fot. P. Beym
fot. P. Beym
Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki
1870
BLOG

3 cytaty dla entuzjastów Trumpa. Kubeł zimnej wody

Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki USA Obserwuj temat Obserwuj notkę 36

I teraz, czego ja się obawiam: ja bym bardzo chciał zobaczyć co się wydarzy na szczycie w Helsinkach. Czy mówiąc to, co mówi, Donald Trump rzeczywiście tak uważa, czy podbija pewną stawkę negocjacyjną z Władimirem Putinem i tak naprawdę zobaczymy co się stanie w Helsinkach? Ja tego nie wiem, dlatego przestrzegam przed zbytnim entuzjazmem i uważam, że nie powinniśmy w związku z tym w całości orientować się na Stany Zjednoczone,a lekceważyć sobie Europę. (program Woronicza 17, 15.7.2018).

Kiedy Donald Trump, na szczycie NATO, zaatakował Niemcy za to, że kupują gaz od Rosji i w ogóle z Rosją handlują, budując w ten sposób jej potęgę militarną, a następnie domagają się ochrony przez NATO, w Polsce wybuchła euforia. Absolutny entuzjazm, że oto prezydent stanów zjednoczonych mówi Polską, przyjął Polski punkt widzenia.

Ostrzegałem wtedy, że trzeba poczekać na szczyt w Helsinkach. I że to tam okaże się czy Donald Trump naprawdę przyjął Polski punkt widzenia, czy też zwyczajnie – podbija stawkę negocjacyjną, przed spotkaniem z Putinem? No i do spotkania w Helsinkach doszło. I chyba jest gorzej niż myślałem, bo Trump zamiast obrony zasad, wziął się do handlu, a jeszcze na dodatek się w tym handlu pogubił. Pozwalam sobie w związku z tym, polskim entuzjastom Donalda Trumpa, zadedykować tylko trzy cytaty. Ostatni będzie mój, z programu Telewizji Publicznej Woronicza 17 z 15 lipca. Można sięgnąć do pliku źródłowego na youtubie. Dwa pozostałe to opinia znanego publicysty związanego przecież z PiSem,, bo z portalem wpolityce braci Karnowskich oraz przywołana przez niego opinia jednego z proeuropejskich lobystów Ukrainy. To tak dla wylania kubła zimnej wody na głowy rozgorączkowanych polskich entuzjastów Donalda Trumpa.

Cytat pierwszy:

"Nie należy popadać w histerię, ale dla naszego regionu to, co stało się w Helsinkach to sygnał niedobry, choć oczywiście dla będącej członkiem NATO i goszczącej wojska amerykańskie Polski znacznie mniej, niż dla krajów poradzieckich. Nie należy jednak tracić z pola widzenia ważnych elementów sytuacji, które można uznać za tonujące ten niedobry sygnał" (https://wpolityce.pl/m/swiat/404147-helsinki-nie-wiemy-co-sie-stalo).

Cytat drugi:

"Trump sprzedał mój kraj” – lamentuje dyrektor EBOR na Ukrainę, były minister finansów Oleksander Sawczenko, i choć jest w tym ton przesadnej histerii, to zarazem trudno uznać, że Kijów nie ma powodów do niepokoju". Źródło to samo

I cytat trzeci. To co powiedziałem 15 lipca w programie Woronicza 17, u Michała Rachonia:

"Do mnie bardzo przemawia takie zdanie z dziennika Wallstreet Journal, który powiedział tak: co do treści, Donald Trump ma rację, słusznie mówi, natomiast szkodził mu retoryka i sposób w jaki formułuje tego typu opinie. Czego ja bym się obawiał? Może na niższym szczeblu spotykałem takie zjawiska, że ludzie biznesu, którzy wchodzili do polityki, a Donald Trump jest człowiekiem biznesu, uważają że pewne metody, pewne sposoby działania, które znają z biznesu, mogą przenieść bezpośrednio do polityki. Tak nie jest. Polityka jest jednak pewną inną dziedziną. I teraz, czego ja się obawiam: ja bym bardzo chciał zobaczyć co się wydarzy na szczycie w Helsinkach. Czy mówiąc to, co mówi, Donald Trump rzeczywiście tak uważa, czy podbija pewną stawkę negocjacyjną z Władimirem Putinem i tak naprawdę zobaczymy co się stanie w Helsinkach? Ja tego nie wiem, dlatego przestrzegam przed zbytnim entuzjazmem i uważam, że nie powinniśmy w związku z tym w całości orientować się na Stany Zjednoczone,a lekceważyć sobie Europę."

Zródło: https://m.youtube.com/watch?v=cc_6sbm_r7c&feature=youtu.be

Tu polityka zaczyna swój dzień: www.300polityka.pl

Poznań 2.0 – najważniejsi w jednym miejscu – bo informacja nie musi być nudna

http://miastopoznaj.pl/

Tu polityka zaczyna swój dzień: www.300polityka.pl

Poznań 2.0 – najważniejsi w jednym miejscu – bo informacja nie musi być nudna

http://miastopoznaj.pl/

Wielkopolski Portal Osób Niepełnosprawnych – www.pion.pl

www.facebook.com/flibicki

.


Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka