hephalump hephalump
1127
BLOG

Windows 10 i dziecko jako jego użytkownik

hephalump hephalump Komputery Obserwuj temat Obserwuj notkę 73

System Windows nie przestaje mnie zadziwiać. Jak łatwo go zepsuć...


Moja córka jako pierwszy komputer do zabawy dostała starego PeCeta z Linux Mint na pokładzie. Przez ponad rok męczyła się z jego słabizną sprzętową ( stary Athlon jeszcze z I dekady XXI w) ale systemu popsuć (rozwalić) rady nie dała.

Dwa miesiące temu dostała "nowego" poleasingowca z zainstalowanym systemem Windows 10 Home 64-bit. Sprzętowo całkiem nieźle jak na maszynę raczej biurową ale... W pewnym momencie system padł i nijak "nie chciał" dać się naprawić.

Postawiony na nowo, szybko zaskoczył, że czarne ekrany z widocznym tylko kursorem nie są mu obce.

Jak ktoś chce szczegółów to zapraszam na:

https://mint-o-man.blogspot.com/2018/12/reinstalacja-systemu-windows-10-home-pl.html


***

Na szczęście ponowna instalacja (reinstalacja) systemu Windows 10 jest raczej prostym zadaniem, a Microsoft udostępnia potrzebne narzędzia.

Czarne ekrany po nowej instalacji też da się wyleczyć:

[alt]+[ctrl]+[del]

(Windows bez tego nie byłby Windowsem)

Pojawia się możliwość uruchomienia Menedżera Zadań, a w nim wystarczyło ponownie uruchomić Eksploratora Windows

Nowe zadanie: explorer.exe

I zadziałało.

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie