Rolex Rolex
222
BLOG

PO CO BYŁ IŁ-76?

Rolex Rolex Polityka Obserwuj notkę 120

 

Wielu świadków smoleńskiej katastrofy wspomina Iła-76, który tuż przed tragedią usiłował „usiąść” na płycie lotniska „Sievierny”. Świadkowie opisują, że samolot o mały włos nie zawadził o drzewa, był przechylony, a pilot w ostatniej chwili uniknął katastrofy przelatując nad pasem lotniska z wysunietym podwoziem.

Z porównania relacji światków i odtworzonych przez fachowców ostatnich chwil tragicznego lotu rządowego TU-154 można wysnuć wniosek o olbrzymin podobieństwie manewrów jednej i drugiej maszyny. Część świadków, nie znających typów statków powietrznych, za sprawą tego podobieństwa wręcz myliła jedną i drugą, stąd błędne informacje o czterokrotnym podchodzeniu do lądowania.

Manewry wykonywane przez pilota rosyjskiego Iła-76 zostały zapisane w jego czarnych skrzynkach i można postawić tezę, że dane z tych skrzynek będą w istotnych punktach zbieżne z tymi z rozbitego, rządowego Tupolewa. Najprawdopodobniej zarejsetrowały nagłą utratę wysokości, przechył i próbę gwałtownego poderwania maszyny. Udaną próbę poderwania maszyny, czego nie udało się wykonać polskim pilotom.

Stawiam pytanie, czy celem akrobacji rosyjskiego samolotu nie było właśnie uzyskanie takiego zapisu?

 

Pozdrawiam   

Rolex
O mnie Rolex

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (120)

Inne tematy w dziale Polityka