effektiveddd
effektiveddd
effektiveddd effektiveddd
189
BLOG

Naprawiaj sam przez Internet

effektiveddd effektiveddd Technologie Obserwuj notkę 8

Masz w domu przedmioty związane z elektronika, które chciałbyś naprawić jak najmniejszym kosztem? Zapewne tak! Bo w każdym domu coś się kiedyś psuje.

Ten artykuł pomoże Ci w obraniu odpowiedniej drogi do tego abyś w pełni cieszył się nadal sprawnym starym sprzętem. Przykład ten oprę o swoje stare radio, którego nie używałem dość sporo czasu. Chodzi o radio samochodowe, które zostało zdemontowane ponad 2 lata temu w moim samochodzie VW Passat.

Wiadomo teraz nowinki techniczne, więc chciałem wymienić radio na takie z większymi bajerami, aczkolwiek to które było zamontowane seryjnie nie było nieczego sobie.

Pewien czas temu podczas robienia porządków, zacząłem się zastanawiać co zrobić ze starym sprzętem którego nie używam? Na złomie dostanie człowiek grosze, a jeżeli sprawi, że będzie coś sprawne to może ktoś komu się przyda to odkupi. Lubię w zasadzie majsterkować, z pewnością ten artykuł nie będzie dla ludzi, którzy boją się cokolwiek rozkręcić, bądź niemają zielonego pojęcia o niczym. Może im też się przyda, bo dowiedzą się w jaki sposób znaleźć informacje o ekspercie, który za grosze naprawi nam sprzęt.

Teraz opiszę wszystko jak było w moim przypadku.

Jak wspomniałem wcześniej, miałem radio w samochodzie. Niestety po jego odłaczeniu samo się zablokowało, a kod radia jest mi niestety nieznany ponieważ nie otrzymałem go od poprzedniego właściciela samochodu. Dlatego bez kodu z takiego radia już nic nie będzie bo nie będzie dało się go włączyć.

Postanowiłem więc poszukać Informacji w Internecie ile takie coś kosztuje, jak je naprawić samodzielnie i jaką wiedzę trzeba posiadać aby takie coś wykonać. Z pomocą przyszła mi tu wyszukiwarka google, oraz FORA Dyskusyjne. To włąśnie fora, skupiają specjalistów w danej dziedzinie. Naturalnie można trafić na fora, gdzie ludzie będzie odpowiedać głupie pytania, tak więc trzeba szukać informacji na forach tematycznych w tym przypadku padło na forum o elektronice samochodowej jakim jest carcode.pl.

To na nim specjaliści pomogli mi ustalić, że naprawa jest możliwa. Możliwa także do wykonania samemu w domu o ile mam programator, którym mogę zczytać pamięć eprom radia w której to znajduje się zaszyty kod odblokowującyradio. Dla specjalistów z takiego formum, stworzenie tego typu odpowiedzi to chiwila, gdyż elektronika samochodowa nie stanowi dla nich jakichś problemów, wykonują codziennie szereg zleceń, które związane są z elektroniką samochodową i znają się na rzeczy.

Jeżeli nie znamy się na rzeczy, to na takich forach zazwyczaj dostępna jest lista sprawdzonych ekspertów w danej okolicy.

Podobna odpowiedź można znaleźć na forum elektrody, które jest równie dość popularne jeżeli chodzi o naprawę elektroniki.

Jeżeli mamy chęci, czas to przed spisaniem urzązneia na straty powinniśmy właśnie w ten sposób poszukać informacji czy da się w jakiś prosty sposób je naprawić, czy też spisane jest tylko na straty.

Uwielbiam wszystko co związane jest z Informatyką. Codziennie mam styczność z wieloma problemami pojawiającymi się w Grach mobilnych, Stronach WWW, w sprzęcie IT (komputery i laptopy). Postaram się publikować tu Ciekawe strony oraz porady związane z IT.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie