14 obserwujących
231 notek
279k odsłon
  243   0

Co wprowadziło w błąd pilotów przy podejściu? - CVR - Tu154m

Sprawdziłam kanał 3(materiał taki otrzymał TVN), odszumiłam i wzmocniłam dżwięk od frazy "150"- fragment ma 09.545s.

Najpierw sprawdżmy co odczytali biegli PW(najnowszy stenogram):

8:40:36.600 - 8:40:37.714 -" 150" -  N

8:40:37.483 -  8:40:38.622 - " Teraz idą(?) "

8:40:38.369 - 8:40:38.556 - [AZS]

8:40:38.053 - 8:40:39.591 -/ Два на курсе глиссаде/ -radio wieża -(niesłyszalne na kanale 3)

8:40:38.662 - 8:40:40.073 -" TERRAIN AHEAD!"- Alarm rozpoczyna się trzaskiem 129ms przed TERRAIN AHEAD! 8:40:38.542 8:40:39.373 - "To się nie uda " -  Wypowiedź maskowana alarmem Terrain Ahead!

8:40:40.283 - 8:40:41.698 -" TERRAIN AHEAD!" - Alarm rozpoczyna się bez trzasku przed TERRAIN AHEAD!

8:40:41.038 - 8:40:42.277 - 100 metrów - DSP

8:40:41.830 - 8:40:42.801 -" PULL UP! Alarm rozpoczyna się trzaskiem 129ms przed PULL UP!

8:40:41.914 - 8:40:42.361- "100 "

8:40:42.801 - 8:40:43.770 -" PULL UP! "-Alarm rozpoczyna się bez trzasku przed PULL UP!

8:40:43.770  - 8:40:44.800 - " PULL UP!" - Alarm rozpoczyna się bez trzasku przed PULL UP!

8:40:44.800 - 8:40:45.831-" PULL UP!"- Alarm rozpoczyna się trzaskiem 129ms przed PULL UP

Zgadzam się , że prawidłowo odzytano te wypowiedzi:

"150" i "100" 

Reszta moim zdaniem odczytana została błędnie, a części wypowiedzi w ogóle nie odczytano. Nie wiem dlaczego?

Problem jakiś był techniczny, a może z uszami coś ?


Mój odczyt różni się "troszkę":

-"150"

- "Odczytu nie ma" 

- "Gdzie pas?" - ta wypowiedż i poprzednia nakładają się

-/dżwięki alarmu(?)/ - jakie urządzenie mogło go wygenerować i czego dotyczył

- "Terrain ahead!" - /alarm TAWS/

-  "Znikły punkty"

- "Podaje 2" - /dotyczy zapewne wypowiedzi kontolera z wieży "2 na kursie, ścieżce"/

- "W pionie?!"

-/"Coś tam świeci"/ - głos młodej kobiety z tła

-"100"

-"Pull up..."/powtarzający się dżwięk alarmu TAWS/

- "Zadzwoń do centrum proszę"

- "Mamy przekręcone punkty?!" - zdenerwowanie, podniesiony głos


Okazuje się, że załoga w tym momencie(wypowiedż "150" i alarm TAWSA"Terrain a head") pogubiła się, tzn. nie wiedzieli w jakiej tak naprawdę odległości od środka drogi DS26 się znajdują i jakie jest ich położenie(?). Mieli informację od kontrolera o odległości 2 - że odległość wynosi 2km i że są na kursie i ścieżce(co nie było prawdą- ani odległość, bo była większa , ani to że byli na ścieżce, ponieważ nie byli na niej).

Czyżby FMS spłatał im figla i "nie widział "lotniska, a punkty(waypoints) prowadzące do lotniska przestały się pojawiać(?) Dlaczego pada wypowiedż o "przekręconych punktach" i po co chcą dzwonić do COP?

Wypowiedż "odczytu nie ma"czego mogła dotyczyć , jakiego urządzenia?

Może chłopaki cfitowe będą wiedzieć(?)


Tu cały fragment(dołączę do notki poszczególne wypowiedzi):

https://uploadfile.pl/pokaz/2164065---vpb4.html

Tu bardziej wzmocniony dżwięk:

https://uploadfile.pl/pokaz/2164125---d7b0.html

.

1."150" -"Odczytu nie ma"-/dżwięk alarmu(?)/

https://uploadfile.pl/pokaz/2164126---zuq2.html

-"Gdzie pas?"

https://uploadfile.pl/pokaz/2164147---0guv.html


2.."TERRAIN AHEAD!"-"Znikły punkty"-"Podaje 2"

https://uploadfile.pl/pokaz/2164127---ldzj.html


3."W pionie" - "100"-/"Coś tam świeci"/

https://uploadfile.pl/pokaz/2164140---akjc.html


4."Zadzwoń do centrum proszę"

https://uploadfile.pl/pokaz/2164144---grmp.html

.

https://uploadfile.pl/pokaz/2164146---bxqb.html


5."Mamy przekręcone punkty?!"

https://uploadfile.pl/pokaz/2164145---fi3a.html

.

Może Wy odczytacie inaczej te wypowiedzi?

Ps.Proszę Adminów o umieszczenie notki w temacie "Katastrofa smoleńska".

Lubię to! Skomentuj11 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale