Kubamarc Kubamarc
252
BLOG

Śmiech przez Grzech

Kubamarc Kubamarc Społeczeństwo Obserwuj notkę 5

Przyznam się. Obejrzałem konferencję stowarzyszenia niezależnych lekarzy. I przyznaję, było zabawnie.

Bawiło mnie na przykład, gdy doktor Hałat stwierdził, że respiratory są zabójcze, ponieważ ludzie pod respiratorami umierają częściej, niż inni. Oczywiście, były i inne zabawne momenty. Można było usłyszeć, że szczepionki zmieniają kod genetyczny. Nie zabrakło też odwołań do Billa Gatesa i światowego spisku.

Ja tu nie chcę dyskutować z teoriami spiskowymi albo lekarzy problemami z rozumieniem statystyki. Dyskutowanie  z nimi jest łatwe, lecz bezproduktywne. Chcę napisać o czym innym.

Bo wieczorem, jak to zwykle bywa, gdy następnego dnia trzeba koniecznie wcześnie wstać, zacząłem sobie rozmyślać o tej konferencji. 

No i doszedłem do wniosku, że miał miejsce grzech. A ja się śmiałem. 
Rzecz w tym,  że niezależni lekarze naciągają ludzi. Coś jak ludzie z call-center którzy zapraszają na spotkania połączone z sprzedażą garnków.
Z tym, że tym razem nie sprzedają garnków, tylko samych siebie.
Nie chcę tu przesądzać, czy bzdury które mówią biorą się z wyrachowania, czy z głupoty, to nie ma żadnego znaczenia.
Najgorsze, że pośród ludzi którzy to łykają jest nie tylko Pani Socha, ale też Pan Pospieszalski, co tylko pomaga w sprzedaży.

Ale, tak naprawdę, problem nie leży tylko w tych "lekarzach". Pytanie które chciałoby się zadać, czy tak wygląda cała nauka?

Bo przecież każdy kto ukończył podstawówkę powinien odróżnić taką bzdurę i manipulację od prawdy. 
A zdarzają się, wydawałoby się wykształceni ludzie są gotowi wierzyć w kontrolę umysłów.

Czy reszta nauki, ta ponadpodstawowa, jest równie słaba?
No cóż, pewnie częściowo tak, w końcu mamy setki uniwersytetów produkujące terabajty prac naukowych, wywiera się presję na szybkie publikowanie, i potem powstają prace opisujące, jak Covid zabija noworodki w Hiszpanii, bo ktoś przepisał bez zastanowienia dane z bazy danych, w której był błąd.

Z drugiej strony, słabe prace naukowe i tak są mniej szkodliwe, niż wystąpienia "niezależnych lekarzy" którzy swoim gadaniem, że tylko amantadyna jest skuteczna na Covid mogą komuś poważnie zaszkodzić. I dlatego ich konferencja była grzechem, w dodatku ciężkim, a co za tym idzie, nie należy się z niej śmiać.

Kubamarc
O mnie Kubamarc

Jestem absolwentem XIV LO we Wrocławiu i studentem Uniwersytetu wrocławskiego. Piszę o tym, co mnie interesuje, lub o tym, co mnie wkurza. I choć sporo rzeczy mnie wkurza, pisać będę rzadko.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo