hephalump hephalump
998
BLOG

Ilu z nas dostaje wypłatę pod stołem?

hephalump hephalump Praca Obserwuj temat Obserwuj notkę 66

Ile zarabia kelner w knajpce przy krakowskim rynku?

Tego chyba nie wie nikt. Może nawet właściciel knajpki tego nie wie. Może właściciela to nie interesuje bo i tak ma nadal chętnych do pracy za najniższe możliwe stawki.

Ile zarabia mechanik samochodowy?

Ja nie wiem. Bo ci, których znam oficjalnie przyznają się do tego, że na konto wpływa im najniższa. Ale raczej nie wyglądają na takich, których życie zmusza do korzystania z opieki społecznej.

Przyznam się też, że w swojej okolicy znam ledwie kilka warsztatów, które tak same z siebie wydają rachunek (paragon lub fakturę) po otrzymaniu pieniędzy za wykonaną usługę.

Jak właściciele tych warsztatów rozliczają się ze swoimi pracownikami to ja się mogę domyślać.


I niestety wiem, że wiele firm część wynagrodzenia wypłaca swoim pracownikom "pod stołem". Z pominięciem całej tej papierologii i... bez obciążeń na ZUS.


Tak więc jeśli część tych pieniędzy, która dotychczas była przekazywana "pod stołem" zacznie oficjalnie być częścią wynagrodzenia. Bo zmusi do tego fakt podniesienia płacy minimalnej. I dzięki temu zabiegowi np. wzrosną wpływy do ZUS to...


To będzie to sukces PiS.

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo