Jak poinformował pierwszy program Polskiego Radia w dniu 2 stycznia – 50% małych przedsiębiorstw nie ma swoich stron internetowych.
W erze internetu, rozwoju „iSpołeczeństwa” i realizacji strategii europejskich w tym kierunku, brak u połowy polskich małych firm własnych stron www wydaje się co najmniej dziwny. Dlaczego właściciele firm nie doceniają roli informacji internetowej, reklamy i sprzedaży poprzez sieć? Dziesiątki tysięcy nastolatków polskich ma przecież swoje strony internetowe, o profilach na portalach społecznościowych nie wspominając – są tam i studenci, dorośli, całe rodziny, nastolatki.
Sprawa ta wydaje się niezrozumiała
Era internetowa trwa już wiele lat. Małe i średnie przedsiębiorstwa są głównym trzonem polskiej gospodarki. Dlaczego połowa z nich nie istnieje w sieci? W połowie lat 90-tych w USA było popularne powiedzenie: „Kogo nie ma w sieci – tego nie ma wcale”.
Organizacje samorządu handlowego powinny zająć się propagowaniem Internetu w MSP
Oprócz specjalnych programów prowadzonych w Polsce, organizacje handlu, samorząd gospodarczy powinien zająć się propagowaniem korzyści jakie płyną z dynamicznego funkcjonowania w sieci internetowej.
Któregoś dnia bowiem może pojawić się zarzut ze strony podatników, że MSP żądają specjalnej dla siebie polityki lub ochrony za strony państwa – a nie chcą się unowocześnić.
I byłby to zarzut prawidłowo sformułowany.
206
BLOG
Komentarze