GPS GPS
223
BLOG

A może by wyemigrować do Ugandy?

GPS GPS Społeczeństwo Obserwuj notkę 5
To je­st pa­sta z fejs­bu­ka. Tak do­bra, że nic do niej nie do­da­ję, tyl­ko ko­piu­ję, jak je­st. Ta pa­sta słu­ży do te­go, by ją po­ka­zy­wać każ­de­mu, kto py­sku­je na pol­ską Straż Gra­nicz­ną, na za­sie­ki, któ­re bu­du­je­my na gra­ni­cy z Bia­ło­ru­sią i Rosją — i ogól­nie na po­li­ty­kę mi­gra­cyj­ną Pol­ski.

  Przy każ­dej dys­ku­sji z ludź­mi po­kro­ju Ja­ni­ny Ochoj­skiej lub z in­ny­mi oszo­ło­ma­mi, po­ży­tecz­ny­mi idio­ta­mi czy ru­ski­mi szpie­ga­mi z PO, Pol­ski 2050, SLD, Razem, Wiosny czy in­nej Le­wi­cy, któ­rzy nie ro­zu­mie­ją, że imi­gran­ci na gra­ni­cy to ele­ment woj­ny hy­bry­do­wej, na­le­ży tę pa­stę po­ka­zy­wać.

  Naj­pierw ją przeczytajcie (jest na końcu), a po­tem po­czy­taj­cie źró­dła, na pod­sta­wie któ­ry­ch po­wsta­ła:

Grzegorz GPS Świderski
t.me/KanalBlogeraGPS

------------------------------

Maseczki to dobry probierz wyborczy <- poprzednia notka

na­stęp­na not­ka -> Włoski strajk gotówkowy

------------------------------

Ta­gi: gps65, nachodźcy, uchodźcy, wojna hybrydowa, imigracja, emigracja.

Je­steś Afry­ka­ni­nem z lu­dów Ban­tu

Miesz­ka­sz gdzieś w Afry­ce Środ­ko­wej. Ma­sz ja­kieś $4000. Za­łóż­my, że ma­sz żo­nę i ja­kąś dal­szą ro­dzi­nę. W re­jo­nie nie je­st zbyt bez­piecz­nie dla Cie­bie (na­gra­bi­łeś so­bie al­bo ja­kieś Bo­ko Ha­ram sza­le­je cza­sem), nie ma­sz per­spek­tyw.

Ta­kie ma­sz opcje do wy­bo­ru:

  1. Mi­gru­je­sz we­wnętrz­nie w ra­ma­ch swo­je­go kra­ju, na po­czą­tek do ro­dzi­ny gdzie mo­że­sz się za­cze­pić. Pod­cią­ga­sz rę­ka­wy do cięż­kiej pra­cy i star­tu­je­cie od no­wa. Zna­sz lu­dzi, ję­zyk itd.
  2. Wy­bie­ra­sz się w po­dróż do Eu­ro­py. Sły­sza­łeś, że mo­że­sz tam coś do­stać za uda­wa­nie prze­śla­do­wa­ne­go idio­ty. Sły­sza­łeś, że mo­że­sz się do­stać do Nie­miec, le­cąc do Ro­sji lub na ja­kąś Bia­ło­ruś. Wie­sz, że aby tam po­le­cieć mu­si­sz nie­le­gal­nie prze­bić się przez kil­ka pań­stw, pła­cąc prze­myt­ni­kom. Wy­da­sz praw­do­po­dob­nie ca­łą ka­sę, ja­dąc w ciem­no, nie wie­dząc gdzie. Sły­sza­łeś, że tam je­st zim­no i są nie­zna­ne dzi­kie zwie­rzę­ta w la­sa­ch. Nie zna­sz ję­zy­ka, je­dzie­sz do ob­cy­ch.
  3. Po­sta­na­wia­sz le­cieć do Eu­ro­py. Uży­wa­sz In­ter­ne­tu na two­im te­le­fo­nie, apli­ku­je­sz o wi­zę za €80, ogar­nia­sz wnio­ski, pa­pie­ry i le­ci­sz sa­mo­lo­tem do Eu­ro­py za ja­kieś $400-500 na oso­bę, na miej­scu ro­zej­rzy­sz się za le­ga­li­za­cja po­by­tu. Nie zna­sz ję­zy­ka, je­dzie­sz do ob­cy­ch.
  4. Mi­gru­je­sz do in­ne­go afry­kań­skie­go pań­stwa, np. Ugan­dy gdzie na start do­sta­nie­sz na oso­bę dział­kę 15x20m na dom oraz min. 30x30m na oso­bę zie­mi upraw­nej, na­miot, na­rzę­dzia oraz ja­kieś $50 za­sił­ku na oso­bę mie­sięcz­nie, za­nim nie sta­nie­sz na no­gi. Zie­mia je­st ży­zna, dwa głów­ne zbio­ry na rok. Za pie­nią­dze zbu­du­je­sz so­bie tam dom i/lub za­ła­twi­sz wię­cej zie­mi. Ży­ją tam po­dob­ni To­bie Ban­tu, z po­dob­ną kul­tu­rą, zna­sz ję­zyk, je­st cie­pło. Wie­sz, że in­ni za­le­ga­li­zo­wa­li tam po­byt, dzier­ża­wią lub ku­pu­ją wię­cej zie­mi i bu­du­ją far­my.

Co ro­bi­sz?


GPS
O mnie GPS

Blo­ger, że­gla­rz, informatyk, trajk­ka­rz, sar­ma­to­li­ber­ta­ria­nin, fu­tu­ry­sta. My­ślę, po­le­mi­zu­ję, ar­gu­men­tu­ję, po­li­ty­ku­ję, fi­lo­zo­fu­ję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo