Igor Janke Igor Janke
1671
BLOG

Pożegnanie z TOK FM

Igor Janke Igor Janke Polityka Obserwuj notkę 397

Dziś dowiedziałem się, że nie poprowadzę więcej audycji w TOK FM. Ewa Wanat powiadomiła mnie, że otrzymywała wiele protestów od słuchaczy. Do tej pory wielokrotnie słyszałem od szefowej TOK-u, że programy są bardzo dobre i słuchalność wtorku bardzo dobra.  Namawiała mnie do wyrazistych komentarzy i wyrazistego wygłaszania swoich poglądów. Teraz okazało się, że to jest jednak problem.  Jakoś liczba tych listów gwałtownie wzrosła.

Przez te grubo ponad sto audycji starałem się zawsze zapraszać i publicystów, ekspertów i polityków o różnorodnych poglądach. Gdyby pytano mnie, dlaczego tam prowadzę audycję, odpowiadałem: bo lubię rozmawiać z ludźmi, z którymi się nie zgadzam. Ale widać, że nastał czas żołnierzy. Nie jestem żołnierzem PiS, nie jestem żołnierzem PO ani lewicy.  To daje komfort, choć czasem płaci się za to.

Nie zgadzałem się z ogólnym tonem TOK FM, ale przyznam, ze bardzo polubiłem tę swoja audycję. To jest jednak prywatne radio i każdy właściciel ma prawo zatrudniać, kogo chce.

Przykro mi tylko z jednego powodu. Po trzech latach prowadzenia nie pozwolono mi na zrobienie ostatniej audycji, w której mógłby pożegnać się ze słuchaczami.  Zdaje się dobry obyczaj nakazuje, by tak zrobić. Ale, jak widać, obyczaje się zmieniają.

Ponieważ nie mogę tego zrobić na antenie, robię to tutaj: Bardzo dziękuję wydawczyni mojej audycji Karolinie Opolskiej, wcześniej Michalinie Preisner, Maćkowi Jarząbowi,  realizatorowi Kamilowi Wróblewskiemu. Dzięki za pomoc, pracę i miła atmosferę. Dziękuję też Ewie Wanat, że kiedyś mnie tam zaprosiła i przez trzy lata pozwalała prowadzić audycje.  

Dziękuję wszystkim gościom, którzy przychodzili do programów. Moim kolegom komentatorom – Bogusiowi Chrabocie, Markowi Magierowskiemu, Maćkowi Gduli, Łukaszowi Warzesze, Michałowi Szułdrzyńskiemu, Michałowi Sutowskiemu i wielu innym, z którymi spieraliśmy się, dowcipkowaliśmy i analizowaliśmy sytuację polityczną.

Przede wszystkim dziękuję słuchaczom. Od jakiegoś czasu spotykałem w różnych miejscach ludzi, którzy słuchali „wtorków” i słyszałem od Państwa wiele miłych słów. Dziękuję za nie. Dziękuję, że słuchaliście.  Pewnie gdzieś się pojawię. Do usłyszenia.

Igor Janke
O mnie Igor Janke

Autor podcastu Układ Otwarty. Prezes niezależnego think tanku Instytut Wolności

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka