HaloBiznes HaloBiznes
49
BLOG

Znani influencerzy zaczynają współpracę ze startupem technologicznym

HaloBiznes HaloBiznes Technologie Obserwuj notkę 0
Do współpracy z Baseig S.A., rozwijającym się startupem z branży AI-commerce, dołączają nowi twórcy – duet taneczny Loczniki oraz iluzjonista Y. Spółka opublikowała także wstępne wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2025 roku: przychody sięgnęły 916 tys. zł, a zysk netto wyniósł 588 tys. zł.

Loczniki, czyli Nicki i Loczek, to polski duet tancerzy znany z imitacji postaci NPC (non-player characters) z gier wideo. Ich TikTok śledzi ponad 3,1 mln odbiorców, a największy film osiągnął ponad 100 mln wyświetleń. Dzięki unikalnej kombinacji breakdance’owych technik popping i minimalistycznych efektów wizualnych, Loczniki budują immersywne show, które wielu odbiorców skłania do zastanowienia, czy to człowiek, czy zaawansowana animacja.

Iluzjonista Y to najbardziej rozpoznawalny polski magik-influencer – jego profil na TikToku obserwuje około 1,1 mln osób, a łączna liczba polubień przekracza 24,6 mln. Twórca zbudował swoją markę tworząc format „stand-upu magicznego”, łączący komedię, psychologię i interaktywną narrację. Występował w programach telewizyjnych, miał własny show „Magia Y”, a na jego pokazach gościli m.in. Robert Lewandowski, Mike Tyson i Jared Leto.

Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z twórcami, którzy nie tylko gromadzą tysiące fanów, ale przede wszystkim budują spójne światy i autentycznie angażują swoje społeczności. Nasza technologia AI wspiera ich w skalowaniu marek – od kreowania produktów, przez analizę trendów i zachowań odbiorców, aż po automatyzację sprzedaży – z zachowaniem autentyczności, która jest dla nas kluczowa. Co ważne, rozwijamy to rozwiązanie właśnie w ścisłej współpracy z twórcami, odpowiadając na ich realne potrzeby i doświadczenia. – mówi Kamil Stanek, prezes zarządu Baseig S.A.

Baseig.com specjalizuje się we wspieraniu influencerów w budowaniu własnych marek modowych poprzez platformę Baseig AI, opartą na sztucznej inteligencji, która zostanie zaprezentowana jako produkt w pierwszej połowie 2026r.. System wspiera proces od projektowania kolekcji, przez produkcję i logistykę, po marketing i analizę danych rynkowych, rekomendując optymalne momenty kampanii sprzedażowych. Model biznesowy spółki zakłada globalną ekspansję – Baseig działa dziś na ponad 20 rynkach, w tym w USA, Niemczech, Skandynawii, Australii oraz Nowej Zelandii.

W czerwcu tego roku spółka z sukcesem zakończyła ofertę publiczną, w ramach której pozyskała 2 mln zł – pełną zakładaną kwotę. Zapisy zakończyły się przed czasem z uwagi na bardzo duże zainteresowanie inwestorów. Pozyskany kapitał przeznaczany jest na rozwój technologii AI-Commerce, skalowanie działalności zagranicznej oraz dalsze wspieranie twórców w budowaniu własnych marek. Debiut Baseig na rynku NewConnect planowany jest jeszcze w 2025 roku.


HaloBiznes
O mnie HaloBiznes

Biznesowe spojrzenie. Najnowsze informacje o polskiej giełdzie oraz biznesie. Analizy, opinie raporty, komentarze.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Technologie