puzyna puzyna
753
BLOG

Bóg jest martwy

puzyna puzyna Kultura Obserwuj notkę 32

Niemcy były w muzyce młodzieżowej lat 90-tych prawdziwą kolebką stylu Ghotic. Zespół "Das Ich" był po części inicjatorem i patronem tego trendu muzycznego wśród młodzieży. Fryderyk Nietzsche potwierdziłby najwybitniejszym przedstawicielom stylu "Gruftie", że reprezentują ideę nadludzi. "Gottes Tod", to utwór grupy "Das Ich" (To Ja) z albumu „Die Propheten” (Prorocy), z roku 1990.

Poniżej tekst oryginalny.

Tekst z tłumaczeniem, z kraju, o którym mówi się, że ŚMIERĆ jest niemieckim mistrzem. Tłumaczenie: Krzysztof Puzyna, w dniu 31.10.2013 (Halloween).
 
Tekst utworu jest inspirowany szeroko cytowanym zdaniem Fryderyka Nietzschego: "Gott ist tot".  Ze zdaniem „Bóg nie żyje” jest często związane przekonanie, że Nietzsche życzył Bogu śmierci lub ją przywoływał. W rzeczywistości Nietzsche uważał się raczej za obserwatora. On analizował swoje czasy, a przede wszystkim wg jego mniemania zmurszałą (chrześcijańską) cywilizację.
 
Poza tym pierwszym, był młody Hegel, który pisał o „nieskończonym bólu”, jako uczuciu, na którym opiera się religia nowych czasów – uczuciu, że Bóg nie istnieje.
 
W języku niemieckim wymowa „Boga śmierć” zawiera zdanie „Bóg jest martwy” ("Gottes Tod" - "Gott ist tot") posłuchajcie..▼ ▼
 
 
Boga śmierć!
Bóg jest martwy!
 
Czerń się w mojej głowie rozprzestrzenia,
Całkiem nabrzmiała rozkłada mój rozmyty wzrok,
Serce spala się w nicości białej -
 
A jednak będzie-

Ciało me  w kamieniu wyrzeźbione -
W głębokim nurcie wieczności,
Że czas przechodzi nie odczułe
m
 
Jednak będzie, będzie już znowu dalej toczyć się
 
 
Boga śmierć!
Bóg jest martwy!
 
Uwięziony w lesie urojeń,
Ciemny byt rozsiany w mojej ręce -
Zakurzone myślenie w mojej czaszce -

A jednak będzie -
 
Mój duch rozszarpuje światło dzienne -
Gaśnie żar w moim gardle,
Całkiem bez oporu rozpada się moje ciało,

Jednak będzie, będzie już znowu dalej toczyć się

Boga śmierć!
Bóg jest martwy!

Mój mózg staje się więzieniem
Małe ukłucie mnie sparaliżowało,
Ten krzyk we mnie niesłyszalnie milczy -

A jednak będzie…

Moje tchnienie duszy połyka migotanie
Moja słodka krew psuje się w piasku
Mój zmysł do życia w przestrzeni i czasie -

Jednak będzie, będzie już znowu dalej toczyć się

Boga śmierć!
Bóg jest martwy!
 
Ta otchłań ślepych słów dobrze mi zrobiła …

Boga śmierć!
Bóg jest martwy!

Bóg nie żyje!
Bóg jest martwy!
 
Boga śmierć!
Bóg jest martwy!
 
 Bóg jest martwy
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Gottes Tod!
Gott ist tot.

Schwarz verbreitet sich in meinem Kopf,
Ganz aufgequollen mein Augenlicht zersetzt,
Das Herz verbrennt im weißen nichts -
Und doch es wird -
Mein Körper ist in Stein gehauen -
Im tiefen Sog der Ewigkeit,
Dass Zeit vergeht ist mir entgangen,
Und doch es wird - es wird schon wieder weiter geh`n

 
Gottes Tod!
Gott ist tot!

Eingesperrt im Wald des Wahns,
Dunkles sein gesäht in meiner Hand -
Verstaubtes Denken in meinem Schädel -
Und doch es wird -
Mein Geist zerfleischt das Tageslicht -
Die Feuersglut in meinem Hals erlischt,
Ganz ohne halt mein Fleisch zerfällt,
Und doch es wird - es wird schon wieder weiter geh`n

Gottes Tod!
Gott ist tot!

Mein Gehirn zum Kerker wird
Ein kleiner Stich hat mich gelähmt,
Der Schrei in mir unhörbar schweigt -
Und doch es wird...
Mein Seelenhauch der Blitz verschlingt
Mein süßes Blut verfault im Sand
Mein Sinn zum Leben in Raum und Zeit -
Und doch es wird - es wird schon wieder weiter geh`n
 
Gottes Tod!
Gott ist tot!
 
Der Schlund der blinden Worte hat mir einmal gutgetan...
 
▲ ▲
 
 
 
 
puzyna
O mnie puzyna

Jestem za zmianą hymnu z Mazurka na ROTĘ. "Nie rzucim ziemi skąd nasz ród! Nie damy pogrześć mowy. Polski my naród, polski lud, Królewski szczep Piastowy." Jestem za wprowadzeniem ustroju Demokracji Kulistej w Polsce. Proszę siebie i Polski nie skracać w komentarzach do 26 liter angielskiego alfabetu. Jednym z elementów patriotyzmu, nierozerwalnie związanym z pojęciem Polski, Ojczyzny jest dla mnie Język Polski. Nie toleruję, świadomego skracania pisma polskiego i kaleczenia polskiej ortografii i gramatyki. Nie ma ograniczeń technicznych i każdy powinien się wysilić i pisać polskimi znaczkami. Mówię po polsku, piszę po polsku to jestem Polakiem i mam Ojczyznę. Zamiarem wrogich Polsce dywersantów jest rozmycie świadomości narodowej Polaków i zniszczenie im Ojczyzny. Każdy powinien spojrzeć na zjawisko hierarchii bez strachu i uprzedzeń by zrozumieć zniewolenie. Popieram inteligencję zbiorową. Każdy powinien rządzić krajem bezpośrednio przez referenda lokalne i ogólnokrajowe.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura