Jan Ćwięcek Jan Ćwięcek
101
BLOG

Czyżbym miał częściowo racje?

Jan Ćwięcek Jan Ćwięcek Polityka Obserwuj notkę 17

Jak pisze w artykule w Rzeczypospolitej Justyna Prus na lotnisku w Smoleńsku jest niestandarwowy rozkład radiolatarni NDB:

--------------------------------------------------------------------

"System nawigacyjny na lotnisku Siewiernyj różni się od innych tego rodzaju rozwiązań - pisze Justyna Prus ze Smoleńska

– Rozkład radiolatarni naprowadzających przed pasem startowym w Smoleńsku jest niestandardowy. Jeśli pilot o tym nie wiedział, mogło się to przyczynić do katastrofy – mówi "Rz" były pilot wojskowy ze Smoleńska.

Jak twierdzą specjaliści, bliższa radiolatarnia powinna znajdować się 1 km od początku pasa startowego, dalsza – 4 km. Z tej strony, z której nadlatywał prezydencki tupolew, ta druga jest umieszczona 6 km od pasa.

Odległości te: 4 km i 1 km, to rzeczywiście standard – potwierdza pilot instruktor Dariusz Szpineta. – Nie spotkałem się, aby radiolatarnia dalszaznajdowała się 6 km od lotniska.

Dotąd ekspertom badającym przyczyny katastrofy nie udało się wyjaśnić, dlaczego prezydencki Tu154 leciał tak nisko. W odległości około 1 km od lotniska powinien się znajdować co najmniej na wysokości 70 m, tymczasem leciał tylko kilka metrów nad ziemią.""

--------------------------------------------------------------------------------

 

We wcześniejszym wpisie [z 16 kwietnia 2010 r.] sugerowałem manipulacje systemem NDB, aczkolwiek jest to małoprawodopodobne aby piloci określali swoją odległość od lotniska za pomocą tych latarni, co w zasadzie można zrobić, ponieważ przelatując nad radiolatarnią wskazówka radiokompasu przekręca się o 180 stopni.

Może faktycznie coś z tym NDB było nie tak i może to być jedna z przyczyn katastrofy...

 

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (17)

Inne tematy w dziale Polityka