GPS GPS
394
BLOG

Rotowanie posłów

GPS GPS Sejm i Senat Obserwuj temat Obserwuj notkę 28
W na­stęp­ną so­bo­tę 28 stycz­nia 2023 ro­ku w War­sza­wie od­bę­dą się pra­wy­bo­ry Nowej Nadziei. Bę­dę w ni­ch star­to­wał ja­ko je­den z czte­rech kan­dy­da­tów. Ta­ki­ch mam kon­ku­ren­tów:
  • Sła­wo­mir Ment­zen — po­li­tyk, przed­się­bior­ca, do­rad­ca po­dat­ko­wy i dok­tor na­uk eko­no­micz­ny­ch. Pre­zes par­tii No­wa Na­dzie­ja.
  • Ro­man Ła­zar­ski — przed­się­bior­ca, praw­nik, po­li­tyk. Czło­nek za­rzą­du Kon­gre­su Pol­skie­go Biz­ne­su.
  • Se­ba­stian Ross — wi­ce­pre­zes Od­dzia­łu Kor­win Lon­dyn. So­cja­li­sto­fob.

------------------------------

Deklaracja ideowa Nowej Nadziei <- po­przed­nia część serii

na­stęp­na część serii -> Tajne spiski w Konfederacji

------------------------------

  Ja je­stem czwar­ty. Je­stem ni­szo­wym blo­ge­rem. Mam 58 lat, żo­nę i dwój­kę do­ro­sły­ch dzie­ci. Je­stem in­for­ma­ty­kiem pra­cu­ją­cym ja­ko fre­elan­cer. Miesz­kam od dzie­ciń­stwa w War­sza­wie na Mo­ko­to­wie. Je­stem wol­no­ściow­cem od za­wsze. W la­ta­ch 90-ty­ch by­łem człon­kiem UPR-u, by­łem kon­ser­wa­tyw­nym li­be­ra­łem, ale gdy za­czą­łem po­rząd­nie stu­dio­wać kwe­stie po­li­tycz­ne i eko­no­micz­ne to się zra­dy­ka­li­zo­wa­łem w stro­nę li­ber­ta­ria­ni­zmu, więc kil­ka lat te­mu współ­two­rzy­łem Par­tię Li­ber­ta­riań­ską. Te wszyst­kie pró­by się nie uda­ły, tak jak nie uda­wa­ło się nic zdzia­łać wszyst­kim wol­no­ściow­com w Pol­sce. Tyl­ko ja tro­chę mniej cza­su zmar­no­wa­łem na te wszyst­kie na­sze po­raż­ki. Po mnie zostaną choć moje notki, które są nadal aktualne. 

  Ale się nie pod­da­ję i mam no­wą na­dzie­ję zwią­za­ną z Kon­fe­de­ra­cją — dla­te­go star­tu­ję w pra­wy­bo­ra­ch. Tu je­st in­for­ma­cja o tym, jak wy­glą­da pro­ce­du­ra pra­wy­bor­cza: Prawybory w Nowej Nadziei.

  W skró­cie:

  1. Do 24 stycz­nia wpłać 20 zł na kon­to No­wej Na­dziei prze­le­wem koniecznie z tytułem: "Darowizna (tu wpisz swoje imię i nazwisko)", nic więcej nie dopisuj, oraz za­re­je­struj się przez In­ter­net, wy­peł­nia­jąc stosowny for­mu­la­rz.
  2. Przyj­dź oso­bi­ście na zjazd pra­wy­bor­czy 28 stycz­nia 2023: Warszawa, ul. Grzybowska 45 – Centrum Konferencyjne ADN – piętro 4, wejście B, godzina 17:00.

  Ape­lu­ję do mo­ich trzech kon­ku­ren­tów o to, by przy­łą­czy­li się do po­my­słu ju­tu­be­ra Se­ba­stia­na Pi­to­nia o ro­to­wa­niu po­słów. Po­le­ga to na tym, że oso­ba, któ­ra zo­sta­nie po­słem, bę­dzie nim tyl­ko rok i po­tem zre­zy­gnu­je. Na jej miej­sce wej­dzie wte­dy oso­ba, któ­ra do­sta­ła na­stęp­ny wy­nik w wy­bo­ra­ch. Ona po ro­ku też zre­zy­gnu­je i tak da­lej. I w ten spo­sób je­den man­dat po­sel­ski ob­słu­żą aż czte­ry oso­by.

  Ko­deks wy­bor­czy w Pol­sce tyl­ko for­mal­nie po­le­ga na gło­so­wa­niu na oso­by. W isto­cie to gło­so­wa­nie na par­tie. Po­je­dyn­cza oso­ba nie je­st w sta­nie w wy­bo­ra­ch kan­dy­do­wać. Pra­wy­bo­ry na "je­dyn­kę" są w isto­cie pra­wy­bo­ra­mi na zo­sta­nie po­słem, bo lu­dzie w więk­szo­ści nie gło­su­ją na oso­bę, ale na par­tię, i od­zna­cza­ją naj­czę­ściej pierw­szą oso­bę na li­ście. Ro­to­wa­nie man­da­tu po­przez re­zy­gna­cję je­st jak naj­bar­dziej le­gal­ne i uczci­we, a już na pew­no wte­dy, gdy się to wcze­śniej za­de­kla­ru­je.

  Rok w Sej­mie to wy­star­cza­ją­ce do­świad­cze­nie. Par­tia ma więk­sze szan­se na re­ali­za­cję swo­je­go pro­gra­mu, gdy ma wie­lu do­świad­czo­ny­ch lu­dzi. "Ob­słu­że­nie" jed­ne­go man­da­tu przez czte­ry oso­by z Kon­fe­de­ra­cji zwięk­szy ar­mię osób ak­tyw­nie wal­czą­cy­ch o wpro­wa­dze­nie w Pol­sce wol­ne­go ryn­ku.

  Kon­fe­de­ra­cja w te­go­rocz­ny­ch wy­bo­ra­ch mo­że li­czyć na 10%. To je­st re­al­ny wy­nik, ale to za ma­ło, by zdo­być wła­dzę. Na­wet w ko­ali­cji nic sen­sow­ne­go nie zro­bi­my. Bo my dą­ży­my do li­kwi­da­cji ustro­ju go­spo­dar­cze­go, któ­ry ma­my te­raz w Pol­sce. Chce­my oba­le­nia so­cja­li­zmu i wpro­wa­dze­nia wol­ne­go ryn­ku. Więc mu­si­my na­sta­wić się na dłu­gą dro­gę, by ten cel zre­ali­zo­wać. Na ra­zie mu­si­my bu­do­wać na­szą si­łę w lu­dzia­ch. Po­my­sł ro­to­wa­nia po­słów te­mu słu­ży. Dzię­ki te­mu po­mno­ży­my na­szą si­łę w lu­dzia­ch czte­ro­krot­nie. W naj­bliż­szej ka­den­cji Sej­mu możemy mieć 40 man­da­tów, a dzię­ki ro­to­wa­niu wzmoc­ni­my się o 160 osób. Dziś ma­my Kon­ra­da Ber­ko­wi­cza, Ar­tu­ra Dziam­bo­ra, Do­bro­mi­ra So­śnie­rza czy Ja­ku­ba Ku­le­szę – czte­rech mło­dy­ch wil­ków wol­ne­go ryn­ku. W na­stęp­nej ka­den­cji bę­dzie­my mo­gli ich mieć czter­dzie­ści ra­zy wię­cej. Z ta­ką ar­mią uzy­ska­my więk­szo­ść w Sej­mie i zmie­ni­my ustrój.

  Nie ma­cie in­ne­go wyj­ścia, mu­si­cie gło­so­wać na dru­ży­nę. Mu­si być nas wie­lu. Ko­deks wy­bor­czy i prak­ty­ka par­tyj­na w Pol­sce po­wo­du­je, że i tak waż­niej­sze je­st to, by ak­cep­to­wać par­tię, a nie oso­by. Po­je­dyn­cze oso­by w Sej­mie nic nie zna­czą, do­pie­ro więk­sza dru­ży­na ma zna­cze­nie. Te­raz waż­ne je­st, by do no­we­go Sej­mu we­szło jak naj­wię­cej wol­no­ściow­ców i zdobyło roczne doświadczenie.

  Więc do­brze bę­dzie, jak wej­dzie­my do Sej­mu w „czte­ro­pa­ku”. Gdy za­gło­su­je­cie na mnie, to wej­dę nie ja­ko po­je­dyn­czy po­seł, ale w więk­szej dru­ży­nie. Sam nic nie zdzia­łam, ale w du­żej gru­pie po­dob­ny­ch do mnie bę­dzie­my mieć re­al­ne szan­se na zmia­nę ustro­ju w Pol­sce i wpro­wa­dze­nie wol­ne­go ryn­ku. Nie w tej ka­den­cji, ale w na­stęp­ny­ch. My ma­my bar­dzo am­bit­ne pla­ny, je­ste­śmy an­ty­sys­te­mow­ca­mi, chce­my oba­lić ustrój, więc mu­si­my dzia­łać w du­żej grupie.

  Je­śli prze­gram te pra­wy­bo­ry, to gło­su­ją­cy na mnie wca­le nie stra­cą swo­je­go gło­su, nie zmar­nu­ją ty­ch 20 zł, bo i tak we­sprą ca­łą dru­ży­nę wol­no­ściow­ców. Mo­ja prze­gra­na bę­dzie wy­gra­ną ko­goś mi po­dob­ne­go po­glą­da­mi.

  Wbrew po­zo­rom dzię­ki kon­cep­cji ro­to­wa­nia po­słów przy­by­wa gło­sów na ca­łą Kon­fe­de­ra­cję. Wy­bor­ca ma wię­cej po­wo­dów, by gło­so­wać na naj­lep­sze­go je­go zda­niem kan­dy­da­ta, mimo że ni­szo­we­go, bo dzię­ki ro­to­wa­niu mo­że li­czyć, że na­wet on do Sej­mu wej­dzie. Wte­dy nie bę­dzie się kie­ro­wał tak­ty­ką wy­bor­czą, ale swo­im wy­bo­rem ide­owym. Więc bez obaw gło­suj­cie na ni­szo­wy­ch kan­dy­da­tów!

  Oczy­wi­ście, gdy Kon­fe­de­ra­cja od­nie­sie wiel­ki suk­ces, zdo­bę­dzie 12% gło­sów i 100 po­słów, to na­dal bę­dzie­my prze­gło­so­wa­ni przez więk­szo­ść so­cjal­de­mo­kra­tów, na­dal nic nie zdzia­ła­my w kwe­stii pra­wa czy ustro­ju. Niemniej po­więk­szy się na­sza dru­ży­na, a ro­to­wa­nie po­mno­ży ją przez 4. W na­stęp­nej kam­pa­nii wy­bor­czej przy­stą­pi­my do wal­ki z za­so­bem 400 by­ły­ch, do­świad­czo­ny­ch po­słów – ta­ką si­łą nie dys­po­nu­je ani PiS, ani PO! Gdy do ko­lej­ne­go Sej­mu wej­dzie 240 wol­no­ściow­ców, to da­lej już żad­ne ro­to­wa­nie nie bę­dzie po­trzeb­ne – wszy­scy bę­dą mieć wy­star­cza­ją­ce do­świad­cze­nie, by sku­tecz­nie prze­gło­so­wać zmia­nę ustro­ju.

  My ma­my da­le­ko­sięż­ne pla­ny, dą­ży­my do te­go, by Pol­ska sta­ła się bo­ga­tym, wol­no­ryn­ko­wym, ka­pi­ta­li­stycz­nym, wol­no­ścio­wym ob­sza­rem, chce­my raz na za­wsze zdjąć z Po­la­ków jarz­mo so­cja­li­zmu i bie­dy, któ­rą wy­wo­łu­je rzą­dzą­ca so­cjal­de­mo­kra­cja. Więc mu­si­my się na­sta­wić na dłu­gą i żmud­ną dro­gę do te­go ce­lu.

  Pro­szę o głos na mnie albo ko­goś z na­szej czwór­ki. Za­gło­suj na nas, prze­ko­naj in­ny­ch, a bę­dzie­my mieć 100 po­słów, a nie 12-tu. Jak Po­la­cy nie chcą wol­no­ści, nie chcą wol­ne­go ryn­ku, wo­lą so­cjal­de­mo­kra­cję i wy­ni­ka­ją­cą z niej bie­dę, to nie je­st to na­sza wi­na. My ro­bi­my, co mo­że­my, by was prze­ko­nać, że tyl­ko wol­no­ść go­spo­dar­cza za­pew­ni bo­gac­two, a nie so­cja­li­zm. My je­ste­śmy go­to­wi do te­go, by za­gło­so­wać w Sej­mie za znie­sie­niem te­go bez­na­dziej­ne­go ustro­ju, któ­ry słu­ży do okra­da­nia Po­la­ków. Ale naj­pierw mu­si­cie Wy na nas za­gło­so­wać. Za­cznij­cie od pra­wy­bo­rów!

  Państwa nieuchronnie upadną, wolność gospodarcza wygra i tak, niezależnie od naszych działań, bo to wymusza postęp technologiczny. Tylko po co czekać jeszcze jedno pokolenie? Zróbmy w 10 lat to, co i tak stanie się za 25 lat. To jest realne, by nieuchronne przemiany w Polsce przyspieszyć. Lepiej do lepszych czasów dotrwać bogatym, a nie biednym.

Grzegorz GPS Świderski
t.me/KanalBlogeraGPS

------------------------------

Zlikwidować walutę państwową! <- po­przed­nia not­ka

na­stęp­na not­ka -> Zdjęcie prawyborcze

------------------------------

Ta­gi: gps65, prawybory, Konfederacja, Nowa Nadzieja, wybory

GPS
O mnie GPS

Blo­ger, że­gla­rz, informatyk, trajk­ka­rz, sar­ma­to­li­ber­ta­ria­nin, fu­tu­ry­sta. My­ślę, po­le­mi­zu­ję, ar­gu­men­tu­ję, po­li­ty­ku­ję, fi­lo­zo­fu­ję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka