po tzw. prywatyzacji

n.waldemar n.waldemar Gospodarka Obserwuj notkę 2

Jako były wiceprzewodniczący tzw. sejmowej komisji bankowej nie chciałbym, żeby Sz. Czytelnicy posądzali mnie o jakąś stronniczość. Czy w ogóle o kontynuowanie tego tematu – nie jestem obecnie posłem a moja działalność koncentruje się wyłącznie na działalności MiŚ: małych i średnich przedsiębiorstw.

 Ale pojawiły się w sieci ciekawe podsumowania przekształceń własnościowych polskich banków doprowadzone do 2011 roku. A to obraz tych przekształceń, podaję linki:

http://www.polishclub.org/2011/03/06/nasza-polska-jak-sprzedawano-polskie-banki/


 Wynika z tego, że w 2011 roku w zasadzie – oprócz PKO BP - nie mamy kontroli nad żadnym bankiem. Nie możemy zatem pozwolić sobie na żaden manewr strategiczny finansowany przez nasze banki – choćby na reformę administracji wg programu profesora Kabaja, o którym pisał jeszcze w 2006 roku.

 I tak dla porządku wymienię. Banki polskie kontrolują:

 -Amerykanie: 2

-Holendrzy: 2

-Niemcy: 1

-Irlandczycy: 1

-Portugalczycy: 1

-Włosi: 1.

 
Nie chciałbym ironizować ale kto wie, czy historycy w przyszłości nie będą pisać w podręcznikach, że na prywatyzacji banków Polacy wyszli „jak Zabłocki na mydle”.

I druga refleksja: jak się ma do tej statystyki prywatyzacyjnej banków i nie tylko banków – zestawionej z poziomem zadłużenia – dalsza polityka prywatyzacyjna?

 Dlaczego nikt nie chce wyciągać wniosków?

n.waldemar
O mnie n.waldemar

Koziorożec: twórczy, odważny, konsekwentny

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka