Henryk P Henryk P
1011
BLOG

Tomaszewski konsultantem SB?

Henryk P Henryk P Polityka Obserwuj notkę 26

Legendarny bramkarz Jan Tomaszewski został zarejestrowany jako konsultant przez komunistyczną Służbę Bezpieczeństwa - ustalił „Newsweek”.
 
„Kategoria: konsultant, pseudonim »Alex«, podstawa pozyskania: dobrowolność, data pozyskania: 1986.07.28.” — ta linijka w znajdujących się w Instytucie Pamięci Narodowej dokumentach dotyczących Tomaszewskiego robi największe wrażenie.
 
W esbeckich kwitach jest taki dopisek
: „Do jakiego zagrożenia pozyskany: niepr. w funkcj. instytucji” [nieprawidłowości w funkcjonowaniu instytucji – przyp. red.]".
 
To idealnie pasuje do Tomaszewskiego, jakim go znamy dziś: tropiciela nieprawidłowości wszelakich.
Tomaszewski wspomina, że na wieczorach w łódzkiej „grandce”, czyli Grand Hotelu opowiadał o domniemanych przekrętach, ustawianiu meczów i korupcyjnych układach w Polskim Związku Piłki Nożnej.
- Byłem popularny. Do mojego stolika przysiadali się różni ludzie, czasem kompletnie ich nie znałem - twierdzi.
W innym dokumencie - datowanym na 20 grudnia 1989 r., a więc tuż po upadku komunizmu - bezpieka informuje: „teczka pracy i teczka personalna zostały komisyjnie zniszczone w jednostce”.
Te kilka zachowanych dokumentów może przysporzyć Tomaszewskiemu sporo problemów. Jeśli IPN podważy jego oświadczenie lustracyjne, to grozi mu utrata mandatu. Co więcej, sprawy z przeszłości mogą wpłynąć na jego relacje z PiS, a przecież to dzięki Jarosławowi Kaczyńskiemu Tomaszewski został posłem.
 
 
Dziwi mnie jedno:
Dlaczego kandydaci na posłów i senatorów nie są sprawdzani przez IPN przed wyborami?
 
Henryk P
O mnie Henryk P

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka